Este una dintre cele mai cunoscute soluții de tip HCM (Human Capital Management) pe plan local și, conform publicației CIO Applications Europe, este în top 10 soluții HCM la nivel european. De altfel, este utilizată de organizații din top 500 companii din România, acoperind peste 10% din totalul forţei de muncă activă din România.
Charisma HCM automatizează toate procesele unui departament de resurse umane și este folosită cu eficiență în momentul de față în companii din industrii precum financiar, retail & distribuție, producție, servicii, construcții, agricultură, energie și medical.
Charisma HCM în cifre:
- Implementată în peste 400 de organizații
- Înglobează peste 21 de ani de experiență în consultanță și implementare de soluții HCM
- Este susținută de o echipă cu peste 70 de specialiști dedicați și o echipă proprie de dezvoltare a produsului
- Procesează peste 600.000 de salariați
- Gestionează salariile a mai bine de 15% din forța de muncă activă
- Calculează mai mult de 25% dintre cele aproximativ 150.000 de salarii externalizate în sistem de outsourcing
Sistemul Charisma HCM fluidizează operațiunile HR, optimizează managementul și cheltuielile cu forța de muncă și contribuie la creșterea performanței organizațiilor.
Principalele beneficii oferite de Charisma HCM:
- Oferă acces rapid la informaţiile curente de HR și analize integrate cu toate procesele de business
- Bază de date unică, actualizată în timp real, care include toate informaţiile relevante despre angajaţii companiei
- Crește eficiența în procesele de bază precum recrutare și selecție, operațional, conformitate cu legislația;
- Permite companiilor sa aibă acces permanent la nivelul de performanță al angajaților, să atribuie compensații în funcție de evaluări și să aplice programe de formare și dezvoltare.
Află mai multe despre Charisma HCM din aceste materiale video:
- Management dosar angajați
- Management fișă de post
- Management aplicări
- Salarizare
- Management concedii
- Management fișe de evaluare a performanțelor
- Evaluare angajați (360 Feedback)
- Instalare pe calculator/server - Windows
- SaaS
- On premises
- Windows
- Prin browser
- Da, prin dezvoltare la cerere
- Curs
- Webinar
- Prin intermediul documentației
- Permanent (24/7)
- Demo în cadrul unei prezentări
Recrutare
Gestionează întreg procesul de recrutare al companiei: baze de date CV-uri, aplicațiile interne și externe, selecția candidaților în funcție de profilul poziției, preluarea automată a CV-urilor postate pe siteul companiei sau pe site-urile terțe precum și instrumente de asistare a deciziei pentru alegerea celui mai potrivit angajat.
Beneficii:
- Creşte productivitatea activităţii de recrutare - aplicaţia permite acces rapid la informaţii detaliate, corecte şi actualizate despre candidaţi, eliminând timpul pierdut în căutarea de CV-uri în baze mari.
- Ajută la identificarea celui mai bun candidat pentru organizaţie - soluţia pune la dispoziţia departamentului HR toate informaţiile despre experienţa şi abilităţile candidatului, plasându-l în centrul procesului de recrutare.
- Reduce sau elimină complet activităţile de rutină - aplicaţia elimină introducerea redundantă de date, permiţând focalizarea pe elementele esenţiale ale procesului de recrutare: selectare, intervievare, negociere. Astfel, timpul necesar procesului de angajare scade cu până la 35%.
- Asigură urmărirea candidaţilor pe întregul proces de recrutare - în orice moment, clienţii interni ai procesului de recrutare pot vizualiza stadiul recrutării, lista scurtă de candidaţi, profilele lor, având acces rapid la istoricul fiecărui candidat.
Administrare Resurse Umane
Acoperă toate aspectele legate de activitatea de management a resurselor umane: de la definirea modului de organizare a unei companii până la informaţii detaliate referitoare la angajaţi, performanţă, pregătire profesională şi procese de recrutare.
