1.8 miliarde de utilizatori de mobile banking până în anul 2019

05 mai 2016

Mobile banking este o metodă nouă, prin care băncile oferă servicii clienților prin intermediul telefonului mobil. Odată cu apariția telefoanelor inteligente, ce utilizează sistemele Apple iOS și Google Android, serviciile de banking pot fi accesate prin intermediul aplicațiilor mobile, dar și prin SMS sau browser.

1.8 miliarde de utilizatori de mobile banking până în anul 2019

Mobile banking este o metodă nouă, prin care băncile oferă servicii clienților prin intermediul telefonului mobil. Odată cu apariția telefoanelor inteligente, ce utilizează sistemele Apple iOS și Google Android, serviciile de banking pot fi accesate prin intermediul aplicațiilor mobile, dar și prin SMS sau browser.

Serviciile de mobile banking permit utilizatorului să revizuiască tranzacții, transferuri, să deschidă sau să închidă conturi.
Rata de adopție a acestei modalități de banking este într-o continuă creștere, astfel că, potrivit unui studiu realizat de Juniper, numărul utilizatorilor de mobile banking la nivel global va ajunge la 1.8 miliarde până în anul 2019.


Cum funcționează mobile banking-ul?
Mobile banking SMS. Trimite alerte ce permit utilizatorului să transfere fonduri sau acces la informațiile contului prin intermediul unui SMS. Terminologia diferă de la bancă la bancă, dar funcțiile sunt în general aceleași. Utilizatorul se înregistrează mai întâi, apoi poate seta alerte.
Mobile banking web. Este o metodă similară cu cea a computerului. Utilizatorul se înregistrează pe site și accesează contul oricând, de pe dispozitivul mobil.
Aplicațiile de mobile banking. Conectează utilizatorul direct cu serverul băncii, fără a fi necesară navigarea pe un browser. Aceste aplicații pot fi descărcate de pe site-ul băncii sau de pe iTunes store.


De ce este recomandat mobile banking?
Pentru utilizatori, mobile banking este o modalitate eficientă de a gestiona sarcinile administrative, atunci când sunt pe fugă. Pentru proprietarii companiilor mici și mijlocii, metoda de mobile banking reprezintă o cale de economisire a timpului. Pentru bănci, de asemenea, mobile banking este o oportunitate de a câștiga noi clienți. Fiind în pas cu tehnologia, băncile acordă atenție deosebită nevoile consumatorilor.


Care sunt avantajele mobile banking-ului?
• Economisirea timpului. În loc să aloce timp pentru a se deplasa până la cea mai apropiată bancă, consumatorul poate beneficia de serviciile oferite de bancă cu ajutorul telefonului mobil.
• Securitate. Aplicațiile de mobile banking prezintă securitate ridicată, dată de codul de verificare primit prin SMS, pentru a autoriza tranzacția.
• Acces rapid la finanțe. Utilizatorul aplicației are acces rapid la informațiile de natură financiară, chiar și în afara orelor de program.
• Crește eficiența. Modulele acestui serviciu sunt funcționale, eficiente și competitive, reducând multitudinea de documente ce trebuie semnate.
• Reducerea fraudelor. Utilizatorul poate verifica în timp real starea contului.
• Este un serviciu disponibil 24 de ore.
Care sunt dezavantajele mobile banking-ului?
• SMS-uri false. Utilizatorii aplicațiilor pot primi SMS-uri false, ceea ce pune în pericol securitatea contului.
• Pierderea telefonului mobil poate atrage după sine accesul la informații esențiale și secrete.
• Modelele vechi de telefoane nu se potrivesc atât de bine cu aplicația, cum se întâmplă în cazul telefoanelor inteligente și al tabletelor.
• Unele aplicații solicită conexiune la internet.
• Multe telefoane mobile nu sunt compatibile cu software antivirus.
• Unele bănci nu oferă același grad de protecție/ securitate.

Potrivit unui studiu realizat de BBVA Innovation Center, zona de mobile va înregistra în 2016 o creștere de 64% și va fi urmată de zona rețelelor de socializare cu 56% și de zona de online cu 37%.
Strategiile aplicate de bănci au cunoscut transformări în perioada 2014-2016 în mai multe arii de interes:
• Oferirea de servicii limitate: în 2014, 10%, în 2016, 3%
• Oferirea de servicii: în 2014, 39%, în 2016, 8%
• Oferirea de servicii avansate: în 2014, 40%, în 2016, 34%
• Crearea de produse și servicii: în 2014, 8%, în 2016, 44%.

Gradul de investiție a băncilor în mobilitate a crescut din 2015 până astăzi și va continua să crească, ajungând la 3,340 milioane de dolari până în anul 2018, privind investițiilor tehnologice în aplicațiile de mobile banking.


Care sunt modalitățile de plată preferate de utilizatori?
• 16% PayPal
• 12% Visa
• 5% Mastercard
• 3% Google
• 3% Apple
• 2% Facebook

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Zitec oferă acces gratuit la Mirro, soluția sa de creștere a performanței echipei

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, recunoscut ca unul dintre cei mai apreciați angajatori din România, anunță că le va oferi companiilor doritoare, timp de trei luni, acces gratuit la aplicația Mirro, prima soluție completă de performance management din țară. În contextul în care din ce în ce mai mulți angajați sunt nevoiți s...

Citește tot arrow_forward

Romanian Software lanseaza versiunea in Cloud a platformei de salarizare si administrare a resurselor umane, colorful.hr, pentru a veni in sprijinul IMM-urilor

Romanian Software, unul dintre liderii pietei romanesti de solutii software dedicate resurselor umane, a lansat in Cloud platforma colorful.hr. Platforma este specializata in salarizarea, recrutarea si administrarea resurselor umane si vine in sprijinul companiilor mici si mijlocii, care doresc sa isi automatizeze o parte din activitatile aferente departamentelor de HR.

Citește tot arrow_forward

Monitorizarea fermelor direct de pe telefon - control mai bun cu ajutorul tehnologiei

Inovația tehnologică este motorul din spatele agriculturii de precizie

Citește tot arrow_forward