Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

13 iulie 2020

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

Sursa foto: TechTarget

Cum poate ajuta o aplicație software de tip ERP adaptarea la noi direcții de business?

SAP Business One, una dintre cele mai cunoscute soluții dedicate IMM-urilor (ce include principalele funcționalități SAP prezentate într-o formă prietenoasă), a devenit o aplicație tot mai apreciată de companiile medii care au întâmpinat probleme majore.

O astfel de companie este Sagamore Spirit, ce a ales implementarea ERP-ului SAP Business One pentru a crește încasările în perioada de criză, diversificând liniile de producție și înlocuind, temporar, producția de alcool cu cea de igienizant sanitar. Din punctul de vedere al îndeplinirii normelor, Sagamore avea toate datele necesare livrării rapide și eficiente a dezinfectantului de mâini, atât de necesar în perioada pandemiei. Ceea ce lipsea, însă, era coordonarea activității de producție, la nivel de management, printr-o aplicație software dedicată, care să poată oferi date corecte, în timp real, despre tot ceea ce înseamna fluxul specific, dar din perspectiva de business.

O mutare de business făcută peste noapte, cu ajutorul unei aplicații software

Noua formulă a produsului avea la bază o rețetă clară, ce necesita integrarea datelor din mediul de producție cu cele livrare de furnizori și parteneri, dar și cu alte aspecte administrative, cum ar fi reducerea personalului (de la 50 la 12 angajați). Astfel, Sagamore a folosit module dedicate activității de manufactură ale SAP Business One, cum ar fi gestionarea stocurilor, eficiența centrelor de cost per unități de produs, analiza capacității de livrare și managementul bazelor de date de furnizori.

Înainte de implementarea acestei strategii de supraviețuire, 35% din cifra de afaceri a companiei Sagamore venea din vânzările în Horeca, ceea ce în perioada pandemiei a dus la zero încasări, segmentul fiind unul complet inactiv. De asemenea, traficul de turiști (40.000/an) care degustau produsele a fost anulat, acest fapt determinând șanse reduse ca Sagamore să poată supraviețui ca business.

Cu ajutorul soluției SAP Business One, Sagamore a reușit să se poziționeze într-un timp extrem de scurt pe o nișă cu totul nouă, înlocuind rețete, ingrediente, furnizori, îmbuteliere, distribuție, branding și împachetare. Mai mult decât atât, și poate cel mai important, Sagamore a reușit să înțeleagă noul business din mers, având acces la date, cifre și previziuni bazate pe informațiile introduse în aplicație, deși urma să se axeze pe o nișă complet nouă. Bazându-se pe o nevoie confirmată a pieței de consum, determinată de pandemie, Sagamore se adresa în timp record unui alt segment de consumatori, emitea volume de facturi cu totul diferite și gestiona stocuri ce nu aveau prea mare legătură cu nimic din ce făcea cu doar câteva luni înainte. Totul fiind mai facil cu ajutorul unei aplicații software de tip ERP potrivită noilor obiective de business.

Pentru o ofertă completă în acest sens, dar și pentru detalii cu privire la implementări personalizate, clienții interesați pot completa formularul de mai jos sau pot trimite un e-mail pe adresa [email protected] pentru a primi consultanță gratuită în vederea alegerii soluției potrivite!

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

CONNECTIONS lansează robotul virtual de contabilitate

Connections, lider pe piața de digital transformation din România cu prezență în Bulgaria, Serbia, Germania, Franța, Austria, Olanda, SUA, Arabia Saudită și Taiwan, a lansat aplicația Tudor, robotul virtual de contabilitate dezvoltat cu ajutorul tehnologiei UiPath.

Citește tot arrow_forward

Bucharest Tech Week a conectat 23.615 pasionați și profesioniști cu soluții inovatoare și trenduri business avangardiste

Bucureștiul a fost, timp de o săptămână, epicentrul tehnologiei viitorului, prin Bucharest Tech Week, festivalul care a conectat 23.615 pasionați cu tehnologia viitorului, într-o experiență inedită în care aceștia au descoperit și testat cele mai mai inovatoare gadgeturi, aplicații, produse tech și idei cu aplicabilitate imediată.

Citește tot arrow_forward

Revolut lansează Group Vaults și revoluționează modul în care prietenii și familiile economisesc împreună

Group Vaults reprezintă o modalitate ușoară de a economisi alături de prieteni și familie, fiind o alternativă net superioară conturilor comune de economii

Citește tot arrow_forward