Întrebări frecvente

1. Cum poate o companie software să se listeze în cadrul Softlead?

În cadrul platformei Softlead se pot lista doar companii IT, ce dețin în portofoliu produse software, pe care doresc să le comercializeze respectând termenii și condițiile platformei. Crearea contului este gratuită și se poate face prin autentificare aici.

2. Ce acțiuni pot face companiile-vendor în cadrul platformei?

Companiile pot adăuga un număr nelimitat de soluții software, având grijă să le încadreze corect, atât din punctul de vedere al respectării tipului de aplicație, cât și al capacității acesteia de a respecta cerințele unei anumite industrii, precum și alte criterii prezentate. De asemenea, companiile pot adăuga și edita o descriere a companiei, pot publica articole, comunicate de presă sau studii de caz.

O dată validate aceste informații, companiile vor putea:

  • Avea acces la acele lead-uri generate strict pentru tipurile de soluții înscrise în platformă
  • Alege dacă doresc deblocarea unui brief de lead (oportunitate). Fiecare dintre acestea are un cost dedicat, vizibil utilizatorului.
  • Intra în posesia datelor de contact (valide) ale companiei end-user care a solicitat informații referitoare la o anumită soluție. Pentru ca acest lucru să se întâmple, utilizatorul va trebui să achiziționeze lead-ul, prin plata facturii dedicate lead-ului acceptat.
  • Crea campanii de marketing sau de sales dedicate obiectivelor organizaționale. Pentru mai multe detalii, companiile interesate ne pot trimite un e-mail la adresa marketing@softlead.ro.

3. Ce înseamnă un lead valid?

Calificarea unui lead primit în platforma Softlead implică respectarea unui set de aspecte precum:

  • Existența unei cerințe și a unei entități reale în spatele fiecărei solicitări
  • Validarea nevoii de achiziție/implementare/integrare a unei soluții în raport cu nevoile reale ale companiei-emitent
  • Validarea datelor de contact ce însoțesc cerința

4. Ce tip de servicii plătește compania end-user către Softlead?

Compania care dorește achiziționarea unei soluții software prin Softlead are acces la servicii de suport gratuite. Singurele excepții de la regulă apar atunci când sunt necesare activități precum: modelare de procese, consultanță organizațională avansată în vederea stabilirii obiectivelor și nevoilor de achiziție și de implementare.

5. Ce se întâmplă după ce compania-vendor primește un lead în platformă?

Pentru acele lead-uri care au corespondent activ în platformă (există o companie/aplicație ce întrunește cerințele clientului), acestea sunt validate și trimise către companiile-vendor sub forma unui brief de lead (descrierea companiei, a nevoii de achiziție, a funcționalităților etc.). În funcție de informațiile primite, compania poate alege să achiziționeze sau să respingă lead-ul, indicând motivele opțiunii sale.

6. Am un cont de companie-vendor pe Softlead. Ce pot să fac GRATUIT în platformă?

Companiile pot adăuga un număr nelimitat de soluții software, având grijă să le încadreze corect, atât din punctul de vedere al respectării tipului de aplicație, cât și al capacității acesteia de a respecta cerințele unei anumite industrii, precum și alte criterii prezentate. De asemenea, companiile pot adăuga și edita o descriere a companiei, pot publica articole, comunicate de presă sau studii de caz.

7. Am un cont de companie-vendor pe Softlead. Ce pot să fac CONTRA COST în platformă?

Companiile vendor pot achiziționa activități precum:

  • Pachete de promovare
  • Consultanță – care sunt perioadele de sezonalitate definite pentru fiecare tip de industrie/aplicație, care sunt nevoile reale ale companiilor-achizitor, care sunt trendurile de achiziție?
  • Infografice dedicate tipurilor de soluții software/industriilor
  • Dezvoltare custom a soluțiilor care nu sunt listate în platformă

8. Cum se calculează prețul unui lead?

Costul unui lead se bazează pe o formulă de calcul ce include: complexitatea aplicației software (ERP/CRM/WMS/e-commerce/aplicație custom etc.), numărul de licențe solicitate, interesul manifestat pentru achiziționarea serviciilor complementare (analiză de business, consultanță, dezvoltare module suplimentare, integrări).

Brief-ul de lead conține, în fiecare caz, costul lead-ului.

9. Ce se întâmplă dacă un lead definit ca fiind valid nu este, de fapt, valid?

În 95% dintre situațiile pe care le-am tratat, nu s-au ivit astfel de probleme. Cu toate acestea, pentru acele cazuri în care companiile software întâlnesc situații precum: clientul nu poate fi contactat sub nicio formă, achiziția/decizia a fost făcută (deși acesta a fost contactat într-un interval de timp rapid după achiziționarea lead-ului), factura emisă companiei software se poate storna la cerere sau se pot restitui creditele aferente lead-ului generat în contul unei alte achiziții ulterioare.

10. Lead-ul este achiziționat de o singură companie?

Nu, în măsura în care matching-ul lead-vendor este creat în până la 5 cazuri, oportunitatea va fi primită de toate acele 5 companii (maxim) care îndeplinesc cerințele clientului. Nu există posibilitatea de a acorda exclusivitate decât în situațiile în care există o singură soluție conformă brief-ului de lead/caietului de sarcini.

11. Ce se întâmplă dacă matching-ul poate fi făcut la un număr mai mare de 5 companii?

În aceste situații, echipa de consultanți Softlead va identifica, alături de client, criterii noi de departajare a companiilor-vendor (buget, funcționalități, integrări software/hardware, aspecte ce vizează localizarea clientului etc.).