Beneficii:
- Oferă acces rapid la informaţiile curente - departamentul de resurse umane are acces rapid la o bază de date unică, actualizată în timp real, care include toate informaţiile relevante despre angajaţii companiei;
- Susține o organizare superioară la nivel de departament şi companie - asigură o imagine clară asupra structurii organizatorice a companiei prin intermediul organigramei interactive;
- Asigură informații complete despre salariați - permite adăugarea oricărei informații particulare despre angajat: fișiere atașate dosarului personal, locuri de muncă precedente, rezultatele evaluărilor din programele de performanță etc
Pontaj
Soluția asigură o evidență completă a fluxului de persoane în și din interiorul companiei precum și o înregistrare securizată a orelor de intrare și ieșire prin integrarea cu sistemele de acces - turnicheți, porți, bariere etc.
Beneficii:
- Integrare - soluția poate fi folosită în trei variante de lucru distincte și adaptate specificului companiei:
- Integrare nativă cu Charisma HCM – asigură importul automat al datelor de pontaj direct în zona de salarizare, în format unic;
- Independent ca aplicație de sine stătătoare;
- Integrare cu aplicații HR & Payroll – asigură adaptarea informațiilor de prezență la modelul de lucru existent.
- Securitate - în funcție de rolul fiecărui utilizator, se pot configura profile distincte de securitate:
- Condițiile de vizibilitate și acces sunt personalizate de către departamentul HR pe baza organigramei companiei (fiecărui pontator i se pot atribui grupe de salariați pentru care să coordoneze fluxul de pontaj);
- Drepturile de acces la diverse acţiuni în modulul de pontaj pot fi configurate în funcție de rolul fiecărui utilizator în parte;
- În funcție de specificul companie, poate fi implementat cu sau fără card de acces.
Salarizare
Soluție complet configurabilă în ceea ce priveşte formulele de calcul, tipurile de salarii, sporuri, prime, concedii medicale, concedii de odihnă și reţineri.
Beneficii:
- Rapiditate şi acurateţe în calculul salarial - permite configurări complexe la procesarea calcului salarial. Răspunde nevoilor din organizaţii naţionale sau multinaţionale de orice dimensiune, precum şi din instituţii publice. Generează rapoarte standard şi situații adaptate nevoilor companiei precum şi toate documentele specifice;
- Flexibilitate ridicată în abordarea calculului salarial - oferă flexibilitatea luării unor decizii punctuale fără a afecta procesul general de salarizare datorită modificărilor tarifare sau normelor din timpul lunii. În plus, aveţi la dispoziţie o serie de rapoarte complet configurabile care pot fi generate în formatul cel mai adecvat activității zilnice;
- Asumarea schimbărilor legislative direct în aplicație - responsabilităţile în faţa schimbărilor legislative revin echipei noastre care vă asigură consultanța necesară pentru a înțelege modul în care modificările legislative au implicații în calculul salarial.
HR Document Management
Soluția este integrată cu fluxul de lucru existent din cadrul companiei și asigură un management complet al documentelor de HR – fişe de pontaj, documente administrative interne, certificate, fişe de lucru pentru angajaţi, contracte, certificări, diplome etc.
Beneficii:
- Automatizează lucrul cu documentele de HR - elimină lucrul cu documente fizice și reduce timpul necesar generării documentelor utilizate în activitatea zilnică datorită soluției de scanare a arhivei;
- Reduce timpul de răspuns la solicitările interne - cererile interne primesc un răspuns rapid prin generarea la cerere a actelor solicitate: adeverinţe de venit, cereri de concediu, copii după cărţile de muncă şi actele adiţionale, certificări individuale, foi de lucru etc.;
- Îmbunătăţeşte fluxurile de aprobare și de urmărire a documentelor - asigură o comunicare mai bună pe procesele de aprobare în care sunt implicați mai mulți participanți: adeverinţe, înlocuitori angajaţi, evaluare, recrutare, concedii, documentaţie pentru bancă etc.
Employee Self Service
Soluția elimină sarcinile mari consumatoare de timp prin colectarea informațiilor direct de la angajați - concedii de odihnă, evaluări, planuri de training, adeverințe, pontaje etc.
