Atacurile de phishing care vizează utilizatorii de Mac și iOS au crescut cu 9%, ajungând la 1,6 milioane, în mai puțin de un an

14 Sep 2019

Numărul de atacuri de phishing care îi vizează pe utilizatorii de computere Mac și dispozitive mobile iOS, precum și de servicii web asociate pentru a-i atrage în scheme frauduloase a ajuns la 1,6 milioane în prima jumătate a anului 2019. Această cifră este cu aproximativ 9% mai mare decât atacurile de pe parcursul întregului an 2018. Numărul din ce în ce mai mare de utilizatori de dispozitive digitale populare atrage în mod clar tot mai mulți infractori. Aceasta este una dintre principalele constatări ale raportului Kaspersky privind amenințările la adresa utilizatorilor Mac în 2019.

Atacurile de phishing care vizează utilizatorii de Mac și iOS au crescut cu 9%, ajungând la 1,6 milioane, în mai puțin de un an

Chiar dacă volumul de programe software dăunătoare care amenință utilizatorii de macOS și platforma mobilă iOS este mult mai mic decât al celor care vizează platforme Windows și Android, atunci când vine vorba de phishing lucrurile stau cu totul altfel. Deoarece se bazează pe inginerie socială, majoritatea atacurilor de phishing nu au nicio legătură cu software-ul. Așa cum au arătat cercetările recente Kaspersky, numărul cazurilor în care utilizatorii s-au confruntat cu pagini web frauduloase care folosesc marca Apple a crescut semnificativ în primele șase luni ale anului, ajungând la 1,6 milioane. Această cifră este cu 9% mai mare decât cea de pe parcursul întregului an 2018, când soluțiile de securitate Kaspersky au împiedicat peste 1,49 milioane de încercări de a accesa pagini de phishing cu temă Apple. Cercetarea se bazează pe statistici privind amenințările, împărtășite voluntar de către utilizatorii Kaspersky Security Network - o infrastructură cloud globală, concepută pentru răspuns imediat la atacurile cibernetice emergente.

Printre cele mai frecvente tehnici de fraudă se numără cele concepute pentru a semăna cu interfața iCloud și a fura acreditările conturilor Apple ID. Link-urile către astfel de servicii provin de obicei de la e-mail-uri spam care se prezintă drept mesaje din partea asistenței tehnice. Adesea ele amenință utilizatorii că le blochează conturile dacă nu dau click pe link.

O altă metodă larg răspândită este utilizarea paginilor care încearcă să convingă utilizatorul că pe computerul său este o amenințare gravă de securitate și va avea nevoie doar de câteva click-uri și de câțiva dolari pentru a rezolva aceste probleme.

„Deși din punct de vedere tehnic aceste tentative de fraudă nu sunt noi, credem că ele reprezintă un pericol și mai mare pentru utilizatorii Apple decât cele similare împotriva utilizatorilor altor platforme - cum ar fi Windows sau Android”, a spus Tatyana Sidorina, security researcher la Kaspersky. „Aceasta deoarece ecosistemul din jurul Mac-urilor și al altor dispozitive Apple este considerat în general un mediu mult mai sigur. Prin urmare, utilizatorii ar putea fi mai puțin precauți atunci când întâlnesc site-uri false. Între timp, furtul datelor de autentificare în contul iCloud ar putea duce la consecințe grave - un iPhone sau iPad ar putea fi blocate de la distanță sau șterse de un utilizator rău intenționat. Le recomandăm utilizatorilor de dispozitive Apple să acorde mai multă atenție e-mail-urilor ce pretind a fi de la asistența tehnică și care le solicită datele sau să intre pe un link.”

În afară de creșterea phishing-ului, raportul a relevat și alte tipuri de amenințări pentru utilizatorii dispozitivelor macOS. Rezultatele au demonstrat câteva tendințe relativ pozitive: cele mai frecvente amenințări pentru utilizatorii de Mac s-au dovedit a nu fi un malware periculos, cum ar fi troienii bancari, ci amenințările de tip AdWare, care nu sunt neapărat foarte periculoase și sunt definite drept „programe potențial nedorite”. Majoritatea doar deranjează utilizatorii, supraîncărcându-le dispozitivele cu reclame nesolicitate, însă unele dintre aceste programe ar putea ascunde amenințări mai grave.

Alte descoperiri ale raportului:

Pentru a vă păstra dispozitivele în siguranță, Kaspersky recomandă:

Raportul integral este disponibil pe Securelist.com.

Kaspersky Lab este unul dintre furnizorii de soluții de securitate informatică cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. În prezent, compania este una dintre cele mai importante patru companii de securitate IT*, continuând să-și îmbunătățească poziția pe piață. Potrivit rezultatelor financiare ale companiei în 2012, înainte de a fi auditate, profitul a crescut cu 3%, în comparație cu anul anterior și a ajuns la 628 milioane de dolari. Kaspersky Lab este în prezent cel mai mare furnizor privat de soluții de securitate endpoint din lume.  

Kaspersky Lab este o companie internaţională cu operaţiuni în peste 200 de ţări la nivel mondial. Birourile centrale se află în Moscova, Rusia, iar compania este înregistrată în Marea Britanie. Kaspersky Lab are în prezent peste 2.800 de angajaţi, cu toţii specialişti calificaţi. Compania deţine birouri locale în 29 de ţări, iar produsele şi tehnologiile Kaspersky oferă protecţie pentru peste 300 de milioane de utilizatori și peste 250.000 de companii, la nivel global. Compania furnizează o gamă variată de produse și soluții pentru diferite tipuri de clienți, punând un accent important pe marile companii, precum şi pe afacerile mici și mijlocii. 

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul