Doriţi mai mult capital de lucru? Optimizaţi stocurile cu Mesonic Winline

29 May 2020

Asigurarea capitalului de lucru devine principala preocupare pentru mulţi antreprenori în contextul crizei generate de Covid-19. Atât Guvernul României cât şi Comisia europeană au anunţat o serie de măsuri prin care companiile mici şi mijlocii ar putea primi primi credite bancare și capital de lucru, însă aceste instrumente financiare reprezintă o perspectivă îndepărtată.  

Până când astfel de facilităţi vor fi acordate, companiile sunt nevoite să identifice alte măsuri prin care să-şi asigure capitalul necesar continuării sau repornirii activităţii.

Doriţi mai mult capital de lucru? Optimizaţi stocurile cu Mesonic Winline

Pe lista de măsuri pentru restabilirea echilibrului şi asigurarea capitalului de lucru se află: reducerea cheltuielilor fără impact direct asupra producţiei, optimizarea stocurilor, vânzarea unor active etc. Optimizarea stocurilor este cea mai eficientă măsură, mai ales pentru că  în ultimii ani, datele statistice naţionale arata o creştere constantă  valorii contabile a stocurilor (245 miliarde lei în 2018) corelată cu atingerea unei valori medii de rotaţie a stocurilor de 60 de zile. Cele mai expuse sunt companiile din construcţii, agricultură şi industrie, unde de altfel există şi cea mare perioadă de rotaţie a stocurilor. 

Atingerea unui stoc optim nu este însă un proces simplu ci dimpotrivă: un stoc prea mare duce la blocarea nejustificată a unor resurse financiare, în timp ce un stoc prea mic generează riscuri de oprire a producţiei/distribuţiei şi imposibilitatea satisfacerii cererilor clienţilor. Astfel de decizii implică acces la date şi analize asupra modului în care dimensionarea stocurile afectează activitatea, date foarte uşor de obţinut cu ajutorul unui sistem ERP integrat.

Optimizarea stocurilor cu Winline

Utilizarea unui sistem ERP ca Mesonic Winline, localizat în România de Medialine, pentru optimizarea stocurilor generează următoarele beneficii:

În esenţă, Winline procesează multipli parametri precum: cererile de oferta, comenzile în execuţie, inventarul curent, termenele de livrare etc şi pe baza algoritmilor de calcul stabileşte nivelul optim al stocurilor. Astfel, beneficiarii ştiu permanent ce produse trebuie comandate şi când, pentru a păstra echilibrul între comenzile de aprovizionare, procesele de producţie şi livrările către clienţi.

Funcţionalităţi cheie

Winline este un sistem ERP modular, care foloseşte o sursă unică de date pentru toate operaţiunile. Pentru gestiunea stocurilor şi inventar, soluţia oferă funcţionalităţi precum:

Stocurile blochează o bună parte din capitalul unei companii şi de accea obţinerea unui nivel optim, poate elibera un flux important de numerar. Este un proces cheie pentru orice companie care deţine stocuri, dar mai ales pentru cele cu activităţi de producţie şi distribuţie. Mai mult, sistemul ERP Winline integrează într-o consolă unică atât gestiunea stocurilor cât şi necesarul de materiale şi planificare producţiei pentru a oferi o perspectivă unitară asurpa activităţii şi a susţine deciziile manageriale. Pentru mai multe informaţii despre sistemul ERP Winline accesaţi https://www.medialine.ag/wp-content/uploads/2019/04/Prezentare-WinLine-ERP.pdf

Medialine are o experienţă bogată în implementarea soluţiei Mesonic Winline, iar echipa dedicată este certificată atât la nivel de business cât şi tehnic. (Certified Development). Astfel, avem capacitatea gestionării totale (licenţe, analiză de business, implementare, mentenanţa) sau parţiale a proiectelor.

 

Medialine Romania este un important furnizor de solutii de business IT&C, valorificand experienta dobandita in cadrul grupului german Medialine AG, in cei peste 20 ani de activitate pe piata locala.

Avand un palmares important de clienti atat pe plan national cat si international, suntem un jucator strategic pe piata IT&C axat pe solutiile integrate de optimizare a proceselor de business dintr-o companie.

Credem ca “zestrea” noastra este data de solutiile dezvoltate si implementate cu succes in cazul clientilor din diverse domenii de activitate.

Cu o experienta vasta in domeniul strategiei si adaptarii proceselor de afaceri, consultantii nostri sunt alaturi de clienti pentru transpunerea in practica a viziunii lor asupra afacerii.

Focalizarea noastra este data de elaborarea si implementarea solutiilor integrate care vor accelera dezvoltarea afacerii catre atingerea obiectivelor propuse.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

O nouă companie din domeniul energetic a ales să se digitalizeze eficient

Bento – Intellectually Curious (BVB: BENTO) a semnat un contract cu Volta X Solar Systems (Volta X), furnizor de soluții la cheie pentru sisteme fotovoltaice, eficiență energetică, sisteme de stocare a energiei și stații de...

Citește articolul
Softlead

Cum pot companiile să măsoare performanța angajaților cu ajutorul aplicațiilor software? Costul licențelor începe de la 6.5$/lună

Conform OKR Impact Report 2022, companiile de succes care folosesc metodologii de planificare a obiectivelor și indicatorilor de performanță (OKRs) înregistrează o creștere cu 28% a intesității și calității comunicării interne (la...

Citește articolul
Softlead

Cum să extragi date din diverse tipuri de documente?

Connections integrează pentru prima dată AI într-unul dintre produsele sale: IDScanner pentru orice tip de documente

Citește articolul