Beneficii:
- Reduce costurile operaţionale și papetăria - elimină orele necesare alocate derulării unor activităţi de rutină precum calcularea zilelor de concediu, solicitări de adeverinţe sau actualizarea informaţiilor despre angajaţi;
- Creşte productivitatea departamentului de resurse umane - comunicarea și adoptarea deciziilor este mult îmbunătățită datorită unui mecanism simplu de participare în cadrul fluxurilor de lucru;
- Motivează şi responsabilizează salariaţii companiei - susține dezvoltarea și retenția angajaților de valoare prin simplificarea luării deciziilor la nivelul întregii organizații: adeverințe, pontaj, înlocuitorii angajatului, evaluare, documentație pentru bancă;
- Organigramă interactivă - structura diviziilor, departamentelor și structurilor suport pot fi descoperite mai ușor ca niciodată datorită unui format complet interactiv.
Bugete
Cuprinde funcționalitățile necesare pentru construirea bugetelor de salarii precum şi generarea diverselor rapoarte de analiză comparative.
Beneficii:
- Reduce timpul alocat activităţilor de rutină - oferă toate informaţiile necesare întocmirii, comparării şi evaluării eficienţei execuţiei bugetelor specifice resurselor umane;
- Reduce costurile operaţionale - elimină munca manuală și simplifică implicarea persoanelor responsabile la culegerea informaţiilor şi la construcţia rapoartelor zilnice;
- Control bugetar complet - asigură o imagine unitară asupra activităţii financiare şi operaţionale a companiei prin managementul bugetelor la nivel central.
Managementul Performanței
Asigură o productivitate ridicată, prin alinierea obiectivelor companiei cu cele ale managerilor, echipelor și angajaților.
Beneficii:
- Asigură vizibilitate - vizualizările grafice cuprinzătoare permit managerilor să monitorizeze cu uşurinţă indicatorii de performanţă specifici oricărui departament
- Funcţionalităţi Self-Service - funcţionalităţile de tip self-service pentru anagajaţi şi manageri ajută la definirea planurilor de performanţă, stabilirea şi revizuirea obiectivelor, dar şi la evaluarea rezultatelor;
- Responsabilizează managerii și echipa de HR - imaginile de ansamblu şi informaţiile de tip drill-down cu privire la locaţii, echipe şi angajaţi susţin îmbunătăţirea proceselor decizionale atât pentru manageri, cât şi pentru specialiştii HR;
- Îmbunătăţeşte procesele specifice și economisește timp - evaluările de performanţă asistate oferă cele mai bune practici în cazul evaluărilor, iar rapoartele preconfigurate pentru specialiştii de HR permit monitorizarea calităţii şi a respectării regulilor interne;
- Creşte anagajamentul - planificarea, monitorizarea, dezvoltarea şi capacităţile crescute de recunoaştere a performanţei într-un mediu colaborativ maximizeză potenţialul, retenţia şi satisfacţia angajaţilor la locul de muncă;
Managementul Competențelor
Identifică angajaţii care deţin competenţe, calificări sau experienţă relevante, crează profile personalizate și facilitează planificarea inteligentă a promovărilor interne.
Beneficii:
- Crearea unor profiluri flexibile și personalizate - permite crearea de modele proprii de competenţe, facilitând profilarea rolurilor actuale sau viitoare;
- Identifică competenţele lipsă - soluţia permite planificarea inteligentă a promovărilor, mobilităţii interne şi dezvoltarea afacerii prin identificarea competenţelor lipsă şi crearea recomandărilor pentru formare şi dezvoltare individuală sau la nivel de echipă;
- Planificare strtegică a Resurselor Umane - soluţia contribuie la îmbunătăţirea capacităţii de conducere şi oferă o imagine de ansamblu asupra tuturor competenţelor din organizaţie.
Managementul Carierei
Oferă o perspectivă completă, inclusiv rapoarte, diagrame și analize, asupra viitorului organizației prin identificarea potențialilor succesori pentru pozițiile cheie din companie, dar nu numai.
Beneficii:
- Gestionarea riscului - identifică poziţii-cheie sau domenii de activitate vulnerabile din prisma lacunelor de succesiune, evită perturbările de activitate şi minimizează riscurile.
- Cresterea vizibilităţii - sprijină managementul companiei în procesul decizional, punând la dispoziţie informaţii detaliate despre poziţii-cheie şi potenţiali succesori.
- Planuri pentru viitor - alcătuieşte planuri de succesiune detaliate şi conferă o imagine completă a competenţelor la nivel global pentru funcţii critice.
- Privire internă de ansamblu - reduce necesitatea de a angaja persoane din exterior prin identificarea şi dezvoltarea de succesori din cadrul organizaţiei.
