Când luam decizia de migrare în cloud?

12 noiembrie 2020

Interviu Teodor Tăbârcă, Business Development Manager, Fly on the cloud

Când luam decizia de migrare în cloud?
Care sunt principalele servicii pe care Fly on the cloud le oferă și cum sunt acestea adaptate nevoilor enterprise?

Colaborăm cu 3 furnizori principali, aceÈ™tia fiind Google, Facebook È™i Zendesk. Sunt sigur că aÈ›i auzit de cel puÈ›in 2 dintre aceste companii, până acum. Referitor la colaborarea noastră cu Google, ne ocupăm cu soluÈ›iile Google Cloud care includ, dar nu se limitează la Google Workspace (anterior G Suite), Google Cloud Platform, Google Maps Platform È™i dispozitivele Chrome Enterprise (Chromebook-uri, Chromebox-uri È™i hardware-ul Meet). Facebook le oferă clienÈ›ilor săi, prin intermediul companiei noastre, platforma Workplace. Este foarte similară cu Facebook-ul obiÈ™nuit, fiind însă limitată la conturile companiei, fără acces spre sau dinspre exterior. În final, Zendesk reprezintă o suită complexă de soluÈ›ii CRM, special destinate suportului, vânzărilor È™i tuturor celorlalte aspecte legate de clienÈ›i.

Referitor la cea de-a doua parte a întrebării tale, aÈ™ dori să spun că, de vreme ce soluÈ›iile de tip enterprise sunt realizate în aÈ™a fel încât să integreze faÈ›ete multiple ale activității unei companii, prin schimbarea de informaÈ›ii între diferite departamente È™i baze de date relevante, este întotdeauna important să putem identifica nevoile clienÈ›ilor noÈ™tri în mod corespunzător pentru a putea găsi cea mai bună soluÈ›ie, aÈ™a încât să ne putem asigura că produsele pe care le oferim sunt compatibile acestui segment. Când ne gândim la enterprise, ne gândim la volume mari de angajaÈ›i È™i diferite È™i numeroase nevoi ce trebuiesc satisfăcute zilnic. Cercetarea minuÈ›ioasă, comunicarea facilă È™i continuă plus un nivel profund de expertiză ne permite să oferim clienÈ›ilor noÈ™tri nivelul de satisfacÈ›ie pe care îl caută. 

Care sunt cele mai des întâlnite probleme în contextul migrării în cloud?

Ei bine, unii ar putea spune că majoritatea problemelor apărute în procesul de migrare în cloud sunt generate în urma diferenÈ›elor dintre soluÈ›iile locale È™i cele din cloud. Mai exact din dorinÈ›a companiilor de a face soluÈ›iile cloud să funcÈ›ioneze exact la fel ca cele locale. Sau mai bine. Dar eu aÈ™ spune că o problemă mai comună decât asta ar fi ajustarea angajaÈ›ilor la noile sisteme, interfeÈ›e È™i funcÈ›ionalități. Cu toate acestea, trăim niÈ™te vremuri în care soluÈ›iile cloud sunt din ce în ce mai cerute È™i, având în vedere trendul de evoluÈ›ie al societății noastre, nu cred că mai este cale de întoarcere din această direcÈ›ie. Deci, pe cât de anevoios le-ar putea părea unor companii acest proces, migrarea în cloud este ceva necesar. Pentru că, la fel ca È™i cu restul soluÈ›iilor inovative din trecut, cei ce au ales să nu È›ină pasul, au rămas în urmă. 

Care sunt cele mai importante avantaje pe care le oferă Fly on the cloud în raport cu posibilitatea achiziÈ›ionării licenÈ›elor direct de la Google? Ai putea să oferi câteva exemple sau studii de caz care să indice beneficiile primite de clienÈ›ii voÈ™tri?

