Cum comparăm 2 aplicații software de tip ERP?

10 noiembrie 2020

Cum evaluez avantajele unei aplicații software complexe? Care sunt principalele criterii? Prețul, volumul de date operate, integrările necesare, review-urile date de alte companii, reputația din piață, alte aspecte sau toate acestea?

Cum comparăm 2 aplicații software de tip ERP?

În urmă cu doar câțiva ani, aplicațiile software ERP erau privite ca soluții enterprise complexe, ce necesitau bugete substanțiale și resurse umane pe măsură pentru o implementare de succes. Inovația pe care a adus-o migrarea în cloud și posibilitatea de licențiere de tip SaaS (Software as a Service) a însemnat o revoluționare a accesului la aceste soluții, fiind tot mai accesibile pentru companii medii sau chiar mici. Astfel, tot mai multe afaceri au beneficiat de soluții de facturare, contabilitate, managementul stocurilor, resurselor umane sau proceselor de lucru dintr-o singură aplicație software integrată: ERP (Enterprise Resource Planning).

Alegerea aplicației software de tip ERP potrivită unei companii este un proces, o suită de activități, nu o etapă de cercetare încheiată cu o concluzie. Cele mai multe dintre soluțiile software de tip ERP sunt definite prin funcționalități similare și prin modele de preț care nu pot constitui un diferențiator. Așadar, decizia este una complexă, implică bugete, o cunoaștere foarte bună a organizațiilor și a fluxurilor de lucru, a nevoilor, obiectivelor și problemelor. De asemenea, necesită anticipare și configurarea unor scenarii care să plaseze în timp efectele implementării unei astfel de aplicații software.

Atunci când alegi o aplicație software de tip ERP, gândește-te că aceasta îți va impacta afacerea în următorii ani!

Top 5 elemente de evaluare a unei aplicații software ERP:

  • Productivitatea – Cum va impacta aplicația productivitatea?
  • Funcționalitatea – Care este setul de funcționalități oferite?
  • Tehnologia
  • Valoarea – Care este costul de oportunitate?
  • Risc – În ce măsură va minimiza aplicația riscurile și cum este asigurată securitatea?

Cum comparăm 2 aplicații software ERP?

Etapa 1. Stabilirea nevoilor companiei. Acesta este unul dintre cei mai importanți pași în drumul spre alegerea aplicației software ERP potrivite. Ia în considerare oportunitățile, problemele, provocările și punctele tari ale companiei tale așa cum arată ea astăzi, dar și cum va arăta mâine.

Etapa 2. Creionează o listă cu top 3 soluții software folosind platforma Softlead sau apelând la un consultant în implementare software. Pentru a defini această listă, iată cele mai importante 9 caracteristici ale unei soluții ERP:

  • Modulele. Alege doar acele aplicații software care bifează cele mai multe funcționalități necesare.
  • Scalabilitatea. Pot soluțiile alese să asigure dezvoltarea și creșterea companiei tale? Dacă aplicațiile testate sunt prezentate ca fiind flexibile în ceea ce privește capacitatea lor de a fi integrate facil în fluxurile de lucru, în activitatea de producție, de desfacere pe termen scurt și mediu, atunci aplicațiile ERP pot fi considerate soluții viabile.
  • Personalizarea (Customizare). Fiecare business în parte este diferit, având particularitățile sale. De aceea, este important ca în cazul anumitor industrii, aplicația software de tip ERP să poată fi personalizată în raport cu nevoile companiei care o implementează.
  • Customer Support
  • Portofoliul și reputația vendorului (furnizorului)
  • Actualizări.
  • Costuri. În cazul aplicațiilor software de tip ERP, costurile de implementare includ achiziția propriu-zisă a soluției, implementarea, mentenanță, training și costurile aferente unei eventuale personalizări.

Cele mai multe dintre aplicațiile ERP au cost per utilizator. Așadar, în calitate de achizitor, este important să identifici numărul de useri activi (care vor avea acces și care vor folosi aplicația). În general, pentru o astfel de soluție, putem vorbi despre costuri între 1500 – 4000$/user, diferențele având la bază setul de funcționalități incluse. Cele mai multe dintre aplicațiile ERP au cost per utilizator. Așadar, în calitate de achizitor, este important să identifici numărul de useri activi (care vor avea acces și care vor folosi aplicația).

  • Ușurința în folosire.

Ai nevoie de o aplicație software potrivită companiei tale? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]!

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Particularitățile unui WMS dedicat industriei de distribuție

Succesul companiilor de distribuție depinde de acuratetea și eficiența informațiilor de care dispune managementul, de controlul costurilor și satisfacția clienților. Permanenta presiune impusă de clienți impun implementarea și utilizarea unui sistem de management în cadrul depozitelor, care să permită automatizarea proceselor de efectuare a operațiunilor de recepție, livrare ș...

Citește tot arrow_forward

2Checkout: Ce tendințe în eCommerce aduce anul 2020?

Magazinele online trebuie să își concentreze atenția pe experiența pe care o oferă cumpărătorilor, pe tehnologie și personalizarea serviciilor

Citește tot arrow_forward

Peste o treime (37%) dintre organizațiile din România au trecut prin cel puțin un atac cibernetic, cu diferite consecințe, în ultimele 24 de luni

Peste un sfert (27,7%) dintre factori decidenți din domeniul IT din România spun că autorii nu au lăsat nicio urmă în cadrul ultimului atac asupra organizației lor

Citește tot arrow_forward