5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

28 martie 2015

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

Pornind de la o strategie de segmentare corectă și precisă a tipologiei de consumatori finali, echipa de vânzări trebuie să aibă în vedere dinamica resurselor și a obiectivelor celor mai importante în procesul de vânzare.

  1. Sales Champion – personajul-cheie al formulei ideale de vânzări, nu doar în ceea ce privește comercializarea aplicațiilor software, ci în orice industrie. Acesta este cel care implementează strategii și este interfața dintre aplicație, echipă și potențialul beneficiar, având menirea de a convinge stakeholderii implicați să finalizeze tranzacția.
  2. Persoana care lansează propunerea de vânzare și care prezintă produsul
  3. Persoana care ia decizia – este ultimul pion și este, practic, miza ecuației, întrucât el trebuie convins că achiziția și implementarea urmează a fi făcute. De obicei, rolul acestui personaj este jucat de poziții precum CEO sau CFO.
  4. Personajul-piedică – există, cu siguranță, în cele mai multe procese de vânzare. Este, de fapt, motivația reală a fiecărui om de vânzări iscusit de a anticipa probleme, întrebări, supoziții legate de produsul sau de serviciul ce urmează a fi comercializat. În contextul vânzării unei aplicații de tip SaaS, personajul-piedică poate lansa subiecte precum: comparații între tehnologiile folosite de produsul promovat și de competiție, prețul produsului sau alte beneficii financiare incluse în pachetele de vânzare, dar și multe altele.
  5. Alți stakeholderi care pot varia în funcție de tipologia produsului comercializat, de prețul acestuia în raport cu produse similare de pe piață, precum și de întregul proces de vânzare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Monitorizarea fermelor direct de pe telefon - control mai bun cu ajutorul tehnologiei

Inovația tehnologică este motorul din spatele agriculturii de precizie

Citește tot arrow_forward

Nu te lăsa îngropat în hârtii, utilizează o soluţie inteligentă de document management

Auzim și discutăm tot mai frecvent de transformarea digitală a mediului de afaceri și de necesitatea digitalizării administrației publice. Dar nu băgăm de seamă faptul că în România business-urile se derulează încă preponderent pe bază de hârtie și că documentele în format fizic sunt prezente în orice birou, chiar și după ce ștampila a fost eli...

Citește tot arrow_forward

Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

V-ați pus vreodată întrebarea care este definiția unei afaceri de succes? Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați, astfel încât business-ul să crească în mod „organic”. Creșterea „organică” presupune timp și suficientă atenție astf...

Citește tot arrow_forward