Lidl închide parteneriatul cu SAP după investiții de 500 de milioane de Euro și o implementare eșuată, care a durat 7 ani

16 ianuarie 2020

Retaier-ul german Lidl a anunțat recent încheierea colaborării cu aplicația de tip ERP Hana, dezvoltată de SAP, după 3 ani în care compania software a lucrat la implementarea sistemului și 7 ani de la începerea planificării lui

Lidl închide parteneriatul cu SAP după investiții de 500 de milioane de Euro și o implementare eșuată, care a durat 7 ani

O perioadă semnificativă de timp, în care adaptarea întregului sistem a însemnat depășirea limitelor inițiale în materie de configurare și personalizare a ERP-ului în raport cu nevoile companiei. 

Din punctul de vedere al clientului, problemele s-au reflectat în colectarea redundantă a datelor pe care sistemul le gestiona, restricții de ordin funcțional, probleme la nivelul integrării, în timp ce aplicația devenea tot mai complexă pe măsură ce multiple module și interfețe și o structură descentralizată au dus la o rulare a proceselor extrem de greoaie.

În 2017, Lidl a fost premiat de SAP pentru cel mai bun partener

În luna mai a acestui an, Lidl a demarat utilizarea aplicației în magazinele rețelei din Australia, urmând să fie live cu sistemul în peste 10.000 de magazine și peste 140 de hub-uri logistice. 3 luni mai târziu din acest moment, Lidl decidea oprirea implementării SAP Hana, după o investiție de 500 de milioane, la cât  a fost evaluat acest proiect.

Conform unui studiu, eșecurile implementărilor SAP au la bază neconcordanța dintre așteptări și posibilitățile de livrare, iar în cazul Lidl, complexitatea proiectului a dus la un set semnificativ de schimbări interne, marcate prin fluxuri de proceduri sau de modificări de percepții și de paradigme organizaționale.

Ce nu a funcționat?

Înainte de a opera implementarea de sistem Hanna, Lidl folosea propriul sistem de gestiune a stocurilor și de management al prețurilor. O dată cu noua implementare, sistemul dedicat industriei retail propus de SAP nu a fost agreat de Lidl, ceea ce a dus la o personalizare a soft-ului, fapt ce a presupus noi iterații la nivelul codului, resurse umane și temporale implicate și o destabilizare a unui sistem care funcționa.

Într-un proces atât de complex, comunicarea este esențială, fiecare adaptare a sistemului trebuie să fie înțeleasă de către toți utilizatorii direcți ai aplicației, de team manageri și mai ales de specialiștii din departamentul IT.

Configurările SAP nu sunt proiecte, ci cicluri de viață ale organizațiilor, Derek Prior, Gartner SAP Analyst

Conform unui studiu inițiat de una dintre companiile cu rol de reseller și consultant SAP, ce a avut la bază 105 companii, doar 36% dintre proiectele ce au vizat implementarea soluțiilor SAP au avut în vedere direcția inițială și obiectivele stabilite la începutul proiectului. De asemenea, conform studiului, pe tot parcursul unei implementări atât de complexe, diferența dintre obiectivele inițiale și cele derivate pe parcurs este uriașă, transformând, în timp, roluri, procese, fluxuri organizaționale, pe care organizațiile le pot suporta sau la care se pot adapta mai ușor sau mai dificil.

Concluzii

  • Alegerea soluției software potrivită fiecărei companii, nevoilor, obiectivelor de business este vitală pentru o implementare de succes.
  • Analiza de business inițială, definirea proceselor organizaționale este obligatorie, în special în cazul unor proiecte complexe, a companiilor cu multiple verticale sau cu o linie de business ce implică numeroase departamente și un număr mare de angajați.
  • Comunicarea vendor-end-user trebuie să fie constantă, aplicată și deschisă.
  • Implementarea unei aplicații versus înlocuirea unor aplicații cu una singură, complexă prin funcționalitățile ei implică abordări total diferite. 
Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Treci la un nivel superior cu SAP Business One

Companiile cresc asemenea copiilor, unele mai repede, altele mai încet, ajutate de evoluţia economiei, inspiraţia managerilor, ingestia de capital şi inovaţie etc. Statisticile arată că 1 din 2 companii româneşti reuşesc să facă profit, care în cazul a cca 37% trece de 20% din cifra de afaceri (vezi Raport BNR Stabilitate Financiara 2019 https://www.bnr.ro/Publicat...

Citește tot arrow_forward

Serra Software a investit peste 40.000 euro într-o platformă online de training și pentru a obține două certificări ISO

Serra Software, broker de soluții software de tip ERP, destinate unui management mai eficient al afacerilor, a finalizat recent o investiție totală de peste 40.000 de euro. Banii au fost utilizați pentru a dezvolta o platformă online de training numită trainingsoft1.ro și pentru a obține două certficări ISO, care atestă calitatea serviciilor livrate de această organizație....

Citește tot arrow_forward

Câți bani poți economisi prin implementarea unei aplicații software de tip ERP?

Pierderi de stocuri înregistrate la final de an sau de trimestru, incapacitate de gestionare a resurselor, distribuitorilor sau produselor? Iată cum o aplicație de tip ERP (Enterprise Resource Planning) poate rezolva aceste probleme și poate scădea costurile unei companii.

Citește tot arrow_forward