Cum marketez o aplicație software sau un serviciu de cloud computing?

19 Mar 2017

Există instrumente software care să faciliteze și să automatizeze acțiunile de marketing ale unei companii. Dar aceste aplicații sau servicii de cloud computing au, la rândul lor, nevoie de o serie de strategii care să le aducă în atenția publicurilor vizate și să le transforme din simple produse, în puncte de interes și apoi în achiziții.

Cum marketez o aplicație software sau un serviciu de cloud computing?

Există instrumente software care să faciliteze și să automatizeze acțiunile de marketing ale unei companii. Dar aceste aplicații sau servicii de cloud computing au, la rândul lor, nevoie de o serie de strategii care să le aducă în atenția publicurilor vizate și să le transforme din simple produse, în puncte de interes și apoi în achiziții.

. Deși canalele de comunicare online sunt omniprezente în managementul activităților unei companii, conform Smart Insights – 50% din business-uri se confruntă cu lipsa unei strategii integrate de marketing digital. Pornind de la ideea că promovarea unor soluții software are la bază aceleași principii ca în orice alt domeniu de activitate, Softlead a încercat să identifice acei factori importanți în realizarea unui plan de marketing inteligent.

De ce este nevoie pentru un marketing eficient la nivelul unei aplicații sau serviciu software de cloud computing?

Înainte de toate, un marketer bun știe că planificarea și implementarea unor activități specifice au la bază colaborarea și coordonarea cu ceilalți responsabili sau departamente implicate în ciclul de viață al produsului. În contextul marketizării unei soluții software este astfel necesară comunicarea permanentă între:

În paralel cu inter-relaționarea constantă cu celelalte departamente, în activitățile sale de marketing dedicate unei aplicații software sau unui serviciu de cloud computing, specialistul încep cercetarea și planificarea activităților. Smart Insights recomandă un top al celor mai eficiente strategii de marketing digital:

 

Crearea conținutului dedicat, care să evidențieze funcționalitățile unei aplicații sau ale unui serviciu, se pot concentra în jurul:

Digital Marketing Trends 2017 – Sursă smartinsights.com.

De asemenea, pentru a-și eficientiza și optimiza procesul de implementare a strategiilor, specialistul în marketing poate face apel la o serie de aplicații care să contribuie la automatizarea acțiunilor, gestionarea conturilor multiple de Social Media, managementul conținutului și crearea de conținut relevant pentru cele mai importante platforme, în funcție de tipologia aplicației software sau a serviciului promovat.

Creșterea tracțiunii pentru servicii de tipul cloud computing se va face orientat B2B,  un al doilea segment de public vizat fiind media, dezvoltatorii de aplicații SaaS, companiile de gaming (conform unui studiu Statista.com, 5% dintre companiile care folosesc servicii cloud computing sunt cele din industria de gaming).

Cele mai mari șanse de adopție ale unui astfel de serviciu le au companiile mici și mijlocii, ca urmare a agilității și a capacității de luare a deciziilor și a migrării datelor mult mai rapid.

Nu în ultimul rând, dacă o companie se confruntă cu lipsa personalului de marketing sau cu un număr insuficient de persoane pentru amploarea acțiunilor întreprinse, se poate face trecerea către un responsabil sau o agenție specializată, externe. De asemenea, un alt beneficiu pentru promovarea producătorii de soluții software îl reprezintă existența există unor platforme dedicate – precum Softlead, unde pot fi listate și integrate în cadrul unor actvități de marketing mai complexe.

Companiile interesate de mai multe detalii, pot trimite un e-mail la adresa [email protected].

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul