Forrester: Cele mai importante concluzii ale unui raport care desluseste miturile din industria software

19 august 2013

La nivel international, aplicatiile software de tip ERP sunt cele care ocupa primele locuri in contextul veniturilor generate. Cu toate acestea, companiile care lucreaza in mod direct cu astfel de produse plaseaza aplicatiile de tip Business Intelligence in top, conform celui mai recent studiu publicat de Forrester Research.

La nivel international, aplicatiile software de tip ERP sunt cele care ocupa primele locuri in contextul veniturilor generate. Cu toate acestea, companiile care lucreaza in mod direct cu astfel de produse plaseaza aplicatiile de tip Business Intelligence in top, conform celui mai recent studiu publicat de Forrester Research.

Principiul conform caruia universul creat de retelele sociale este cel care guverneaza angajatii si companiile private este, de fapt, un mit.

La fel cum este considerata, in viziunea celor de la Forrest Review, ideea conform careia aplicatiile software de tip custom nu mai reprezinta viitorul pietei dedicate produselor informatice. Este, in mod evident, o eroare, deoarece companiile directioneaza bugete semnificative de bani catre segmente dedicate dezvoltarii aplicatiilor in functie de specificatiile tehnice propuse de consumatorii directi, toate acestea impachetate in seturi ce raspund cerintelor organizationale.

O zona extrem de interesanta in domeniul aplicatiilor software este data de introducerea unor oportunitati, cunoscute sub denumirea de PaaS (Platform as a Service), care vor conduce, cu siguranta, catre platforme integrate de e-commerce, App Stores. PaaS nu vor inlocui canalele sau strategiile traditionale de vanzare a produselor software, cum ar fi SaaS (Software as a Service), ci se va vorbi tot mai mult despre un viitor hibrid, in care consumatorii vor avea acces la ambele forme de promovare si de comercializare.

Definite ca fiind o modalitate de a inchiria sisteme hardware, sisteme de operare, stocare si retele dedicate, serviciile PaaS sunt un model ce ii permite consumatorului sa utilizeze in mod optim serverele virtuale si serviciile associate, in vederea rularii aplicatiilor existente sau in contextul dezvoltarii si testarii unor noi tipuri de produse informatice. Beneficiul principal al accesarii PaaS este dat de frecventa mare a actualizarilor pe care le permite sistemul asupra aplicatiilor software, chiar si in cazul existentei unei echipe de lucru segmentata si localizata in cele mai indepartate zone ale lumii

Serviciile prompte si rezultatele foarte bune pot fi obtinute alaturi de avantajul costurilor reduse, prin folosirea infrastructurii unui singur provider, ce rezolva, de altfel, si eventuale problem de incompatibilitate.

Cercetarea propusa de Forrester Research a avut la baza 2 444 manageri-cheie din domeniile IT&C din Statele Unite ale Americii, Franta, Germania si Marea Britanie, datele fiind preluate in perioada noiembrie-decembrie 2012.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

România, cea mai afectată țară din lume de amenințarea informatică a momentului

Specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender au descoperit o amenințare informatică agresivă care se ascunde pe dispozitivul infectat și are acces la toate datele personale ale victimei.Denumită Scranos, amenințarea se răspândește rapid la nivel global, cu activitate extrem de intensă în România, India, Brazilia, Franța, Italia și Indonezia. Scranos...

Citește tot arrow_forward

Phishing-ul cu teme romantice s-a dublat comparativ cu 2018, conform datelor Kaspersky Lab

Phishing-ul este una dintre cele mai populare și mai simple tehnici de inginerie socială. Este un tip de fraudă în care infractorii folosesc înșelăciunea pentru a obține datele de autentificare ale utilizatorilor - de la parole, la numere de card, detalii ale contului bancar și alte informații financiare importante. E-mail-urile și site-urile de phishing sunt făcute să pară...

Citește tot arrow_forward

Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro în 2018, cu 30% mai mult decât în 2017 | Raportul Pieței de E-Commerce GPeC 2018

Potrivit lui Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, „creșterea de aproape 30 de procente este una dintre cele mai mari din Europa pentru al doilea an consecutiv, fapt care demonstrează potențialul uriaș al pieței românești de e-commerce. Dacă facem o medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în cre...

Citește tot arrow_forward