Cum aleg un procesator de plăți? Costuri, beneficii, soluții

16 noiembrie 2016

În România, 2016 a generat un profit de 1,742 milioane de dolari pentru platformele de e-Commerce. Se estimează o creștere de 14,4% în fiecare an, așteptându-se ca, până în 2021, veniturile să ajungă la 3,417 milioane de dolari.

Cum aleg un procesator de plăți? Costuri, beneficii, soluții

În România, 2016 a generat un profit de 1,742 milioane de dolari pentru platformele de e-Commerce. Se estimează o creștere de 14,4% în fiecare an, așteptându-se ca, până în 2021, veniturile să ajungă la 3,417 milioane de dolari.

Profitul aproximativ per utilizator în acest moment este de 202,24 dolari. În comerțul electronic, pentru optimizarea costurilor și facilitarea modalităților de plată, ca parte a experienței utilizatorului pe platformă, este esențială alegerea unui procesator de plăți bun.

Procesatorul de plăți, cunoscut și sub denumirea de payment gateway permite acceptarea plății cu cardul și, uneori, prin SMS, în cadrul platformei, prin găzduirea și administrarea acestei soluții pe propriile servere dedicate, contra unui comision.

Circuitul virtual al plăților și rolul procesatorului de plăți:


Rolul procesatorului de plăți poate începe chiar de la dezvoltarea platformei, prin oferirea consultanței și suportului tehnic pentru implementare.

  • Implementare: Odată implementată soluța, din interfața de administrare se pot genera butoane de tipul „Adaugă în coș” sau „Cumpără”.
  • Procesarea securizată: procesatorul pune la dispoziția comercianților pagini securizate pentru realizarea propriu-zisă a comenzii, în urma apăsării de către cumpărător a butonului „Cumpără”. Acestea implică:
    • Introducerea datelor personale, de livrare și calculare;
    • Calculul taxelor de transport;
    • Alegerea modalității de plată: card, transfer bancar, plata ramburs sau SMS;
  • Colectarea datelor poate fi personalizată, în funcție de informațiile de care comerciantul are nevoie de la clientul său.
  • Autorizarea plății: în cazul în care se alege opțiunea de plată prin card bancar, procesul de comandă se continuă pe o nouă pagină securizată, unde se introduc datele cardului, care nu sunt stocate pe niciunul dintre serverele procesatorului sau platformei de e-commerce, ci la banca emitentă a cardului, pentru operarea tranzacției.
  • Traseul banilor: dacă datele furnizate sunt corecte și fondurile suficiente, banca emitentă oferă o autorizație de plată către procesator, care, la rândul lui, aplică filtrele proprii anti-fraudă de verificare a tranzacției. Dacă aceasta este corectă, cumpărătorul primește o alertă de aprobare a aplicației.
  • Livrarea și decontarea: în același timp, comerciantul este anunțat de către procesator despre aprobarea comenzii, iar acesta poate începe pregătirea livrării. Notificarea se poate face prin sistemul IPN (Instant Payment Notification). După ce comerciantul confirmă, la rândul lui livrarea, se debitează suma blocată pe cardul cumpărătorului, banii sunt livrați către banca acceptatoare cu care lucrează procesatorul, aceștia fiind transferați ulterior, și în funcție de condițiile contractuale, către banca aleasă de către comerciant.

Implementarea unei soluții de plată online nu este complexă, dar necesită o analiză prealabilă asupra tarifelor de activare a conturilor, comisioanelor, ofertelor și altor opțiuni furnizate de către fiecare procesator de plăți. Cele mai cunoscute astfel de companii din România sunt PayU, MobilPay, LibraPay și EuPlătesc.ro. Costurile și serviciile fiecăruia întrunesc următoarele trăsături:

PayU

  • Taxă deschidere cont: 125 Euro
  • Taxă lunară: NU
  • Comision tranzacție (maxim): 0.99%
  • Plată prin SMS: DA
  • Plată prin carduri în rate: DA
  • Securizare/Antifraudă: DA
  • Implementarea pe site: NU
  • Personalizare pagină: NU
  • Ofertă personalizată: DA, prin contact.

MobilPay

  • Taxă deschidere cont: 0 Euro
  • Taxă lunară: NU
  • Comision tranzacție (maxim): 0.99%
  • Plată prin SMS: DA
  • Plată prin carduri în rate: DA
  • Securizare/Antifraudă: DA
  • Implementarea pe site: NU
  • Personalizare pagină: Nu
  • Ofertă personalizată: Da, prin contact.

LibraPay

  • Taxă deschidere cont: 225 Euro;
  • Taxă lunară: 6 Euro;
  • Comision tranzacție (maxim): 3.5%
  • Plată prin SMS: NU
  • Plată prin carduri în rate: NU
  • Securizare/Antifraudă: DA
  • Implementarea pe site: NU
  • Personalizare pagină: NU
  • Ofertă personalizată: DA, prin contact. 

EuPlătesc.ro

  • Taxă deschidere cont: 0 Euro
  • Taxă lunară: NU
  • Comision tranzacție (maxim): 5%
  • Plată prin SMS: DA
  • Plată prin carduri în rate: DA
  • Securizare/Antifraudă: DA
  • Implementarea pe site: DA
  • Personalizare pagină: DA
  • Ofertă personalizată: DA, prin contact.

Toate descrierile prezentate sunt informative, taxele și comisioanele exacte fiind primite în urma negocierii, în funcție de cerințele companiei.

Pentru Black Friday ediția 2014, Softlead a utilizat serviciile MobilPay, ca modalitate de plată cu cardul pentru aplicațiile de tip B2B (educaționale și antivirus). Taxa deschiderii contului a fost 0 și fluxul de integrare a fost foarte rapid și simplu, serviciile de suport și customer care fiind prezente pe toată perioada integrării.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește tot arrow_forward

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.

Citește tot arrow_forward

5 Recomandări pentru managementul echipei de vânzări în contextul lucrului de la distanţă

Indiferent dacă este stare de urgenţă sau de alertă, îţi doreşti ca echipa de vânzări să-şi atingă target-ul. Apăsarea este că nu va mai întâlniţi şi interacţionaţi ca de obicei, deoarece oamenii lucrează de acasă. Iar după acum arată situaţia ultimelor două-trei luni, nu e tocmai simplu să coordonezi de la distanţă o echipă.

Citește tot arrow_forward