- Împuterniceşte şi responsabilizează angajaţii - ajută la menţinerea unui nivel ridicat al motivaţiei şi permite iniţierea unor noi provocări profesionale, prin intermediul planurilor de dezvoltare personală şi a planurilor de carieră individuale, asigurând totodată o dezvoltare proactivă a carierei;
Compensare și Beneficii
Oferă toate informaţiile necesare realizării analizelor salariale și proceselor de revizuire a salariilor într-un singur loc.
Beneficii:
- Costuri reduse - utilizarea informațiilor despre salarii și compensații pentru a facilita o mai bună planificare și programe de motivare personalizate reprezintă un factor cheie în gestionarea costurilor. Soluția reprezintă un factor de control pentru reducerea costurilor, dar trebuie menționat și faptul că un aspect critic al succesului este determinat de faptul că modulul permite ca informația să fie utilizată mai bine, mai repede și mai eficient.
- Reținerea talentelor - atragerea și reținerea angajaților talentați a reprezentat dintotdeauna o prioritate pentru companii. Software-ul pentru gestionarea compensațiilor la nivel de companie poate îmbunătăți capabilitățile de planificare ale unei companii și spori agilitatea organizațională când este vorba de luarea unor decizii rapide, de modificarea pachetelor de compensații pentru atragerea aplicanților cu potential și reținerea performerilor de top.
- Crește angajamentul angajaților - un motiv de nemulțumire în toate sondajele de opinie adresate angajaților îl reprezintă partea de compensare și beneficii. Transparența planurilor și politicilor de compensare poate conduce la creșterea încrederii angajaților în legătură cu faptul că angajatorul prețuiește și recompensează performanța. Prin urmare, un software de management al compensației este important pentru că oferă angajaților acces la informația potrivită într-o manieră eficientă.
Dezvoltare şi formare
Stimulează angajații să învețe și le permite gestionarea proprie a planului de dezvoltare personală.
Beneficii:
- Gestionarea proprie a planului de dezvoltare personală - permite anagajaţilor să selecteze activităţile de dezvoltare care se potrivesc cel mai bine cu nevoile de formare identificate, având cu rol activ în planificarea dezvoltării şi menţinerea de certificări profesionale;
- Reduce efortul administrativ de gestionare a fluxului de lucru - prin automatizarea programărilor şi a corespondenţei;
- Îmbunătăţeşte controlul costurilor bugetate - prin alocarea eficientă a costurilor de instruire se obţin rezultate superioare din punct de vedere al calităţii programelor desfăşurate şi a randamentului financiar al acestora;
- Funcţionalităţile de raportare integrate şi metodele de evaluare şi feedback permit administratorilor, supervizorilor şi angajaţilor să gestioneze proactiv cerinţele lor de formare;
- Accesul facil la catalogul de traininguri și funcționalitățile de self service încurajează managerii și angajații să aleagă activităţile de dezvoltare potrivite, integrându-le în procesul de aprobare.
Tempo
Sistem de notificare a evenimentelor care urmează sa aibă loc într-un interval de timp bine definit pe baza informaţiilor din sistem și care ține la curent persoanele responsabile cu evenimentele importante ale companiei.
Beneficii:
- Reduce întârzierile – ține la curent utilizatorii printr-un sistem precis de alerte care oferă informații despre anumite activităţi şi evenimente de realizat;
- Reduce costurile - contribuie la reducerea costurilor non-calitate prin eliminarea penalităţilor care pot apare în urma nerealizării la timp a unor activităţi;
- Reduce timpul acordat planificării activităţilor - notifică utilizatorii despre activitățile care trebuie realizate, precum şi termenul limită de realizare prin opțiunea de stabilire a unor alerte automate;
- Creşte satisfacţia şi motivarea angajaţilor - oferă posibilitatea de a felicita angajații cu ocazia evenimentelor personale - ziua de naștere, căsătorie, aniversare copil, soț sau soție, aniversare angajare în companie etc.
Chatbot Timea
Aplicație de mesagerie folosită pentru a transmite mesaje în interiorul companiei, cu scop profesional. Joacă practic rolul unui asistent personal ce va automatiza sarcinile celor din departamentul HR, fiind un program de inteligență artificială.
