Cum se poate renegocia contractul cu furnizorul de aplicații software în perioada pandemiei?

12 May 2020

Criza provocată de instalarea pandemiei cu COVID-19 a adus, în cele mai multe dintre orgenizațiile mari, un moment de atenție suplimentară acordată costurilor și contractelor în derulare. Implementări oprite, proiecte amânate sau negocieri redirecționate, toate acestea sunt fenomene prezente tot mai mult în dinamica ultimelor luni și pot afecta relația dintre furnizorii de soluții software-clienți-parteneri de implementare, iar companiile pot suferi în mod semnificativ în contextul efectelor rezultate.

Cum se poate renegocia contractul cu furnizorul de aplicații software în perioada pandemiei?
Conform unui studiu recent inițiat de Gartner, 36% dintre companii au renegociat termenii de colaborare cu furnizorii din industria tech.

Cu toate acestea, consultantul în implementări ERP Marcus Harris consideră că această situație poate fi considerată un beneficiu de care clienții ce au în vedere implementarea unei soluții ERP se pot folosi. Mai exact, prin negocierea contractului aflat în derulare, dar și prin anticiparea unor cazuri ce pot duce la eșecuri, așa cum au fost surprinse și în studiile de caz prezentate de Softled.

Care sunt pașii necesari în negocierea unui contract de implementare software?

- Aplicații software critice (asigură funcționarea companiei, măsoară indicatori, profitabilitate, gestionează resurse etc.). În cazul acestora, varianta recomandată este cea a solicitării unui discount.

- Aplicațiile software care aduc plus valoare, dar care nu influențează semnificativ bunul mers al activității și nici nu bonusează în vreun fel echipa.

- Aplicațiile software care au generat noi nevoi sau noi beneficii, de ordin punctual (exemplu: aplicațiile cu rol colaborativ).

Conform datelor furnizate de Gartner, 18% dintre companiile incluse în studiu au invocat clauzele de forță majoră cauzate de apariția pandemiei, în timp ce alte 37% iau în calcul posibilitatea de a le folosi.

Ceea ce este esențial de înțeles într-un context de acest tip, cum este cel pandemic, este faptul că o renegociere a unui contract nu înseamnă diluarea sau anularea principiului de Win-Win, ci, dimpotrivă, o alternativă de facilitare a unei colaborări, care să susțină pe termen lung ambele perspective de business. O companie ce are nevoie de o aplicație software și face pași importanți în achiziția ei este o companie ce se bazează pe un plan dedicat creșterii și dezvoltării, iar bunul său mers va ajuta, în timp, un întreg ecosistem, nu doar un furnizor de aplicații software sau de servicii complementare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare