Cum se pot digitaliza piețele din România?

06 Apr 2023

Piețele agroalimentare din România vin și mai aproape de producătorii locali și de cumpărători, prin proiecte de modernizare și digitalizare. 

Cum se pot digitaliza piețele din România?

Cu ocazia ȋmplinirii a 10 ani de la ȋnființare, Asociația Administratorilor de Piețe din România (AAPR) a lansat o platformă online, unde vor fi publicate, periodic, toate informațiile necesare pentru închirierea/rezervarea spațiului de vânzare din toate entitățile membre. Ȋn același timp, proiectul ,,Plata cu cardul la piață” va fi extins, iar cumpărătorii vor putea verifica atestatele producătorilor, prin scanarea codurilor QR de pe standuri. 

,,Ȋn ultimul deceniu, am promovat produsele și producătorii locali, am contribuit la soluții legislative utile și la programe pentru sprijinirea producătorilor români. Obiectivul nostru principal rămâne acela de a facilita accesul societății la produse autohtone, proaspete, ȋn condiții avantajoase atât pentru cumpărători, cât și pentru producători. Pentru aceasta, am gândit o serie de proiecte precum: crearea unei platforme unde producătorii vor găsi informații despre modalitatea de ȋnchiriere a spațiilor de vânzare ȋn piețe, amplasarea de coduri QR pe standuri, cu ajutorul cărora cumpărătorii vor putea verifica atestatele producătorilor și extinderea plăților cu cardul, ȋn mai multe locații”, a declarat Teodor Ioan Birț, președintele AAPR. 

AAPR a creat o platformă online unde, deocamdată, sunt publicate toate datele de contact ale entităților membre, iar începând cu luna mai, vor fi publicate, periodic, toate informațiile necesare pentru închirierea/rezervarea spațiului de vânzare. 

,Au trecut opt ani de la primul POS instalat ȋntr-o piață din București. A fost un pariu, recunoașterea unei nevoi, cu o tehnologie care nu era foarte bine adaptată la momentul respectiv, dar care a determinat o schimbare. Am demonstrat că se poate și că toată lumea trebuie să aiba aceleași oportunități atunci când vorbim despre metode de plată. Ȋntre timp, am ajuns ȋn patru orașe și șapte piețe. Mergem mai departe și continuăm extinderea rețelei de POS-uri ȋn piețele din România. Plata cu cardul, pe lângă faptul că aduce un plus de transparență economiei, asigură și incluziunea financiară, atât a comercianților, cât și a cumpărătorilor. La Mulți Ani, AAPR, să continuați să fiți o sursă de inspirație!”, a completat Cosmin Vladimirescu, Country Manager România & Croația MasterCard. 

Proiectul ,,Plata cu cardul la piață” a fost lansat ȋn urmă cu opt ani, și implementat ȋn Sibiu, Iași, Galați și Sectorul 1 al Capitalei, ȋmpreună cu partenerii MasterCard și Patria Bank. 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul