Gartner: 50% dintre clinici și spitale vor investi în RPA în următorii 3 ani

21 mai 2020

La nivel global, obiectivele de optimizare a costurilor și a resurselor post pandemia cu COVID-19 vor grăbi adopția tehnologiilor de automatizare robotizată a proceselor (RPA).

Gartner: 50% dintre clinici și spitale vor investi în RPA în următorii 3 ani

Confom unui raport publicat recent de Gartner, aproximativ 50% dintre furnizorii de servicii de sănătate din Statele Unite ale Americii intenționează să investească în tehnologii RPA în următorii 3 ani. Fluidizarea sistemelor de încasare a facturilor, îmbunătățirea experienței pacienților și creșterea productivității întregului sistem medical vor putea genera efecte și rezultate rapide doar prin implementarea unor tehnologii robotizate. În contextul în care pentru tratamentul bolilor cronice și mentale sunt alocate peste 90% din cheltuielile totale ale SUA (3.3 trilioane de dolari), tehnologia aplicată, dedicată îmbunătățirii condițiilor de livrare a serviciilor de profil va asigura în mod sigur scăderi de costuri și un management mai bun al resurselor umane.

Optimizarea costurilor este o temă recurentă a furnizorilor de servicii de sănătate, spune Dr. Anurag Gupta, Vice Președinte Gartner. Economiile pe care le face o aplicație de tip RPA prin reformarea proceselor de lucru se vor observa rapid în profitul organizațiilor de sănătate.

Aplicațiile software de tip RPA sunt interfețe digitale care copiază activitățile repetitive pe care le execută oamenii, într-un timp mai scurt și fără erori. În prezent, acestea sunt folosite în sistemul medicale pe verticale care nu sunt de profil, cum ar fi în departamentele IT, în recepții sau de către ariile responsabile de verificarea asigurărilor de sănătate.

Până în 2023, 20% dintre interacțiunile care implică pacienți vor avea la bază tehnologii AI (de inteligență artificială), în timp ce astăzi există un procent de doar 4%.

Prin automatizarea activităților care generează rutină, Robotic Process Automation aduc mai multe beneficii în afara celor dedicate optimizării costurilor, mai exact în oferirea libertății de a folosi creativ și eficient oamenii, pentru atribuții complexe sau în care pot aduce mai multă plus valoare.

Care sunt beneficiile RPA pentru companii și pentru angajații lor?

  • Pot suplini cu succes activități repetitive pe care angajații le efectuează de 50-60 de ori în decursul unei zile de lucru.
  • Oferă statistici clare despre datele operate, eficiență, performanțe.
  • Pot scădea cu 25-50% costurile unei companii, prin automatizarea și eficientizarea activității.
  • Perfecționează fluxurile și calitatea proceselor rezultate prin creșterea acurateței, reducerea ciclurilor repetitive și eliminarea nevoii de training intern pentru fiecare segment nou de activități.
  • Scad riscul apariției erorilor umane, tocmai prin automatizarea robotizată a activității.
  • Tehnologia acoperă necesarul de activitate 24/7, așadar poate fi folosit la capacitate maximă, fără posibile erori.
  • Cresc scalabilitatea proceselor și dezvoltării proceselor unei companii, ajutând la extinderea acesteia.
  • Conform unui studiu Deloitte, 95% dintre organizațiile care folosesc soluții de tip RPA spun că tehnologia le-a îmbunătățit productivitatea. Studiul a arătat şi că adoptarea tehnologiei RPA se bucură de mai mult sprijin în rândul companiilor care deja au implementat sau extins astfel de soluții, 81% dintre liderii acestor organizații sprijinind acum utilizarea de roboți software, față de 72%, în 2017.

Studiu de caz. Eficiența RPA în domeniul HR (Human Resources) - Citește mai multe aici!

--------------------------------------------------------------------

Ai nevoie de o aplicație software? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]! 

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Află care sunt Top 5 automatizări cu roboţi software cerute în România

Robotic Process Automation (RPA) este un termen foarte utilizat astăzi. Ignorați însă zgomotul de fond şi încercaţi să vedeţi dincolo de titlurile din mass media. Ce înseamnă mai exact automatizarea unui proces? Ce parte din activitatea angajaţilor companiei are un caracter repetitiv şi poate fi derulata cu ajutorul unui robot software?  Într-un mod eron...

Citește tot arrow_forward

Gartner: La nivel global, tehnologiile RPA au înregistrat creșteri cu 63%

Conform Gartner, tehnologiile software de tip RPA au crescut cu 63%, fiind estimate încasări de peste 1.3 miliarde de dolari în 2019 din implementarea acestor soluții.

Citește tot arrow_forward

Deloitte România încheie parteneriate cu Druid, Future WorkForce și RPAbox pentru crearea unor soluții digitale și automatizate dedicate departamentelor juridice, financiare și de HR

Deloitte România și Reff & Asociații | Deloitte Legal România încheie parteneriate cu Druid, Future WorkForce și RPAbox, lideri locali în domeniul transformării digitale, pentru crearea unor soluții de tehnologie dedicate departamentelor juridice, financiare și resurse umane, cum ar fi chatboți și soluții pentru automatizarea proceselor repetitive și manuale p...

Citește tot arrow_forward