Regista lansează modulul de Urbanism, pentru digitalizarea activităților de cadastru ale primăriilor din România

17 Mar 2023

 Modulul de Urbanism este dedicat primăriilor și aduce o serie de beneficii importante angajaților din administrație, cât și cetățenilor care interacționează cu instituțiile locale.

Regista lansează modulul de Urbanism, pentru digitalizarea activităților de cadastru ale primăriilor din România

Modulul de Urbanism este gândit pentru a simplifica fluxul de emitere a documentelor de urbanism, cu ajutorul unei hărți digitale interactive. Cu ajutorul acestor noi funcționalități instituțiile pot centraliza toate certificatele și autorizațiile de construire sau demolare direct în aplicația Regista, pentru o gestionare mai eficientă a proceselor. Noul modul de urbanism este destinat tuturor primăriilor, indiferent de numărul de locuitori sau de nivelul de cadastrare al acestora, digital sau non-digital.

”Modulul de Urbanism dezvoltat de Regista alături de Ramboll este pregătit să răspundă unor nevoi importante ale autorităților locale. Realitatea din teren este că sub 5% dintre primăriile din țară dispun de cadastru digitalizat, astfel că noul modul vine în întâmpinarea acestora cu o soluție completă, menită să rezolve provocările din cadrul acestui compartiment. Edilii trebuie să mai știe și că pot debloca fonduri prin intermediul PNRR pentru a implementa mai ușor astfel de soluții pentru cetățeni, care vor contribui semnificativ la îmbunătățirea fluxurilor de lucru, dar și a relației dintre autorități și contribuabili. Am ales să dezvoltăm acest modul în parteneriat cu Ramboll, lider global în domeniu. Expertiza lor tehnică pe partea de crearea de modele de orașe și societăți sustenabile, aportul nostru pe partea de infrastructură digitală și soluție software pentru digitalizare și atenția la nevoile autorităților locale, au condus cu succes la realizarea acestui proiect menit să fluidizeze acțiunile din cadrul departamentului de urbanism și interacțiunile cu cetățenii”, a declarat Edward Crețescu, Manager General Regista.

Noul modul de Urbanism disponibil în cadrul suitei de soluții Regista reprezintă un pas important pentru digitalizarea proceselor administrative la nivelul primăriilor din România. Acesta presupune un flux de emitere a documentelor simplificat și o serie de funcționalități care vin în sprijinul atât al funcționarilor publici, cât și al cetățenilor.

”Am ales să alăturăm expertiza avansată Ramboll în domeniul cadastru-urbanism competențelor digitale de top ale echipei Regista, pentru a dezvolta în parteneriat o aplicație performantă de urbanism, integrată în suita de aplicații de e-guvernare Regista. Astfel, furnizând aplicația de urbanism împreună cu celelalte funcționalități ale suitei Regista și cu serviciile noastre specializate de tip “Land Information Survey (LIS)”, (Servicii înregistrare cadastru sistematic), vom putea oferi o soluție completă pentru eficientizarea activităților din administrația publică, generând totodată beneficii pentru cetățeni și valoare pentru societatea românească. Adoptarea de către administrațiile publice a unor modele de guvernanță și operaționale mai eficiente, a unei abordări integrate și orientate către cetățeni, cu promovarea de soluții și servicii digitale, asigură acces rapid, online la informații și servicii publice pentru cetățeni și mediul de afaceri, contribuind totodată la creșterea capacității de a răspunde provocărilor legate de reziliență și de tranziția către un viitor mai sustenabil”, declară Silviu Stoica, Director general, Ramboll SEE.

Noul modul de Urbanism presupune un flux de emitere a documentelor simplificat. Harta poate fi consultată de către funcționari direct în aplicația Regista, iar aceștia pot genera documentele de urbanism solicitate de cetățeni, direct din platforma online, într-un mod simplu și eficient. Există, de asemenea, posibilitatea de a adăuga informații pentru fiecare zonă (poligon) în parte, pentru a obține în timp o hartă cu informații actualizate. Indiferent de modul în care sunt depuse: în format electronic, la ghișeu sau prin portalul e-Guvernare, documentele vor fi gestionate digital.

