68% din utilizatorii magazinelor online abandonează coşul de cumpărături înainte de finalizarea tranzacţiei

22 aprilie 2015

Baymard Institute a realizat un studiu pe 15 dintre cele mai importante magazine online la nivel mondial, potrivit căruia 68% din utilizatori abandonează coşul de cumpărături după ce au adăugat un produs în coş, fără să finalizeze tranzacţia.

Baymard Institute a realizat un studiu pe 15 dintre cele mai importante magazine online la nivel mondial, potrivit căruia 68% din utilizatori abandonează coşul de cumpărături după ce au adăugat un produs în coş, fără să finalizeze tranzacţia.

Studiul conţine 63 de recomandări practice despre cum pot fi optimizate magazinele online din punct de vedere UX (user experience) în aşa fel încât rata de abandon să scadă, iar conversiile/vânzările să crească. Peste 90% din recomandările Baymard Institute se regăsesc în criteriile de jurizare GPeC (Gala Premiilor eCommerce).

Criteriile de jurizare GPeC – ghidul cu peste 120 de recomandări pentru creşterea ratei de conversie

Cu o tradiţie de 10 ani în piaţa românească de comerţ electronic, Competiţia Magazinelor Online GPeC are la bază un set de peste 120 de criterii de evaluare şi de departajare a magazinelor, acestea fiind considerate drept “un adevărat ghid despre cum să ai un magazin online de succes”, potrivit principalilor jucători din piaţă.

Cele peste 120 de criterii de jurizare GPeC vizează toate elementele esenţiale de îmbunătăţire a experienţei utilizatorilor pe site şi de optimizare a ratei de conversie (creşterea vânzărilor), având la baza numeroase studii şi cercetări de piaţă internaţionale, precum şi bune practici în comerţul online.

Fiecare secţiune importantă a unui magazin online este evaluată prin criterii specifice, în aşa fel încât să poată fi optimizată: homepage; funcţia de căutare internă (search); pagina de contact / “despre noi”; pagina de categorie; pagina de produs; coşul de cumpărături; procesul de comandă; pagina de confirmare a comenzii / “thank you page”. De asemenea, este analizată versiunea de mobile a magazinelor online, precum şi aspectele tehnice cum ar fi SEO, securitatea website-ului sau termenii şi condiţiile de derulare a tranzacţiilor pentru a fi în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Deloc n ultimul rând, magazinele online care se înscriu în Competiţia GPeC sunt evaluate şi din punct de vedere al calităţii serviciilor oferite, fiind testate prin comenzi de “mystery shopping” pentru a nota profesionalismul magazinelor în relaţia cu clienţii.

Evaluarea magazinelor online este realizată de peste 20 de specialişti în e-commerce, membri în juriul GPeC. Aceştia reprezintă companii importante din mediul online românesc şi au o experienţă vastă in comerţul electronic.

Ultimele zile de înscrieri în Competiţia GPeC 2015!

Competiţia GPeC este dedicată tuturor magazinelor online din România care îşi doresc o evaluare profesionistă a afacerii lor, ţinând cont de peste 120 de criterii analizate de peste 20 de specialişti. O astfel de evaluare valorează minimum 2.500 EUR pe piaţa de profil, dar costul înscrierii unui magazin în Competiţia GPeC 2015 porneşte de la 250 EUR + TVA.

Cele peste 120 de criterii de jurizare sunt publicate pe website-ul organizatorilor şi pot fi consultate de magazinele interesate pentru a-şi face idee despre complexitatea raportului de evaluare pe care îl vor primi. Este de menţionat că toate magazinele online care se înscriu în Competiţia GPeC primesc raportul de auditare care conţine note pentru fiecare criteriu în parte şi scurte explicaţii şi recomandări din partea juriului, acolo unde este cazul.

Inscrierile magazinelor în competiţie se vor încheia în doar câteva zile, respectiv pe data de 27 Aprilie 2015, ora 23:59 (ora Romaniei). Regulamentul competiţiei, beneficiile participarii precum şi formularul de înscriere pot fi accesate pe www.gpec.ro, în secţiunea dedicată:http://www.gpec.ro/competitia-magazinelor-online-2015-regulament/

—————————————————

GPeC 2015 este un eveniment powered by FAN Courier

Sustinut de: ContentSpeed, DPD Romania, Garanti Bank, Microsoft Romania, New Black,NewsMAN, Orange Romania, Retargeting, SameDay Courier, Visa Romania, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel Partner: Paravion.ro

Radioul oficial: Kiss FM

Cu sprijinul: 2ParaleAdvanced IdeasAgileMediaAlin Dobrin Photo GraphicsEasyHostEcompedia,enRoseEuroweb,EventLink,MarketizatorSaveurSilkwebTeaForteTrustedWebDigitalZeList Monitor

Parteneri Media: (AD)HuggerAgoraAkceesANISARIESBusiness DaysBusiness Review,Business WomanBusiness24CariereComunicateDeAfaceriComunicateDePresa.roFemei in AfaceriFNTMHotnewsHRBExpertJurnalulDeAfaceriIQadsLumea SEO PPCMagazinul ProgresivPRwaveRomania PozitivaShopManiaSmarkSoftBinatorSoftLeadStartups.ro,TechCafeZiare.com

Bloggeri parteneri GPeC: Alin Vlad /Anca Duma / Andra Zaharia / Auras Mihai Geambasu / Blogatu.roCarmen Albisteanu / Chinezu /Corina Maria Scheianu / Elena Ciric /Fulvia Meirosu / George Hari Popescu / iYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian Breda / Raluca Popa / Sabina CornovacSorin Rusi

GPeC 2015 – De 10 ani scriem impreuna Istoria Comertului Electronic Romanesc

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

56% dintre organizațiile din România ar apela prima dată la furnizorul lor de securitate cibernetică, după un atac

Pe de altă parte, conștientizarea provocărilor cu care se confruntă investigatorii cibernetici în munca lor îi determină pe factorii decidenți din domeniul IT, din organizațiile din Europa, să înțeleagă nivelul de pregătire necesar pentru a le face față în fiecare zi, peste jumătate dintre participanți (51%, respectiv 56%, în România) declarâ...

Citește tot arrow_forward

Compania românească Cyber Smart Defence deschide birouri în Dubai (UAE) și Maryland (USA)

Grupul de companii, fondate și conduse de Mădălin Dumitru, a încheiat anul trecut cu afaceri de 2,3 mil Euro. (Cyber Smart Defence) CSD gestionează probleme de securitate cibernetică pentru companii locale sau multinaționale precum ORANGE, CARREFOUR, TIRIAC HOLDING, FILDAS Group, PROTV, GOTHAER ASIGURARI, LibraBank, EMIRATES AIRLINES, AL HABTOOR GROUP etc. „Securitatea ciberne...

Citește tot arrow_forward

Operațiunea ShadowHammer: noi atacuri asupra lanțului de aprovizionare amenință sute de mii de utilizatori din toată lumea

Un atac asupra lanțului de aprovizionare este unul dintre cei mai periculoși și mai eficienți vectori de infecție, folosit din ce în ce mai mult în operațiunile avansate din ultimii ani - după cum am văzut în cazul ShadowPad sau CCleaner. Vizează deficiențele specifice ale sistemelor interconectate ale resurselor umane, organizaționale, materiale și intelectuale impli...

Citește tot arrow_forward