Peste jumătate dintre români fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună

14 noiembrie 2019

GPeC SUMMIT, evenimentul de E-Commerce și Digital Marketing al toamnei, alături de partenerii iSense Solutions, lansează rezultatele studiului anual “Comerțul electronic pe piața din România”.

Peste jumătate dintre români fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună

Studiul prezintă evoluția pieței în ulitmii trei ani si este reprezentativ pentru mediul urban, acolo unde volumul de tranzactii este semnificativ pentru realizarea unui astfel de studiu. De la an la an, numărul celor care fac cumpărături online crește, astfel că, în 2019, 10% mai mulți români au achiziționat produse sau servicii online comparativ cu 2018 și cu 27% mai mult decât în 2017.

Un alt trend crescător este reprezentat de plata cu cardul pentru cumpărăturile online. Numărul persoanelor care plătesc cu cardul a crescut cu 11% față de 2018, iar principalele categorii de produse și servicii achiziționate sau plătite online sunt următoarele: Facturi, servicii și utilități; Produse FMCG; Produse vestimentare și Activități de relaxare și divertisment.

Ceea ce a rămas constant este numărul magazinelor online vizitate de-a lungul unui an: în ultimii trei ani, numărul magazinelor vizitate de români a stagnat la nouă.

În ceea ce privește comportamentul în mediul online, cei mai pasionați cumpărători sunt cei care iubesc shoppingul în general, nu neapărat obiceiul de a cumpăra online.

Primele trei website-uri din care românii cumpără online sunt eMag, OLX și Altex, magazine universale sau axate pe vânzarea de electrocasnice. Cu cât un website este mai puțin cunoscut, cu atât va avea mai degrabă succes doar la o categorie restrânsă de cumpărători, mai exact la cei care cumpără des online.

Brandingul și notorietatea magazinului sunt la fel de importante și în online; jumătate dintre români preferă să cumpere dintr-un magazin cunoscut, chiar dacă prețurile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung.

GPeC SUMMIT și iSense Solutions lansează studiul “Comerțul electronic pe piața din România” cu o frecvența anuală, iar rezultatele complete sunt prezentate pe scena evenimentului în fața celor mai pasionați specialiști în eCommerce și digital marketing din România. Următoarea ediție a evenimentului GPeC SUMMIT are loc pe 25 Mai 2020, în București. Pentru mai multe detalii despre eveniment, vizitați https://www.gpec.ro/.

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Raport 2Checkout: Impactul COVID-19 asupra vânzărilor online

Creștere semnificativă a comenzilor de software, produse și servicii digitale, în România și la nivel global

Citește tot arrow_forward

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Raport GPeC E-Commerce România 2019: Cumpărături online de peste 4,3 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de 2018

Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), sectorul de e-commerce a depășit pragul de 4,3 miliarde de euro la finalul anului 2019, cu 20-22% mai mult decât în 2018 când valoarea comerțului online a fost estimată la aprox. 3,6 miliarde de euro.

Citește tot arrow_forward