Colaborarea cu Fly On The Cloud implică multiple beneficii, dintre care voi menÈ›iona doar câteva. Primul la care mă pot gândi este experienÈ›a locală. Facturile pot fi emise în RON, în limba română È™i tot la fel oferim È™i suportul tehnic sau consilierea. Pe lângă asta, avem această tradiÈ›ie de a încerca mereu să reducem costurile clienÈ›ilor noÈ™tri È™i reuÈ™im aproape întotdeauna. Un alt obiectiv pe care îl avem se concentrează pe nevoile clienÈ›ilor, fiindcă încercăm din răsputeri să oferim o asistență personalizată fiecărui caz în parte, mai degrabă decât soluÈ›ii general valabile. Mai mult decât atât, organizăm constant webinarii referitoare la subiecte Google, pline de informaÈ›ii utile È™i chiar numeroase evenimente online (înaintea pandemiei susÈ›ineam È™i evenimente offline, la care sperăm să ne putem întoarce cât mai curând). Fiecare eveniment susÈ›inut reprezintă o oportunitate fantastică pentru companiile noastre partenere de a creÈ™te reputaÈ›ia brand-ului, produselor È™i a serviciilor oferite. În final, creăm foarte multe materiale gratuite, educaÈ›ionale, precum ebook-uri, buletine informative, postări de blog È™i numeroase sfaturi È™i secrete distribuite prin intermediul reÈ›elelor sociale.

Oh, da, È™i ar mai fi un aspect pe care aÈ™ dori să îl menÈ›ionez, respectiv faptul că, printr-o colaborare cu compania noastră, utilizatorii vor putea testa gratuit Google Workspace pentru 30 de zile, comparativ cu perioada de doar 14 zile oferită de către Google. Referitor la studiile de caz, aÈ™ putea menÈ›iona foarte multe exemple. Vivre, spre exemplu, se bucură de multe dintre beneficiile oferite de compania noastră, deÈ™i colaborau anterior direct cu Google, È™i au fost fericiÈ›i să ne devină parteneri. BSG Amanet and Exchange au decis, de asemenea, să încerce Google Workspace prin intermediul companiei noastre, drept răspuns la pandemie È™i la cererea în creÈ™tere pentru munca de la distanță. Până acum, implementarea È™i tranziÈ›ia prin care trec se desfășoară fluent È™i fără bătăi de cap. O altă companie frumoasă care se bucură de beneficiile colaborării noastre încă din 2018 ar fi Nurvil, dealer-ul auto. O ultimă entitate care îmi vine în minte acum ar fi Business School of Bucharest. BineînÈ›eles, aceÈ™tia sunt doar o parte dintre clienÈ›ii noÈ™tri, dar suntem mândri să afirmăm că nu există industrie sau specific de activitate pe care să nu îl putem asista. Bine, în afară de ONG-uri, dar suntem aproape de a primi acces È™i pe această piață. 

Putem vorbi despre noi trenduri în contextul adopÈ›iei de servicii cloud de la instalarea pandemiei?

Cu siguranță! Într-adevăr, pe parcursul primului val al pandemiei, oamenii nu erau atât de dornici să înceapă să folosească cloud. Nu mai mult ca înainte, în orice caz. Presupun că se concentrau pe rezolvarea problemelor personale generate de această situaÈ›ie, dar odată cu cel de-al doilea val È™i începerea toamnei, am observat o creÈ™tere în solicitările legate de Google Workspace. Din ce în ce mai mulÈ›i oameni au devenit interesaÈ›i de a afla mai multe, a încerca soluÈ›ia sau chiar a se muta direct în cloud, încât au observat că nevoia pentru accesul la informaÈ›ii de la distanță este mai mare ca oricând. 

Poate fi considerată Google Business Suite o soluție mai eficientă comparativ cu un furnizor clasic de servicii de e-mailing? Dacă ar fi să facem o comparație, care sunt cele mai importante diferențe?

