CEE Entrepreneurship Summit 2015 aduce la Cluj oportunități de business networking pentru oamenii de afaceri din Europa Centrală și de Est

08 Oct 2015

Primul eveniment de business networking cu deschidere internațională organizat în România, CEE Entrepreneurship Summit 2015, va aduce laolaltă la Cluj-Napoca peste doar o săptămână, în perioada 14-16 octombrie, mai bine de 1.000 de participanți, de la antreprenori, manageri, investitori, consultanți, reprezentanți ai administrației publice, oameni de afaceri din România și din străinătate. 

CEE Entrepreneurship Summit 2015 aduce la Cluj oportunități de business networking pentru oamenii de afaceri din Europa Centrală și de Est

Primul eveniment de business networking cu deschidere internațională organizat în România, CEE Entrepreneurship Summit 2015, va aduce laolaltă la Cluj-Napoca peste doar o săptămână, în perioada 14-16 octombrie, mai bine de 1.000 de participanți, de la antreprenori, manageri, investitori, consultanți, reprezentanți ai administrației publice, oameni de afaceri din România și din străinătate. A 20-a ediție a Business Days, cea mai mare platformă de afaceri din România, aduce peste 100 de speakeri de top români și străini și se bucură de susținerea a mai mult de 100 de organizații partenere.

CEE Entrepreneurship Summit 2015 este destinat în principal facilitării contactelor dintre stakeholderii români și străini – deopotrivă antreprenori, investitori, oficiali ai administrației și specialiști – prin promovarea oportunităților de business cu potențial de dezvoltare și cooperare transfrontalier.

Pe lângă obișnuitele prezentări și conferințe, evenimentul va include 16 sesiuni de matchmaking dedicate delegațiilor străine, în decursul cărora se estimează că vor exista peste 500 de întâlniri formale între participanți.

Până în prezent, sesiunile de networking organizate în cadrul celor aproape 40 de evenimente Business Days au generat importante oportunități de afaceri atât la fața locului, cât și post-eveniment, în întâlniri în cadru formal sau informal, oportunități care au produs rezultate concrete de business. Astfel, evenimentele Business Days au ajutat aproape un sfert dintre participanți să încheie afaceri cu o valoare cuprinsă între 25.000 și 250.000 de euro, în vreme ce aproape 10% dintre aceștia au încheiat tranzacții de peste 250.000 de euro.

CEE Entrepreneurship Summit 2015 va mai cuprinde patru sesiuni speciale de networking dedicate delegațiilor de oameni de afaceri din străinătate, sesiuni dezvoltate împreună cu companii de consultanță și care au rolul de a-i ajuta pe potențialii investitori sau parteneri străini să înțeleagă mai bine oportunitățile, riscurile și particularitățile mediului local de afaceri. Aceste sesiuni vor include și diverse analize și statistici sectoriale ori privind diferite ramuri industriale, în funcție de interesele identificate în rândul invitaților străini.

De asemenea, evenimentul va include două seri speciale de business networking, organizate în parteneriat cu instituții precum camere de comerț bilaterale, reprezentanțe diplomatice și organizații ale oamenilor de afaceri. Aceste sesiuni speciale sunt destinate facilitării contactelor dintre delegațiile de oameni de afaceri din străinătate și mediul de afaceri local.

Vor mai exista și două seri speciale de VIP networking, organizate într-un cadru informal, la care accesul se va face exclusiv pe bază de invitație și la care vor fi prezenți parteneri, o parte dintre speakerii evenimentului și reprezentanți ai elitei mediului de afaceri local și regional, pentru a se cunoaște, a schimba idei și a genera oportunități de colaborare și cooperare.

Mai puteți prinde un loc la CEE Entrepreneurship Summit 2015, dacă vă înscrieți pe http://www.businessdays.ro/Evenimente/Cluj-2015/Inscriere, până marți, 13 octombrie, ora 13.00.

