Regista adaugă Semnătură Electronică Calificată pe lista beneficiilor digitale oferite cetățenilor

22 Nov 2023

Regista inovează în digitalizarea relației dintre cetățeni și instituțiile publice prin introducerea posibilității de semnare online a documentelor, cu semnătură electronică calificată. Această nouă funcționalitate oferă cetățenilor posibilitatea de a semna direct documentele eliberate prin platforma Regista, acolo unde instituțiile cu care interacționează acceptă acest lucru.

Regista adaugă Semnătură Electronică Calificată pe lista beneficiilor digitale oferite cetățenilor

Începând cu noiembrie 2023, Regista oferă cetățenilor, prin intermediul platformei e-Guvernare, certificatul de semnătură electronică calificată, furnizând astfel o metodă securizată și legală de autentificare a documentelor și semnăturilor în mediul online. Acest tip de instrument este reglementat la nivel UE prin normele eIDAS și oferă cel mai înalt grad de securitate pentru validarea identității și autentificarea interacțiunilor electronice. O astfel de inițiativă favorizează o comunicare digitală mai bună între cetățeni și autorități, permițând semnarea securizată a documentelor și facilitând totodată interacțiuni eficiente și de încredere.

Pentru furnizarea acestui serviciu, Regista colaborează cu Namirial, companie multinațională care oferă soluții software și servicii digitale de încredere pentru digitalizarea companiilor din sectorul privat și a organizațiilor din administrația publică.

Certificatele de semnătură electronică calificată eliberate astfel au valabilitate de un an de zile de la data emiterii și pot fi folosite pentru semnarea oricărui document generat prin intermediul aplicației Regista, acolo unde este necesară această formă de validare a identității.

Ulterior obținerii certificatului, cetățenii pot semna prin intermediul platformei Regista orice document pentru care este solicitată semnătura electronică calificată de la instituțiile cu care interacționează, fapt ce permite conform legilor europene depunerea online a oricărei solicitări către o instituție de stat, eliminând complet nevoia deplasării pana la sediul instituției, lucru deosebit de util mai ales pentru cetățenii ce nu locuiesc în apropierea instituției sau chiar au rezidența in altă țară. De asemenea, cu ajutorul aceluiași certificat, cetățeanul poate semna orice alte documente personale.

Din platforma de registratură electronică Regista, instituțiile pot configura diferite nivele de securitate pentru a evalua și accepta documentele sau formularele transmise electronic de către cetățeni prin portalul e-Guvernare. Semnarea electronică calificată cu ajutorul Regista aduce cel mai înalt nivel de securitate pentru documentele transmise online, asigurând o implementare rapidă și un cost avantajos față de alte soluții de pe piață. Printre cele mai frecvente tipuri de documentele pentru care instituțiile publice solicită semnătură electronică se regăsesc: acorduri, contracte, documente fiscale sau de natură juridică, cereri oficiale etc.

”Implementarea certificatului de semnătură electronică calificată constituie un avans semnificativ în cadrul procesului de digitalizare. Ne onorează faptul că putem oferi acest beneficiu fiecărui cetățean utilizator al platformei de e-Guvernare Regista, iar gestionarea complet digitală a interacțiunilor cu autoritățile devine în sfârșit o realitate.”, afirmă Edward Crețescu, Director General Regista. “În plus, în contextul indexului DESI pentru măsurarea competențelor digitale, utilizarea certificatelor de semnătură electronică calificată poate contribui pozitiv la scorul țării noastre, la indicatorii de securitate cibernetică, e-guvernare și nivelul de încredere în serviciile digitale.” completează directorul Regista.

Obținerea certificatului calificat pentru semnătură electronică se realizează online de către orice cetățean interesat, prin intermediul portalului e-Guvernare, după parcurgerea cu succes a pașilor de securitate integrați. Astfel, direct din contul contribuabilului, se solicită achiziția unui certificat de semnătură electronică calificată în valoare de 149 RON (TVA inclus), cu valabilitatea de un an. După efectuarea cu succes a plății, se va demara procesul de verificare a identității care include atât filtre digitale, cât și umane.

Certificatele de semnătură electronică furnizate de Regista sunt emise de Namirial, companie autorizată la nivel european și sunt conforme cu normele Uniunii Europene de tip eIDAS, oferind siguranță de cel mai înalt nivel. În plus, Namirial este autorizat și la nivelul național, în cadrul Autorității pentru Digitalizarea României, pentru identificarea online. Aceste certificate garantează un standard ridicat de securitate pentru datele gestionate de instituții și reduce riscul de fraudă.

Regista este o aplicație care automatizează și eficientizează activitatea din diferite sectoare prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor, Formulare electronice, Sesizari online, Monitorul Oficial Local și soluții IoT.

Module Regista

  1. Registratură electronică
    Evidența registrului de intrări și ieșiri dintr-o organizație, ce asigură clasificarea, distribuirea și repartizarea registraturii electronice către părțile implicate în soluționare.

  2. Managementul documentelor
    Gestionarea fluxului de lucru între departamente, transmiterea de documente, stabilirea de niveluri diferite de acces și verificarea stadiului de rezolvare a sarcinilor.

Module ale portului public e-Guvernare destinat primariilor

  1. Formulare electronice
    Cetățenii pot trimite online către primărie cereri necesare pentru eliberarea de certificate fiscale, adeverințe rol, autorizații, dar și alte documente. Procesul respectă toate reglementările din OUG 38/2020. Completarea și trimiterea se poate face de pe orice dispozitiv.

  2. Sesizari online
    Cetățenii pot raporta online, de pe orice dispozitiv, diferite situații identificate pe raza localității. Sesizările sunt trimise către funcționarii primăriei, urmând a fi soluționate în cel mai scurt timp.

  3. Monitorul Oficial Local
    Prima aplicație care respectă codul administrativ și care facilitează comunicarea online dintre cetățeni și instituțiile publice, acoperind o paletă largă de nevoi, de la consultarea documentelor publice prin Monitorul Oficial Local și verificarea online a stării cereri depuse.

  4. Smart City
    Instalarea device-urilor IoT și gestionarea soluțiilor software pentru contoare inteligente, sisteme de parcări și de iluminat, prin informații agregate, conectate la tehnologie.

 

Beneficiile Regista

  1. Accesibilitate de oriunde
    Aplicația este disponibilă direct din browser, astfel că e simplu să accesezi toate funcționalitățile, fără instalare, cu informații stocate în siguranță, în cloud.

  2. Automatizarea proceselor
    Aplicația de registratură și management electronic al documentelor automatizează gestionarea registrului de intrări și ieșiri și contribuie la scăderea timpului necesar pentru soluționarea sarcinilor.

  3. Eficientizarea comunicării
    Modulul e-Guvernare facilitează transmiterea de informație între solicitant și partea implicată în soluționare, simplificând modul în care se înregistrează cereri și se emit răspunsuri.

  4. Informații și sisteme integrate
    Soluțiile IoT oferă direcții noi de dezvoltare a activității tale prin vizibilitate crescută asupra informației și posibilitate de optimizare și reducere a costurilor.
Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul