Phishing-ul cu teme romantice s-a dublat comparativ cu 2018, conform datelor Kaspersky Lab

14 Feb 2019

În apropierea zilei de Sfântul Valentin, experții Kaspersky Lab au detectat o creștere accentuată a activităților de phishing, infractorii oferindu-le utilizatorilor diverse produse romantice. Numărul total de încercări ale utilizatorilor de a vizita site-uri web frauduloase care au o temă romantică, detectate și blocate în prima jumătate a lunii februarie, s-a dublat comparativ cu aceeași dată din 2018, confirmând faptul că infractorii sunt mereu în căutarea u

Phishing-ul cu teme romantice s-a dublat comparativ cu 2018, conform datelor Kaspersky Lab

Phishing-ul este una dintre cele mai populare și mai simple tehnici de inginerie socială. Este un tip de fraudă în care infractorii folosesc înșelăciunea pentru a obține datele de autentificare ale utilizatorilor - de la parole, la numere de card, detalii ale contului bancar și alte informații financiare importante. E-mail-urile și site-urile de phishing sunt făcute să pară legitime, încurajând destinatarul, sub un pretext sau altul, să completeze urgent datele personale. Acestea folosesc de multe ori evenimente care atrag atenția tuturor, fie că este vorba de o competiție sportivă majoră sau de vacanțe tematice. Ziua de Sfântul Valentin nu face excepție.

Numărul total de încercări ale utilizatorilor de a vizita site-uri web frauduloase care au fost detectate și blocate de soluțiile Kaspersky Lab în prima jumătate a lunii februarie 2019 au crescut dramatic, de la peste două milioane, în 2018, la peste 4,3 milioane în acest an. Potrivit statisticilor, țările cele mai afectate au fost Brazilia (o cotă de detecție de peste 6,4%), Portugalia (mai mult de 5,8%) și Venezuela (5,5%). Acestea au fost urmate de Grecia (5,3%) și Spania (5,1%).

O analiză mai atentă a e-mail-urilor trimise a arătat că infractorii se folosesc în special de cadouri comandate și de medicamente pentru îmbunătățirea vieții sexuale, pe post de capcană, pentru a atrage utilizatorii să-și împărtășească datele de autentificare. Acest lucru confirmă rezultatele studiului propriu Kaspersky Lab, care arată că, atunci când vine vorba de iubire, utilizatorii tind să-și piardă vigilența.

„Cercetările noastre au arătat că nu există nicio diferență între activitățile de phishing care folosesc evenimente sportive majore, facturi false sau un pretext mai romantic”, avertizează Andrey Kostin, Senior Web-Content Analyst la Kaspersky Lab. „Scopul tuturor este să folosească emoțiile utilizatorilor, fie că este vorba de entuziasm, de stres sau de dragoste. Astfel, aproape orice poate deveni un instrument de atac în mâinile infractorilor cibernetici. Creșterea numărului de tentative de phishing ne reamintește că trebuie să fim mereu precauți atunci când navigăm pe Internet, chiar dacă nu facem decât să cumpărăm flori pentru cei dragi."

Recomandările Kaspersky Lab pentru a fi în siguranță:

  • Infractorii exploatează adesea emoțiile - inclusiv cele legate de relații și dragoste. Printre semnalele de alarmă că ar putea fi ceva în neregulă se numără mesajele care necesită acțiuni imediate, solicită cantități mari de informații personale și aparent irelevante sau care, pur și simplu, sună prea bine pentru a fi adevărate.
  • Acordați o atenție deosebită e-mail-urilor care promit oferte "unice" sau diverse bunuri gratuite. Dacă e-mail-urile provin de la persoane sau organizații pe care nu le cunoașteți sau dacă au adrese suspecte sau neobișnuite, gândiți-vă de două ori înainte de a le deschide. Nu faceți click pe link-uri până când nu aveți certitudinea că sunt legitime și încep cu "https", mai ales când vi se solicită informații personale sau financiare.
  • Păstrați un card bancar separat și un cont cu o sumă limitată de bani, special pentru cumpărarea de flori sau efectuarea unei rezervări la restaurant. Acest lucru vă va ajuta să evitați pierderi financiare importante, dacă vă sunt furate detaliile bancare.
  • Utilizați o soluție de securitate fiabilă, cu tehnologii anti-phishing și de securizare a plăților, cum este Kaspersky Security Cloud.

Kaspersky Lab este unul dintre furnizorii de soluții de securitate informatică cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. În prezent, compania este una dintre cele mai importante patru companii de securitate IT*, continuând să-și îmbunătățească poziția pe piață. Potrivit rezultatelor financiare ale companiei în 2012, înainte de a fi auditate, profitul a crescut cu 3%, în comparație cu anul anterior și a ajuns la 628 milioane de dolari. Kaspersky Lab este în prezent cel mai mare furnizor privat de soluții de securitate endpoint din lume.  

Kaspersky Lab este o companie internaţională cu operaţiuni în peste 200 de ţări la nivel mondial. Birourile centrale se află în Moscova, Rusia, iar compania este înregistrată în Marea Britanie. Kaspersky Lab are în prezent peste 2.800 de angajaţi, cu toţii specialişti calificaţi. Compania deţine birouri locale în 29 de ţări, iar produsele şi tehnologiile Kaspersky oferă protecţie pentru peste 300 de milioane de utilizatori și peste 250.000 de companii, la nivel global. Compania furnizează o gamă variată de produse și soluții pentru diferite tipuri de clienți, punând un accent important pe marile companii, precum şi pe afacerile mici și mijlocii. 

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Revoluționarea comunicării, relației cu clienții și eficienței operaționale

GoIT este o companie internațională de educație tech pentru începători, lider de piață pe acest segment în CEE. În prezent, organizația numără aproximativ 300 de angajați, activează în țări precum România,...

Citește articolul