Românii vor să testeze piețele din Ungaria, Germania, SUA, Canada, Anglia și Austria

Ca la fiecare dintre edițiile anterioare ale Business Days, organizatorii au efectuat în prealabil o amplă cercetare de piață, pentru a determina principalele provocări, nevoi și probleme cu care se confruntă mediul de business din centrul, vestul și nordul României. Studiul a fost derulat în august 2015, pe un eșantion reprezentativ de 206 oameni de afaceri din 12 județe. Aproape jumătate (43,5%) dintre cei intervievați au fost antreprenori, în timp ce 38,9% au fost manageri, factori de decizie din companii, iar 13% profesioniști, experți, consultanți.

Potrivit rezultatelor studiului, domeniile de care oamenii de afaceri din România sunt interesați dacă ar avea ocazia de a discuta cu specialiști de talie internațională în materie sunt, în ordinea descrescătoare a preferințelor, strategia de business (menționată de aproape 40% dintre respondenți), dezvoltarea personală, tehnici de negociere, elemente de leadership, marketing.

Pe de altă parte, principalele domenii în care oamenii de afaceri locali consideră că le-ar fi de folos idei, sfaturi și schimbul de experiență sunt, tot în ordine descrescătoare, dezvoltarea și motivarea personalului (menționată de peste jumătate dintre cei chestionați), managementul și coordonarea echipei, taxarea și fiscalitatea, dezvoltarea abilităților de vânzare și de negociere și, nu în ultimul rând, leadershipul.

În ceea ce privește destinațiile către care se îndreaptă interesele oamenilor de afaceri din România, acestea sunt în primul rând piețele Ungariei și Germaniei (cu un scor similar), urmate de SUA și Canada, apoi de Anglia și Austria.

Principalele oportunități de afaceri pe care le oferă piețele din centrul, vestul și nordul României sunt, potrivit respondenților, în IT&C (80% dintre răspunsuri), dezvoltarea de software (peste 65%), turism, servicii și educație. În ceea ce privește modul în care oamenii de afaceri locali se raportează la schimburile economice transfrontaliere, aceștia, în proporție de peste 20%, fie caută investitori, fie parteneri pentru export, fie să deschidă filiale/sucursale/reprezentanțe.

Clujul, un pol de dezvoltare economică pentru România

Cât privește orașul ales pentru desfășurarea acestei prime ediții a CEE Entrepreneurship Summit 2015, Cluj-Napoca, acesta este unul dintre principalii poli de dezvoltare economică ai României, un oraș multicultural, candidat pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021.

Cluj-Napoca este al treilea oraș ca mărime din România ca număr de locuitori (peste 300.000, la care se mai adaugă o populație sezonieră de studenți de circa 100.000 de persoane). Orașul găzduiește 11 universități și este considerat drept unul dintre cele mai bune locuri pentru a studia din această parte a Europei. Cluj-Napoca ocupă locul al doilea în clasamentul național al numărului de absolvenți, cu peste 10.000 de absolvenți pe an, reprezentând aproape 10% din întreaga promoție universitară de la nivel național. Conform unui raport al Comisiei Europene, Cluj-Napoca este considerat cel mai primitor oraș din Europa, 91% dintre rezidenți fiind de acord ca prezența străinilor este un lucru pozitiv; la nivel european doar șase orase au reușit să treacă de pragul de 70%.

Recent, KPMG Advisory a publicat studiul “Exploring Global Frontiers”, care plasează orașul Cluj-Napoca printre primele 31 de destinaţii pentru investiţii în domeniul IT, subliniind aspectele-cheie care îl fac atractiv: specialiştii, costurile şi poziţia geografică. Zona are un potenţial semnificativ în IT, în principal datorită celor 1.500 de specialişti care activează în oraș în acest domeniu. Mai mult de 5.000 de ingineri de software lucrează în 100 de companii din oraș ce dezvoltă software personalizat şi oferă servicii IT.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare