Cifra de afaceri a producătorilor de vin din România a crescut cu peste 20% față de 2020 la cel mai ridicat nivel din istorie, de aproape 2,1 miliarde lei în 2021, arată estimările analiștilor KeysFin, care susțin că piața de vin locală a depășit cu 3,4% maximul anterior atins în 2017, de puțin peste 2 miliarde de lei și a fost cu 55% peste nivelul din 2012.

Top 7 aplicații software pentru crame și producătorii de vin

În 2021, în România existau 611 de companii care aveau ca obiect de activitate producția de vinuri și/sau cultivarea de struguri (cod CAEN 1102 – Producția de vin din struguri și cod CAEN 0121 – Cultivarea strugurilor), cu 1% mai multe față de 2020 și în creștere cu 25% comparativ cu 2012.

Industria viticolă include producătorii de vin și vinars, cultivatorii viței de vie, distribuția vinului în Horeca, precum și activități complementare, care contribuie la fluxul de producție, ambalare, livrare și vânzare a produsului finit.

Care sunt principalele provocări ale industriei vinului ce pot fi rezolvate cu ajutorul aplicațiilor software?

Care sunt soluțiile software potrivite?

Aplicațiile software potrivite pentru industria vinului sunt acele soluții personalizate, create special pentru a asista întregul proces de producție, îmbuteliere, distribuție și vânzare în mod eficient, intuitiv și facil, 100% adaptat domeniului de activitate. Astfel, aplicațiile software dedicate vinificației includ module specializate cum ar fi:

  1. Managementul producției vinului (gestionarea rețetelor, gestionarea fluxului de colectare a materiei prime, fermentare, amestecare sau îmbuteliere, urmărirea comenzilor de lucru, controlul calității și menținerea normelor de conformitate cu standardele de reglementare).
  2. Gestiunea inventarului – acest modul le permite producătorilor de vin să gestioneze facil inventarul de materii prime, să previzioneze stocuri de butoaie, sticle, etichete și orice alt tip de produs finit necesar fluxului de îmbuteliere. De asemenea, acest modul include funcționalități de trasabilitate, cum ar fi urmărirea codurilor de identificare a loturilor, monitorizarea vânzărilor (per stoc), gestionarea furnizorilor și partenerilor.
  3. Modul de vânzare/distribuție a vinului – include instrumente pentru gestionarea comenzilor, urmărirea expedierilor, gestionarea prețurilor, discount-urilor și campaniilor de reduceri, generarea facturilor, precum și managementul relațiilor cu distribuitorii și comercianții.
  4. Modul de gestionare a relației cu clienții (Customer Relationship Management - CRM– le permite specialiștilor în vinificație să monitorizeze și să gestioneze interacțiunile cu clienții, preferințele de cumpărare, sezonalitatea achizițiilor, istoricul vânzărilor. Toate aceste date sunt utile în stabilirea strategiei de vânzări, promovare/marketing, previziuni de creștere/extindere, orientarea către anumite zone, strategie de export, etc.
  5. Modul financiar – această funcționalitate ajută companiile de vinificație să gestioneze operațiunile financiare (bugetare, venituri, monitorizare cheltuieli, raportare financiară). Este recomandat ca acest modul să fie integrat cu cel de contabilitate, pentru o mai bună trasabilitate și previzionare a cheltuielilor și pentru optimizarea proceselor financiare.
  6. Analiza și raportarea datelor (Business Intelligence BI) – Orice cramă are nevoie de date pentru a lua decizii corecte și pentru a crește eficiența și profitabilitatea business-ului. De aceea, statistici precum: vânzări, comportamentul clienților, sezonalitate, evoluția numărului de angajați, a resurselor reprezintă cele mai utile tipuri de rapoarte de care poate avea nevoie o companie.
  7. Aceste module pot fi achiziționate individual sau pot fi înlocuite de o singură soluție software complexă, așa cum este aplicația de tip ERP (Enterprise Resource Planning).

Compară beneficiile aplicațiilor software dedicate industriei de producție

Ai nevoie de o ofertă personalizată pentru digitalizarea cramei tale? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail cu cerința completă pe adresa [email protected]

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

FreyaPos lansează o inițiativă de sprijinire a micilor retaileri din România. Planul Retail Smart: 100 de licențe gratuite

FreyaPos, dezvoltator de soluții software pentru Horeca & Retail, anunță lansarea unei inițiative de susținere a micilor retaileri din România prin furnizarea gratuită a 100 de licențe software de gestionare a...

Citește articolul
Softlead

Digitalizarea caselor de amanet – soluții eCommerce potrivite și module recomandate

Industria caselor de amanet a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimii ani pe piața din România. Conform datelor, în 2022 cifra de afaceri din acest sector a înregistrat o creștere impresionantă de 23% comparativ cu...

Citește articolul