Aproape 50% dintre companii au schimbat soluțiile SaaS în ultimii 2 ani

04 noiembrie 2019

Blisfully a publicat cel mai recent raport dedicat aplicațiilor software de tip SaaS din perspectiva utilizării enterprise. Astfel, companiile alocă bugete mai mari pentru achiziționarea aplicațiilor Software as a Service comparativ cu cele dedicate laptopurilor, iar în medie, un angajat folosește 8 aplicații software.

Aproape 50% dintre companii au schimbat soluțiile SaaS în ultimii 2 ani

Acest lucru nu indică neapărat o digitalizare a activităților de la birou, ci, în unele cazuri, este dovada ineficienței sau alegerilor incorecte ale aplicațiilor software potrivite fiecărei companii și proceselor interne specifice.

Fiecare departament din companiile moderne folosește SaaS-uri

În ultimii patru ani, achizițiile software au crescut în mod uniform în cadrul fiecărui departament. Cu toate acestea, sunt câteva situații inedite, cum ar fi cazul departamentelor de HR, unde apetitul pentru soluții software dedicate este mai mare, de la an la an. De asemenea, același trend este observat și în zona operațională, precum și în fluxurile interne de vânzări, unde automatizarea și eficientizarea au deschis calea achizițiilor de soluții software specializate.

În anul 2018, adopția aplicațiilor software de tip SaaS a crescut rapid și semnificativ, pentru companiile de orice dimensiune, fiind alocate bugete medii de aproximativ 343.000$, la nivel global, per companie. Practic, o creștere cu 78% mai mare față de anul anterior.

Povestea subscripțiilor „abandonate”

În ecosistemele cu multiplii factori decizionali și într-o piață cu extrem de multe opțiuni în privința aplicațiilor software de tip SaaS, alegerea soluției optime și implementarea poate fi considerată a sta sub semnul haosului. Aproximativ 71% dintre companii dețin o licență SaaS abandonată. Acest lucru înseamnă că persoana din companie care a luat decizia achiziției fie a părăsit job-ul, fie nu se mai ocupă în mod direct de buna implementare a aplicației.

La nivel organizațional, abandonul înseamnă o posibilă achiziție care nu este monitorizată, atât din pespectiva metricilor, cât și din cea a reînnoirii licenței în momentul expirării. Aplicațiile abandonate, cunoscute și sub numele de „orfane” cresc în mod semnificativ și inutil bugetele companiilor, având un cost mediu de 710$/lună pentru fiecare licență care nu mai este folosită ulterior. De asemenea, un aspect esențial de care trebuie să țină cont companiile este că abandonul acestor soluții duce la un risc crescut al securității datelor.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea în Horeca – ce tipuri de aplicații sunt recomandate restaurantelor, pensiunilor și hotelurilor?

Conform celor mai noi previziuni oferite de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, 10% dintre restaurante se vor închide, ca urmare a efectelor provocate de pandemia din acest an. 

Citește tot arrow_forward