Folosirea noului modul Regista duce la eficiență sporită prin asocierea automată a cererilor de urbanism cu Registratura generală, fără să mai fie efectuate alte acțiuni. Acest lucru face ca procesele să fie mai scurte, iar documentele de urbanism să fie generate automat cu toate informațiile necesare, datorită asocierii unui document de urbanism cu un poligon de pe hartă, care va importa automat o serie de informații, accelerând astfel procesarea cererilor. Noul modul Regista automatizează fluxurile de documente de urbanism, astfel încât acestea pot fi trimise pentru semnare imediat ce sunt generate. De asemenea, istoricul activităților este ușor de urmărit, datorită asocierii automate a documentelor de prelungire cu cele originale.

Noul modul de Urbanism presupune un flux de emitere a documentelor simplificat. Harta poate fi consultată de către funcționari direct în aplicația Regista, iar aceștia pot genera documentele de urbanism solicitate de cetățeni, direct din platforma online, într-un mod simplu și eficient. Există, de asemenea, posibilitatea de a adăuga informații pentru fiecare zonă (poligon) în parte, pentru a obține în timp o hartă cu informații actualizate. Indiferent de modul în care sunt depuse: în format electronic, la ghișeu sau prin portalul e-Guvernare, documentele vor fi gestionate digital.

Folosirea noului modul Regista duce la eficiență sporită prin asocierea automată a cererilor de urbanism cu Registratura generală, fără să mai fie efectuate alte acțiuni. Acest lucru face ca procesele să fie mai scurte, iar documentele de urbanism să fie generate automat cu toate informațiile necesare, datorită asocierii unui document de urbanism cu un poligon de pe hartă, care va importa automat o serie de informații, accelerând astfel procesarea cererilor. Noul modul Regista automatizează fluxurile de documente de urbanism, astfel încât acestea pot fi trimise pentru semnare imediat ce sunt generate. De asemenea, istoricul activităților este ușor de urmărit, datorită asocierii automate a documentelor de prelungire cu cele originale.

Regista este o aplicație care automatizează și eficientizează activitatea din diferite sectoare prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor, Formulare electronice, Sesizari online, Monitorul Oficial Local și soluții IoT.

Module Regista

  1. Registratură electronică
    Evidența registrului de intrări și ieșiri dintr-o organizație, ce asigură clasificarea, distribuirea și repartizarea registraturii electronice către părțile implicate în soluționare.

  2. Managementul documentelor
    Gestionarea fluxului de lucru între departamente, transmiterea de documente, stabilirea de niveluri diferite de acces și verificarea stadiului de rezolvare a sarcinilor.

Module ale portului public e-Guvernare destinat primariilor

  1. Formulare electronice
    Cetățenii pot trimite online către primărie cereri necesare pentru eliberarea de certificate fiscale, adeverințe rol, autorizații, dar și alte documente. Procesul respectă toate reglementările din OUG 38/2020. Completarea și trimiterea se poate face de pe orice dispozitiv.

  2. Sesizari online
    Cetățenii pot raporta online, de pe orice dispozitiv, diferite situații identificate pe raza localității. Sesizările sunt trimise către funcționarii primăriei, urmând a fi soluționate în cel mai scurt timp.

  3. Monitorul Oficial Local
    Prima aplicație care respectă codul administrativ și care facilitează comunicarea online dintre cetățeni și instituțiile publice, acoperind o paletă largă de nevoi, de la consultarea documentelor publice prin Monitorul Oficial Local și verificarea online a stării cereri depuse.

  4. Smart City
    Instalarea device-urilor IoT și gestionarea soluțiilor software pentru contoare inteligente, sisteme de parcări și de iluminat, prin informații agregate, conectate la tehnologie.

 

Beneficiile Regista

  1. Accesibilitate de oriunde
    Aplicația este disponibilă direct din browser, astfel că e simplu să accesezi toate funcționalitățile, fără instalare, cu informații stocate în siguranță, în cloud.

  2. Automatizarea proceselor
    Aplicația de registratură și management electronic al documentelor automatizează gestionarea registrului de intrări și ieșiri și contribuie la scăderea timpului necesar pentru soluționarea sarcinilor.

  3. Eficientizarea comunicării
    Modulul e-Guvernare facilitează transmiterea de informație între solicitant și partea implicată în soluționare, simplificând modul în care se înregistrează cereri și se emit răspunsuri.

  4. Informații și sisteme integrate
    Soluțiile IoT oferă direcții noi de dezvoltare a activității tale prin vizibilitate crescută asupra informației și posibilitate de optimizare și reducere a costurilor.
Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul