Costurile Ascunse ale Managementului Manual al Contractelor

26 mai 2020

Știai că automatizarea managementului contractelor îți poate crește profitabilitatea anuală cu până la 9%?

Costurile Ascunse ale Managementului Manual al Contractelor

Conform unui studiu al Asociației Internaționale de Management al Contractelor Comerciale (IACCM), nu mai puțin de 98% din companii sunt de acord că gestionarea și câștigarea contractelor sunt vitale pentru sănătatea și performanța afacerii. Totuși, același studiu arată și că, deși companiile înțeleg importanța contractelor, doar 12% dintre ele le consideră ușor de înțeles și doar 17% sunt mulțumite cu gestiunea lor.

Motivul îl reprezintă un proces deficitar de management al contractelor. Procesul de „contract management” a fost multă vreme considerat o activitate secundară, una care este necesară susținerii afacerii și evitării riscurilor legale, dar nu ca o activitate care poate produce economii și chiar aduce venit.

Înainte de a-și atinge termenul și de a deveni un instrument legal util, fiecare contract va trebui să treacă prin multiple etape, principalele fiind: Cererea, Crearea, Negocierea, Aprobarea, Execuția, Analiza, Stocarea și Reînnoirea.

Gestionarea acestor procese necesită, de obicei, o colaborare la nivelul întregii companii între mai multe departamente, cum ar fi finanțe, contabilitate, achiziții, departamentul de gestiune a riscului și departamentul juridic. În plus, cum un contract are întotdeauna mai multe părți semnatare, managementul contractelor va implica și departamentele similare ale partenerilor tăi de afaceri.

Această fragmentare constantă a muncii și multitudinea metodelor de schimb de documente duc adesea la câteva provocări previzibile, dar care pot fi evitate cu ușurință. Printre ele amintim fluxurile de aprobare incomplete și greu de urmărit, erorile și inconsistențele, colaborarea deficitară, lipsa de transparență, neconformitatea și pierderea de capital.

De altfel, managementul contractelor implică o serie de costuri ascunse, de la previzibilele costuri de lucru, la costuri de oportunitate, penalizări, costuri de redundanță, costuri de eficiență și costuri datorate disputelor.

Soluția?

O soluție automatizată de Contract Management sau CLM (Contract Lifecycle Management). O astfel de soluție va mări eficiența, reduce costurile de procesare, elimina hârtia și erorile și îmbunătăți colaborarea.

Vrei să afli mai multe detalii despre procesul de Contract Management, dar și dacă o astfel de platformă se potrivește companiei tale? Tot ce trebuie să faci este să descarci ghidul nostru complet gratuit care nu doar că-ți va da toate detaliile necesare, dar îți va pune la dispoziție și o metodă de autoevaluare!

Descarcă Ghidul: https://bit.ly/3gk0TzR

DxContract este o soluție simplă, eficientă și inteligentă de contract management, în cloud, care poate automatiza întregul ciclu de viață al contractelor, reducând redundanțele, atenuând riscul, îmbunătățind conformitatea legală și scăzând costurile de gestionare și stocare.

Dacă vrei să afli mai multe despre DxContract, folosește acest formular:
https://doc-process.com/ro/dxcontract-book-a-call/

DocProcess

DocProcess offers a next-generation cloud platform that helps companies take control of their processes across their whole ecosystem. Recognizing that successful digital transformation requires seamless and accurate processes within as well as between companies, DocProcess can onboard 100% of suppliers and achieve a 90% conversi...

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Nu te lăsa îngropat în hârtii, utilizează o soluţie inteligentă de document management

Auzim și discutăm tot mai frecvent de transformarea digitală a mediului de afaceri și de necesitatea digitalizării administrației publice. Dar nu băgăm de seamă faptul că în România business-urile se derulează încă preponderent pe bază de hârtie și că documentele în format fizic sunt prezente în orice birou, chiar și după ce ștampila a fost eli...

Citește tot arrow_forward

Ce aplicații software pot achiziționa cu 100 de euro/lună?

Stabilirea bugetelor pentru achiziții software este un proces ce implică analiză, informare, evaluare corectă a nevoilor și perspectivelor pe termen mediu și lung. Adesea, cei mai mulți dintre clienții noștri privesc cu neîncredere și cu teamă la butonul de Solicită un demo sau Cere o ofertă tocmai pentru că asociază aplicațiile complexe cu bugete prea mari pentru resursele d...

Citește tot arrow_forward

15 elemente de analizat când alegi soluția pentru semnarea electronică a documentelor

Există numeroase soluții specifice pentru semnarea electronică a documentelor. Adoptarea unei astfel de soluții duce eficientizarea considerabilă a timpului destinat semnării contractelor, anexelor sau altor documente oficiale. Cum ar fi ca semnarea unui contract cu furnizorul să aibă loc în doar câteva minute pentru a-i câștiga încrederea și a nu-și pierde răbd...

Citește tot arrow_forward