Beneficii:
- Reduce costurile prin diminuarea cu peste 40% a timpilor dedicați taskurilor repetitive: generare adeverinţe, concedii de odihnă sau medicale etc;
- Răspunde la peste 70% dintre cerințele primare de HR ale angajaților, aceştia nefiind obligați să se deplaseze la sediu pentru rezolvarea lor;
- Disponibilă online 24/7, niciodată nu îşi ia vacanţă și nu se îmbolnăveşte;
- Înregistrează automat în sistem toate datele, care pot fi analizate sau raportate imediat;
- Creşte odată cu business-ul, învaţă şi devine mai inteligentă pe zi ce trece;
- Se integrează ușor în sistemele informatice ale companiilor;
- Poate fi contactată folosind orice platformă de comunicare: Facebook Messenger, Teams, WhatsApp, etc.
Semnătură electronică
Folosind aplicația, semnarea unui contract de muncă se poate face în doar 3 minute, incomparabil mai rapid față de procesul clasic de semnare fizica a documentului care putea dura până la 2 zile. ITM consideră documentele semnate cu semnături electronice certificate și valide având valoare juridică.
Beneficii:
- Flux facil și rapid de semnare a documentelor;
- Trasabilitatea contractului de muncă - există o evidență clară a momentului semnării acestuia de fiecare parte și a formatului în care a fost semnat;
- Vizualizare constantă a statusului documentului, indiferent de stadiul de semnare în care se află acesta;
- Ușurință și siguranță - fluxul de semnare a documentelor este electronic, acestea fiind transmise prin e-mail către semnatari;
- Securitate optimă - odată demarat procesul de semnare, contractul este securizat și nu se mai poate interveni asupra acelei versiuni;
Feedback continuu
Răspunde așteptării de feedback în timp real pe care o are noua generație și poate contribui la dezvoltarea competențelor angajaților, respectiv la creșterea performanței și a motivării acestora. Pentru angajatori, facilitează accesarea informațiilor legate de performanța fiecărui angajat, analizarea tendințelor și nevoilor de dezvoltare a competențelor în timp real, oferind susținere și intervenind acolo unde este nevoie.
Beneficii:
- Nivel ridicat de implicare a angajaților (engagement) - conform statisticilor, angajații nu sunt mulțumiți de frecventa cu care primesc feedback. Iar în momentul în care primesc feedback semnificativ, aceștia sunt de acord că îi ajută să lucreze mai bine.
- Rotație mai mică a angajaților - o companie care implementează feedback continuu este mai puțin probabil să experimenteze o rată mare de rotire a angajaților care costă departamentul de HR energie și resurse financiare, resurse care ar putea fi redirecționare către alte aspecte ale organizației.
- Productivitate ridicată - în momentul în care există un feedback constant, atunci există loc de dezvoltare profesională. Astfel, se creează dorința de a îmbunătăți nu numai performanța, ci și productivitatea.
- Satisfacția la locul de muncă - feedback-ul continuu nu doar îmbunătățește gradul de implicare a angajatilor, ci și satisfacția lor la locul de muncă. Dacă feedback-ul este oferit sau primit în mod regulat și se oferă posibilitatea de creștere profesională, atunci cresc șansele ca angajatul să fie mai mulțumit de activitatea sa în companie.
- Moral ridicat în rândul angajaților - feedback-ul continuu încurajează interacțiunile deschise, oneste și regulate între angajați și manageri. În plus, oferirea unui feedback de la egal la egal, poate ajuta la construirea unei atmosfere mai bune și pozitive la locul de muncă.
HR Analyzer
Soluţie de business intelligence care permite tuturor profesioniștilor din cadrul companiei - operațional, director HR, management - să analizeze și să înțeleagă indicatorii de HR mult mai repede decât orice altă soluție, totul cu resurse și costuri minime.
Solicită un demo pentru Charisma HCM
Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!
Părerea ta contează!
Ne dorim să creștem industria IT&C din România, iar acest lucru nu poate fi posibil decât printr-un sistem transparent de evaluare.
Vă rugăm să adăugați un review pentru aplicația Charisma HCM completând câmpurile de mai jos. Toate informațiile de contact sunt utilizate doar pentru validarea feedback-ului și nu vor fi publicate!