5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

28 martie 2015

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

5 oameni-cheie în procesul de vânzare al aplicațiilor software de tip SaaS

Un articol publicat de Tomasz Tunguz pe blog-ul său trasează cele mai importante 5 resurse umane implicate în fluxul de vânzare al unui produs informatic de tip SaaS.

Pornind de la o strategie de segmentare corectă și precisă a tipologiei de consumatori finali, echipa de vânzări trebuie să aibă în vedere dinamica resurselor și a obiectivelor celor mai importante în procesul de vânzare.

  1. Sales Champion – personajul-cheie al formulei ideale de vânzări, nu doar în ceea ce privește comercializarea aplicațiilor software, ci în orice industrie. Acesta este cel care implementează strategii și este interfața dintre aplicație, echipă și potențialul beneficiar, având menirea de a convinge stakeholderii implicați să finalizeze tranzacția.
  2. Persoana care lansează propunerea de vânzare și care prezintă produsul
  3. Persoana care ia decizia – este ultimul pion și este, practic, miza ecuației, întrucât el trebuie convins că achiziția și implementarea urmează a fi făcute. De obicei, rolul acestui personaj este jucat de poziții precum CEO sau CFO.
  4. Personajul-piedică – există, cu siguranță, în cele mai multe procese de vânzare. Este, de fapt, motivația reală a fiecărui om de vânzări iscusit de a anticipa probleme, întrebări, supoziții legate de produsul sau de serviciul ce urmează a fi comercializat. În contextul vânzării unei aplicații de tip SaaS, personajul-piedică poate lansa subiecte precum: comparații între tehnologiile folosite de produsul promovat și de competiție, prețul produsului sau alte beneficii financiare incluse în pachetele de vânzare, dar și multe altele.
  5. Alți stakeholderi care pot varia în funcție de tipologia produsului comercializat, de prețul acestuia în raport cu produse similare de pe piață, precum și de întregul proces de vânzare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.Solicitările și Condițiile Inițiale.Înaintea introducerii sistemului de management al documentelor (DMS), DocuWare, departamentul de a...

Citește tot arrow_forward

Centraleyezer – soluția de securitate cibernetică, cu până la 25% mai accesibilă companiilor

Astfel, începând cu data de 11 martie, timp de 2 săptămâni, Centraleyezer le oferă acces companiilor preocupate de securitatea datelor lor la un set de pachete predefinite, la costuri reduse, obiectivul campaniei fiind acela de testare a aplicației la capacitatea sa maximă:99 Euro/lună – pachet Basic, dedicat companiilor foarte mici199 Euro/lună – pachet Consul...

Citește tot arrow_forward

Eșecul AVON în implementarea aplicației de management a comenzilor

Efectele eșecului au fost direct resimțite de agenții de vânzări, precum și la nivelul fluxului general dedicat, inclusiv în pierderile companiei (resurse de timp, costuri de achiziție, implementare, training angajați etc.).Aceasta nu a fost singura problemă de acest fel a companiei AVON, cu 2 ani în urmă, subsiduara din Brazilia a gigantului având parte de un eșe...

Citește tot arrow_forward