Perfect timing in lead generation

24 Sep 2017

Atunci când vorbim despre generarea lead-urilor în contextul aplicațiilor software, cu siguranță, ne raportăm la un plus valoare oferit companiilor-producător sau reseller, cu rol în diversificarea portofoliului de prospecți și viitori clienți.

Perfect timing in lead generation

Ce se întâmplă, însă, atunci când apar probleme de sincronizare între momentul primirii lead-urilor valide și contactarea/ofertarea clientului final?

Conform unui studiu Harvard Business Review actualizat anul acesta, pentru 15.000 de lead-uri generate prin canale digitale (web), au fost inițiate 100.000 de apeluri telefonice. Rezultatele studiului indică faptul că cele mai bune zile dedicate sesiunilor de follow-up sunt miercuri și joi, în timp ce orele recomandate abordării telefonice a prospecților fiind intervalul 4:00-5:00pm. Ceea ce este, oarecum, îngrijorător este faptul că 30% dintre lead-urile gestionate nu au fost contactate niciodată.

Ce înseamnă sincronizarea cât mai bună dintre momentul primirii unui lead valid și cel al contactării clientului?

Un lead valid poate ajunge la 1 sau la mai multe companii. Cei mai mulți dintre clienții corporate, pentru că ne referim strict la implementările B2B, își doresc să primească acces la cât mai multe demo-uri, oferte și propuneri de colaborare. Cu toate acestea, există și situații în care una dintre cerințele clare ale companiei este de a primi un număr finit de propuneri, mai exact pe acelea care sunt adaptate obiectivelor și nevoilor de business. Pentru fiecare dintre aceste două categorii, rapiditatea revenirii cu o propunere este esențială. În primul rând, pentru că vorbim despre produse și servicii ale căror costuri nu sunt atât de accesibile, așa cum se întâmplă în cazul produselor mass market, pentru că este nevoie de timp în diseminarea ofertelor, înțelegerea diferențelor dintre servicii, funcționalități, module sau chiar pentru extinderi ale proiectelor cu module personalizate. De aceea, rata de răspuns, atât în cazul primei interacțiuni cu lead-ul (prin intermediul Softlead), cât și ulterior, prin contactarea clientului, este esențială.

Conform unui studiu SalesForce, 80% dintre achizitorii B2B din industria software se așteaptă la o interacțiune de tip real-time.  Mai exact, 67% dintre participanții la studiu, au menționat faptul că așteaptă un prim răspuns (via e-mail) pentru un lead în maxim o oră. Mai mult decât atât, un răspuns rapid dat de furnizorul de soluții software este dovada primei validări a serviciilor eficiente de tip customer care.

Cele mai întâlnite situații pentru care oamenii de vânzări/management aleg să nu contacteze rapid clientul? – Studiu Softlead-

Soluții pentru o gestionare mai bună a oportunităților:

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul