Digitalizarea în farmacii. Ce aplicații sunt recomandate în domeniul pharma?

19 noiembrie 2019

Piața farmaceutică din România, incluzând medicamentele eliberate cu sau fără prescripție, a crescut cu 13,4% în 2018, până la 3,37 miliarde euro, potrivit raportului anual al companiei Zentiva România.

Digitalizarea în farmacii. Ce aplicații sunt recomandate în domeniul pharma?

Evoluția pozitivă s-a înregistrat și la nivel de volum, acesta crescând cu 377 milioane unități fizice, de la 6,16 miliarde unități în 2017 semestrul I la 6,54 miliarde unități în 2018 semestrul I. Cele mai recente date ale INS arată că în România sunt aproape 8.000 de farmacii, iar dintre cele 41 de judete ale țării, 11 au mai putin de 100 de farmacii. Cele mai multe unități se găsesc în București, respectiv 969.

Fie că este vorba despre activități de management a stocurilor de medicamente sau a resurselor umane în cazul lanțurilor de farmacii, pentru a funcționa optim și eficient, acestea trebuie să aleagă o aplicație software potrivită nevoilor specifice.

Cele mai importante funcționalități ale unei soluții software pentru managementul farmaciilor pot include module dedicate vânzării rapide și eficiente, integrare și compatibilitate cu SIUI (sistemul informatic al Casei de Asigurări de Sănătate), raportare, gestionare volume importante de date, precum și flexibilitate în contextul personalizării soluției în funcție de tipologia de farmacie/lanț de farmacii.

Farmaciile privite din perspectiva digitalizării business-ului

Pentru o bună funcționare, farmaciile trebuie să aibă capacitatea de gestionare a fluxului de lucru (eliberare medicamente, management stocuri, rapoarte stocuri și date generale), module de căutare rapidă și de filtrare a rezultatelor, gestionare furnizori, managementul angajaților (salarizare, pontaj), managementul facturilor. De asemenea, în cazul lanțurilor de farmacii, sunt utile datele financiare, cum ar fi campaniile de discount-uri sau profitabilitatea pentru fiecare centru de cost.

Pentru farmaciile care oferă comercializarea online a produselor, este necesară extinderea funcționalităților tehnice cu module de e-commerce (integrare cu procesatori de plăți pentru plata online, gestiune conturi clienți, module de marketing online, sisteme de filtrare și de căutare avansate, module de sortare etc.)

În portofoliul Softlead se află mai multe aplicații dedicate industriei farmaceutice. Pentru a afla care este cea potrivită, completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Aplicații software recomandate
Evidenta Deseuri

Evidența deșeurilor, raportare ANPM și consultanță printr-un sistem online integrat de management al deșeurilor.

Citește tot arrow_forward
SmartCash RMS 2018

Implementata in mii de unitati comerciale si numarand o comunitate de peste 40.000 de utilizatori, solutia SmartCash Retail Management System, dezvoltata de Magister, este, in prezent, cea mai raspandita platforma software pentru retail din Romania. ...

Citește tot arrow_forward
GoPharma

Farmaciile utilizeaza gratuit platforma si au acces la:peste 60.000 de produse din portofoliu distribuitorilorpeste 14.000 de campanii promotionale18 distribuitori activi

Citește tot arrow_forward
Articole IT&C similare

Digitalizarea elimină munca repetitivă din cadrul companiei Clini-Lab cu până la 80%

Principalele diferențe pe care le aduce digitalizarea în comparație cu procesele clasice de management sunt, în primul rând, legate de eficiență și o disponibilitate mult mai bună a informației, atât pentru manageri, cât și pentru angajați.Digitalizarea aduce beneficii care se văd în zona operațională, prin introducerea unor fluxuri clare și control...

Citește tot arrow_forward

Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

V-ați pus vreodată întrebarea care este definiția unei afaceri de succes? Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați, astfel încât business-ul să crească în mod „organic”. Creșterea „organică” presupune timp și suficientă atenție astf...

Citește tot arrow_forward