5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

28 martie 2015

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

Pornind de la o strategie de segmentare corectă și precisă a tipologiei de consumatori finali, echipa de vânzări trebuie să aibă în vedere dinamica resurselor și a obiectivelor celor mai importante în procesul de vânzare.

  1. Sales Champion – personajul-cheie al formulei ideale de vânzări, nu doar în ceea ce privește comercializarea aplicațiilor software, ci în orice industrie. Acesta este cel care implementează strategii și este interfața dintre aplicație, echipă și potențialul beneficiar, având menirea de a convinge stakeholderii implicați să finalizeze tranzacția.
  2. Persoana care lansează propunerea de vânzare și care prezintă produsul
  3. Persoana care ia decizia – este ultimul pion și este, practic, miza ecuației, întrucât el trebuie convins că achiziția și implementarea urmează a fi făcute. De obicei, rolul acestui personaj este jucat de poziții precum CEO sau CFO.
  4. Personajul-piedică – există, cu siguranță, în cele mai multe procese de vânzare. Este, de fapt, motivația reală a fiecărui om de vânzări iscusit de a anticipa probleme, întrebări, supoziții legate de produsul sau de serviciul ce urmează a fi comercializat. În contextul vânzării unei aplicații de tip SaaS, personajul-piedică poate lansa subiecte precum: comparații între tehnologiile folosite de produsul promovat și de competiție, prețul produsului sau alte beneficii financiare incluse în pachetele de vânzare, dar și multe altele.
  5. Alți stakeholderi care pot varia în funcție de tipologia produsului comercializat, de prețul acestuia în raport cu produse similare de pe piață, precum și de întregul proces de vânzare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

În 2018, România s-a clasat pe locul 8 în topul țărilor cu cel mai mare procent de utilizatori atacați de ransomware-ul mobil

Cercetătorii Kaspersky Lab au constatat că numărul de atacuri care folosesc software periculos pentru dispozitive mobile aproape s-a dublat, în numai un an. În 2018 au existat 116,5 milioane de atacuri, comparativ cu 66,4 milioane, în 2017, cu o creștere semnificativă a numărului de utilizatori unici afectați. În ciuda faptului că sunt atacate mai multe dispozitive,...

Citește tot arrow_forward

Una dintre cele mai complexe operațiuni de spionaj pe Android: Mandrake a rămas nedectat timp de patru ani în aplicații din magazine oficiale

Specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender au identificat o nouă amenințare informatică, denumită Mandrake, care infectează dispozitive cu Android ale unor victime atent alese cu scopul de a le spiona și de a le goli conturile bancare.

Citește tot arrow_forward

De ce anul 2021 poate fi anul e-commerce și al magazinelor online?

Conform Nasdaq, până în 2040, 95% dintre achiziții vor fi efectuate online, fapt ce deschide noi perspective încă de acum pentru migrarea unui număr tot mai mare de business-uri către tehnologii e-commerce.

Citește tot arrow_forward