Ca un exerciÈ›iu de maximă sinceritate È™i transparență, aÈ™ vrea să spun că nu există o soluÈ›ie universal superioară. Fiecare ”cea mai bună soluÈ›ie” este recunoscută aÈ™a, doar prin raportarea la nevoile pe care le satisface. Un lucru pe care l-aÈ™ putea spune despre majoritatea furnizorilor de email clasici este că, pe deoparte, aceÈ™tia nu sunt compatibili cloud È™i, pe de alta că, pe cât de bine ar funcÈ›iona, rămân totuÈ™i simple soluÈ›ii de email. Suita Google Business este, aÈ™a cum indică È™i denumirea, o colecÈ›ie complexă de aplicaÈ›ii ce promovează munca la distanță, cresc eficienÈ›a, productivitatea È™i posibilitățile de colaborare. Deci, în final, a compara orice soluÈ›ie clasică de email cu Google Workspace este ca È™i când ai compara mere cu pere - deÈ™i relativ similare, sunt totuÈ™i diferite È™i foarte greu comparabile.

Care sunt tipurile de companii pentru care migrarea în cloud este critică?

Dacă, prin asta, ne referim la ce companii se află în cea mai mare nevoie pentru migrarea în cloud în acest moment, aÈ™ menÈ›iona cu siguranță toate acelea care sunt afectate de pandemie. Toate industriile È™i entitățile ce nu îÈ™i mai pot continua activitatea în acelaÈ™i mod ca înainte, ar avea numai de câÈ™tigat prin migrarea în cloud. Iar asta este ceva necesar, întrucât, având în vedere noile regulaÈ›ii, nu È™tiu sincer în ce alt mod s-ar putea readapta. Dacă eÈ™ti interesată de câteva exemple, atunci din start mă pot gândi la industria HoReCa, companiile din sectorul artistic sau de divertisment È™i întreaga industrie retail. 

În calitate de partener Zendesk, care sunt principalele avantaje oferite de soluÈ›ie?

Ei bine, primul È™i cel mai important ar fi accesul direct È™i clar la informaÈ›iile referitoare la clienÈ›i, indiferent că eÈ™ti agent tehnic, de vânzări, analist de date sau ocupi o funcÈ›ie administrativă. Zendesk aduce în mod integrat toate informaÈ›iile relevante despre clientul pe care îl ajuÈ›i, printr-o singură apăsare de buton. Înlătură pierderile de timp, grăbeÈ™te rezolvarea ticketelor È™i, în general, creÈ™te productivitatea companiei. Fiind o soluÈ›ie personalizabilă, Zendesk poate fi ajustat în orice fel, aÈ™a încât să întâlnească nevoile specifice ale organizaÈ›iei care îl utilizează.  Cu ajutorul nostru È™i al potenÈ›ialului enorm oferit de această soluÈ›ie, nu ar trebui să mai rămână nicio problemă nerezolvată.

Vrei să îÈ›i dezvolÈ›i afacerea, dar nu È™tii de ce instrumente ai nevoie pentru aceasta? Află cum te pot ajuta aplicaÈ›iile Google Workspace să îÈ›i dezvolÈ›i afacerea. Înregistrează-te acum gratuit aici: http://bit.ly/online-event-google-for-business

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Vulnerabilități severe în camere de supraveghere permit controlul acestora de către atacatori

Explozia numărului de dispozitive inteligente poate aduce în casele utilizatorilor gadgeturi cu probleme severe de securitate informatică. SpecialiÈ™tii de la Bitdefender au identificat recent o serie de vulnerabilități în camera de supraveghere Guardzilla, un model extrem de popular pe piață È™i vândut la un preÈ› convenabil, folosit pentru monitorizarea locuinÈ›ei. CarenÈ...

Citește tot arrow_forward

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari ÅŸi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât ÅŸi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluÅ£iilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește tot arrow_forward

Buget 2021! Provocări, soluții, decizii corecte

Indiferent de metoda de abordare utilizată, prognozarea È™i stabilirea bugetului unei companii pentru exerciÈ›iul financiar 2021 este una dintre cele mai provocatoare sarcini în aceste zile. BineînÈ›eles, nimeni nu poate afirma, că până acum acest lucru a fost o joacă, însă în contextul evenimentelor anului 2020, multe dintre companii s-au văzut în situaÈ›...

Citește tot arrow_forward