Implementare abas ERP la SC Apulum SA Alba Iulia

18 martie 2019

  • Fondata în anul 1970 în orasul Alba Iulia, Apulum S.A. este cel mai mare producator de portelan din România, cu o productie diversificata: portelan menaj si hotelier, obiecte decorative, bibelouri.
  • Firma cu peste 1.400 angajati.
  • Compania este leader în productia de portelan din Europa si alte continente.
  • Înalta calitate si eleganţa produselor este atribuita capacitatii lor de a combina dexteritatea umana cu tehnologia moderna.
  • Din dorinta de a-si simplifica procesele de afaceri si pentru a-si realiza misiunea sa de a fi o întreprindere de clasa mondiala, au implementat abas ERP.
Implementare abas ERP la SC Apulum SA Alba Iulia

Situatia initiala

  • Aplicatii dezvoltate intern pentru Vânzari, Achizitii, Gestiune stocuri, Normare/Salarizare.
  • Aplicatie separate (dezvoltata de furnizor local) pentru Contabilitate
  • Cele doua aplicatii nu erau conectate între ele, astfel ca datele se operau de doua ori.

Situatia initiala

  • Punct forte: se utiliza scanare etichete cu coduri de bara la intrarea în stoc a produselor finite si la livrarea produselor finite.
  • Punct slab : nu existau în sistem informatiile necesare gestiunii productiei , în primul rând nu existau fisele tehnologice ale produselor / semifabricatelor. Practic lansarea si urmarirea productiei pe flux se facea pe hârtie (manual) si nu exista posibilitatea urmaririi si controlului costurilor.

Situatia initiala
PROVOCARILE PRINCIPALE PENTRU CELE DOUA ECHIPE DE IMPLEMENTARE ( APULUM – SISTEC/abas ERP )

  • Gestionarea unui catalog de peste 32.000 articole, din care peste 8.700 produse finite, fiecare evidentiat pe 4 calitati, peste 1.100 semifabricate(produse albe), peste 2.600 seturi(structuri în diverse combinatii de produse finite).
  • Gestionarea Fiselor tehnologice pentru cele aproape 12.500 articole obtinute în productie, pornind practic de la zero pentru ca nu existau timpi normati la nivel de operatii, astfel încât s-a impus inclusiv efectuarea de cronometrari pe flux ale duratelor operatiilor.
  • Instruirea unui numar mare de utilizatori, în prima etapa 20 utilizatori cheie. În momentul de fata Apulum utilizeaza 30 licente abas concurente.
  • Gradul de complexitate al fluxului de productie, plus existenta multor variante alternative de flux sau tip materie prima.
  • Impunerea obligatorie a utilizarii codurilor de bara pentru raportarea productiei pe flux, tinând cont de complexitatea fluxului si numarul mare de angajati(peste 650) pentru care trebuie operate realizarile din productie.
  • Transparenta întregului flux logistic de la achizitii materii prime pana la livrare produse finite.
  • Analiza si simularea gradului de rentabilitate comanda client/contract cadru.
  • Acuratetea evidentierii stocurilor , inclusiv evidentierea stocurilor semifabricatelor primare ( masa presare , pasta strunjire , barbotina turnare , glazura ) .

Cateva beneficii obtinute in urma implementarii aplicatiei  abas erp :

  • Minimizarea stocurilor tampon ( pe flux ) si analiza rotatiei stocurilor.
  • Utilizarea codurilor de bara pentru raportarea productiei pe flux , intrare produse finite în magazie, livrare produse finite. etc
  • Urmarirea si controlul tuturor costurilor.
  • Flexibilitate privind posibilitatea de export date si prelucrarea lor pentru a obtine anumite situatii/rapoarte cerute ocazional.
  • Datorita productiei de peste 14.000 tone produse de portelan, organizarea fabricii pe partea logistica este extrem de importanta. Se face o aprovizionare constanta cu materii prime, ambalaje, piese de schimb, subansamble si echipamente, in paralel cu distributia productiei comandate de clientii APULUM. In cadrul departamentului logistic este extrem de importanta buna organizare si coordonare cu clientii si furnizorii, de aceea o echipa tanara, energica si bine organizata se asigura ca marfa o sa ajunga la clientul final in timp util.
  • Departamentul logistic organizeaza intreg ansamblul de operatiuni specifice pentru buna functionare a fabricii.
  • Producerea pentru reteaua de distributie , cu precadere a produselor cele mai rentabile, în baza analizei costurilor fiecarui produs în parte.
  • Pentru cererea retelelor de hipermarket, în urma analizei costurilor functie de variantele tehnologice de obtinere a produselor adoptate pe fluxul de productie, utilizarea cu precadere a fluxului de productie cu costurile cele mai scazute.
  • Tot în urma analizei costurilor , încercarea de standardizare si restrângere a modurilor de ambalare a produselor finite .
“ Suntem multumiti de modul in care a decurs implementarea , customizarile , rezultatele obtinute si de analizele pe care le putem face. avem date corecte, in timp real, pe baza carora sa putem lua decizii rapide , ceea ce este foarte important pentru noi. Consider ca alegerea  ABAS ERP a fost o decizie inteleapta.” 
Bianca Fleschin, Director Financiar – Apulum SA
SC SISTEC BUSINESS SOLUTIONS SRL

SC SISTEC BUSINESS SOLUTIONS SRL

Companiile competitive depind de procese eficiente, de investiții strategice și de persoane motivate. Dacă sunt coordonate în mod eficient, aceste componente protejează o organizație chiar și de cele mai disruptive schimbări tehnologice. Dar atingerea acestui nivel de agilitate a afacerilor nu este deloc simpla în fața infrastru...

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Aplicații software recomandate
abas ERP PRODUCTIE Distributie

Cheia catre un proiect ERP de succes consta in a avea un partener cu experienta care intelege provocarile si cerintele industriei si care poate adapta o solutie ERP la nevoi specifice. Proiectele abas ERP sunt sustinute de catre intreaga retea partenera abas si experienta colectiva a mii de proiecte de implementare. Cu aproape 40 de ani experienta intr-o gama larga de industrii, in peste 4.000 de ...

Citește tot arrow_forward
Articole IT&C similare

GPeC 2019 a luat startul: magazinele online se pot înscrie în Competiția GPeC, iar GPeC SUMMIT „se joacă” pe scena Sălii Mari a Teatrului Național București

Cu o tradiție de 14 ani, GPeC este considerată cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Digital Marketing din România și CEE. Astăzi a luat startul ediția 2019 cu primele informații și lansarea înscrierilor la două din evenimentele majore din portofoliul GPeC: Competiția Magazinelor Online și GPeC SUMMIT – evenimentul de referință din domeniu care va ...

Citește tot arrow_forward

De ce să faci #eCommerce în România: 3 avantaje majore

Automatizarea, personalizarea experienței utilizatorului și implementarea tehnologiei ca suport pentru dezvoltare, rămân și în anul 2019 priorități pentru strategia de business a magazinelor online. ...

Citește tot arrow_forward

S-a lansat cel mai recent studiu dedicat aplicațiilor software de tip SaaS

Blisfully a publicat cel mai recent studiu dedicat implementărilor aplicațiilor software de tip Software as a Service (SaaS), cea mai importantă concluzie a anului 2018, din perspectivă globală, fiind dată de apetitul crescut pentru achiziții. Astfel, bugetele alocate achizițiilor software au crescut cu 78% față de anul anterior. 

Citește tot arrow_forward