Eșecul AVON în implementarea aplicației de management a comenzilor

14 Apr 2019

Studiu de Caz

După 4 ani de planificare a proiectului de implementare, compania de produse cosmetice AVON, prin filiala sa din Canada, a concluzionat eșecul implementării suitei de aplicații software ERP/CRM/eCommerce. Întregul proiect a fost evaluat la 125 de milioane de dolari.

Eșecul AVON în implementarea aplicației de management a comenzilor

Efectele eșecului au fost direct resimțite de agenții de vânzări, precum și la nivelul fluxului general dedicat, inclusiv în pierderile companiei (resurse de timp, costuri de achiziție, implementare, training angajați etc.).

Aceasta nu a fost singura problemă de acest fel a companiei AVON, cu 2 ani în urmă, subsiduara din Brazilia a gigantului având parte de un eșec în implementarea software sub coordonarea Oracle.

O treime din tot ceea ce înseamnă fluxul de vânzări a fost complet afectat de problemele apărute.

Noua platformă a companiei, lansată în Canada în mai 2013, era gândită ca fiind parte a unui proiect de transformare digitală a sistemului de service, bazată pe tehnologiile SAP, prin soluțiile sale de tip ERP și CRM, alături de o interfață propusă de IBM, WebSphere e-commerce software.

Aplicația nu a fost funcțională din momentul lansării, utilizatorii având probleme inclusiv din punctul de autentificare, iar dacă pentru unii dintre aceștia logarea în sistem reușea, apăreau probleme în acceptarea comenzilor online. În consecință, peste 300 de reprezentanți independenți ai fluxului de sales au demisionat, în timp ce alți 16.000 din Canada au suferit pierderi semnificative, câștigând echivalentul a 50 sau 100 de dolari într-o singură lună de activitate.

Din punctul de vedere al reprezentanților SAP, aplicația a fost funcțională, dar probleme semnificative într-o astfel de implementare ar fi apărut atunci când resursa umană care are rolul de utilizator lucrează în regim part-time în cadrul companiei care achiziționează aplicația. În astfel de cazuri, implicarea utilizatorului poate fi redusă, iar rezultatele training-urilor sunt nesatisfăcătoare pentru procesul general și pentru integrarea noilor fluxuri de lucru.

În toată această poveste, SAP a fost vendorul principal al proiectului de transformare digitală, dar funcționalitățile din back-end nu au fost corect integrate cu cele de front, prin selectarea soluției de e-commerce. În afară de SAP și IBM, AVON a contactat un al treilea provider cu rol de integrator, dar despre care nu se știu multe detalii.  

Chiar și după acest eveniment, AVON a ales să continue să folosească suita de aplicații pentru a nu genera pierderi suplimentare asociate întregului proiect, dar nu a recomandat extinderea lui în alte state în care opera cu activități similare. 

Află mai multe informații despre ce înseamnă alegerea și achiziționarea unei aplicații ERP de aici!

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare