De ce este nevoie ca CRM-ul folosit să îndeplinească normele GDPR?

13 iunie 2018
In contextul unei discutii referitoare la aplicabilitatea normelor GDPR pentru solutiile software de tip CRM, este important a fi stiut ca acestea au menirea de a ajuta in procesele de identificare, management al datelor, securitatii informatilor si controlului auditului intern prin stabilirea fluxurilor procedurilor interne ale unei organizatii.

Este foarte posibil, ca noul regulament, dincolo de beneficiile evidente care le aduce, sa fie exploatat in scopuri negative: fie pentru a slabi competitorii, fie de catre diversi liber profesionisti care isi vor oferi serviciile celor bucurosi sa faca reclamatii.

GDPR influenteaza toate activitatile companiei care au legatura cu datele despre privesc activitatile de marketing (colectare si calificare leaduri, comunicarea cu prospectii si clientii, etc), activitatile din procesele de aprovizionare si vanzare, dar si cele de suport.

Exista trei categorii de informatii cu caracter personal pe care aproape orice companie trebuie sa le gestioneze: cele despre client, despre furnizori si cele despre angajati.
Cele despre clienti & furnizori sunt gestionate in general de catre sisteme de tip CRM/xRM (any Relationship Management).

Datele pe care un sistem de gestiune a relatiilor cu clientii/furnizorii le gestioneaza sunt prin definitie date cu caracter personal: nume, adresa de e-mail, numar de telefon, etc, Sistemele informatice utilizate pentru managementul datelor despre clienti si furnizori devin CRITICE in contextul GDPR. Ele va pot intari securitatea, daca au mecanismele necesare, sau va pot crea brese de securitate, care se pot dovedi extrem de costisitoare. Un sistem xRM (any Relationship Manager) modern ofera mecanisme pentru implementarea regulilor GDPR.


Cateva solutii simple pentru a asigura conformitatea cu GDPR printr-o solutie de management al relatiilor (xRM):
• Generarea automata a registrului de monitorizare a accesului la datele cu caracter personal si a tuturor operatiunilor asupra acestora prin mecanisme native
• Posibilitatea de a oferi din cateva click-uri informatiile detinute despre o persoana conform cerintelor GDPR avand acces direct la fisa personala
• Mecanisme automate de atentionare privind modalitatile de contactare acceptate de persoanele de contact din baza Dvs de date
Crearea de log-uri la nivelul bazei de date pentru detectarea violarii datelor cu caracter personal (identificarea breselor de securitate)
Centralizarea tutoror canalelor prin care se pot colecta date personale cu mentinerea informatiei despre sursa si data (pagina web, scanare carti de vizita, telefon, e-mail, etc)
• Controlul strict al generarii de duplicate ale datelor in fisiere Excel
Autorizarea controlata si procedurata a accesului la datele personale
• Utilizarea de chestionare pentru actualizarea datelor personale cu stocare automata a modificarilor in baza de date (fara interventie umana)
Controlul fluxurilor in care sunt implicate datele personale
Aceste proceduri interne vor avea menirea sa creeze un mediu sigur de gestionare a datelor personale si sa reduca riscurile organizatiei. Pentru ca indiferent de cauza unui incident in acest domeniu: un (fost) angajat, un instrument informatic sau un furnzior cu care lucrati, compania Dvs, in calitate de operator, este cea care va fi amendata.

Daca sistemul CRM utilizat nu va ajuta sa asigurati conformitatea cu GDPR, e timpul sa faceti o schimbare! Va putem ajuta cu specialisti in protectia datelor (DPO) si cu solutii CRM moderne. Click http://www.meliorcras.ro/contact.html 

 

de-ce-este-nevoie-ca-crm-ul-folosit-sa-indeplineasca-normele-gdpr 

2018-06-13 12:44:27 

De ce este nevoie ca CRM-ul folosit să îndeplinească normele GDPR?

Softlead

Ai nevoie de o aplicație?

1
2

alte articole it&c

Cel mai nou exit românesc – Froala a fost achiziționată de Iedera

Cunoscută pentru produsele sale oferite programatorilor de aplicații web și mobile, Froala anunță achiziția sa de către Iedera, companie ce oferă sisteme de management al productivității pentru peste 50.0000 de companii mici și mijlocii din toată lumea.

citeste tot

eMAG derulează investiții de peste 120 de milioane de euro în 2018

eMAG a investit 63 de milioane de euro anul trecut în patru direcții principale, pentru a susține dezvoltarea rapidă ca hub regional de ecommerce: angajați (2 milioane), logistică (10 milioane), tehnologie (27 milioane) și dezvoltare internațională (24 milioane). În 2018, eMAG derulează investiții de peste 120 de milioane de euro, incluzând investiția în noul centru logistic.

citeste tot

Atos în top 5 furnizori globali de servicii de securitate

Atos, lider global în transformare digitală, a fost inclusă în top 5 furnizori globali de servicii Managed Security Services (MSS) într-un raport al firmei de consultanță Gartner. Raportul a luat în calcul veniturile aferente cotei de piață în anul 2017.  

citeste tot