Profiluri false și escroci cibernetici: Kaspersky Lab dezvăluie adevărul despre dating-ul online

11 Oct 2017

În ciuda faptului că aproximativ una din trei persoane folosesc servicii și aplicații online de dating, nu toată lumea se bucură de experiențe pozitive. Ultima cercetare realizată de Kaspersky Lab arată că oamenii care sunt în căutarea jumătății în mediul online ar putea fi dezamăgiți. 

Profiluri false și escroci cibernetici:  Kaspersky Lab dezvăluie adevărul despre dating-ul online

Mulți au întâlnit informații și fotografii false, link-uri cu malware, escroci care încercau să obțină informații de la ei sau persoane care mințeau în legătură cu așteptările lor de la o relație.

Cercetarea a arătat faptul că cei care sunt în căutarea sufletului pereche pe platforme de dating online precum Tinder, Bumble, OK Cupid, Badoo și altele sunt în minoritate, doar 11% dintre ei folosind platformele de online dating ca să își găsească un partener de căsătorie. De cealaltă parte, aproape jumătate (48%) dintre utilizatorii platformelor de dating online o fac pentru amuzament, iar 13% dintre ei sunt, pur și simplu, în căutare de sex.

Lumea dating-ului online este, de asemenea, plină de informații false – un aspect care ar putea să creeze și mai multe probleme celor care sunt în căutarea iubirii. Peste jumătate dintre respondenți (57%) au recunoscut că au mințit atunci când foloseau platformele de dating online pentru a părea că arată mai bine în viața reală sau chiar pentru a încerca să își demaște partenerii infideli.

Răspândirea datelor false este o nemulțumire majoră pentru persoanele care utilizează serviciile de dating online, una din cinci persoane (19%) spunând că a renunțat la dating online din cauza pozelor false, iar una din zece renunță din cauza așteptărilor false (12%) și a informațiilor lipsite de onestitate privind implicarea într-o altă relație (11%). Interesant - și ironic – este faptul că descoperirea unor informații false este un motiv și mai mare de nemulțumire pentru escroci decât pentru utilizatorii onești.

Dezamăgiți de informațiile false, oamenii din întreaga lume au renunțat să folosească serviciile de dating online și din cauza amenințărilor la adresa securității. Unul din zece utilizatori spune că a avut de-a face cu infractori care au încercat să obțină informații personale sau financiare sau i-au fost trimise link-uri periculoase sau malware care infectează dispozitivele. Atunci când vine vorba despre confruntarea cu astfel de amenințări, este mai probabil ca celor lipsiți de onestitate în mediul online să le fie compromisă securitatea online – de exemplu, 16% dintre cei care furnizează informații false au avut dispozitivele infectate cu malware, spyware sau ransomware prin intermediul unei platforme de dating online, comparativ cu doar 5% dintre cei care nu furnizează informații false. 

”Dating-ul online este o modalitate nemaipomenită de a cunoaște oameni, în lumea noastră ocupată și conectată și este ușor de înțeles de ce o persoană din trei apelează la ea”, spune Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab.  “Dar nu este întotdeauna simplu, cei care își caută jumătatea în mediul online întâlnind foarte multe informații false, escroci sau persoane cu intenții ascunse. Numărul mare al celor care mint, de exemplu încercând să pară că arată mai bine decât în realitate, evidențiază modul în care utilizatorii folosesc serviciile digitale pentru a filtra și pentru ”a împacheta” informațiile online într-un mod care nu este posibil în lumea reală.

Ca în cazul oricărei tendințe online populare, din păcate, sunt persoane care vor să folosească dating-ul online cu rele intenții. Noi nu sfătuim utilizatorii să evite total dating-ul online, ci, pur și simplu, îi îndemnăm să ia în calcul securitatea la fiecare pas. O conștienizare sporită, împreună cu o soluție de securitate flexibilă, care poate răspunde la diferite situații și contribui la protejarea de amenințări a fiecărui dispozitiv împotriva amenințărilor asociate dating-ului online, este cel mai bun mod de a începe.”

Pentru a ajuta utilizatorii să se protejeze împotriva infractorilor și a persoanelor rău intenționate atunci când sunt prezenți pe site-uri de dating online, Kaspersky Lab oferă o gamă de soluții de securitate bazate pe informații complexe despre amenințări și expertiză în  securitate. Kaspersky Free oferă protecție malware de bază fără nici un cost, iar pentru cei care au nevoie de o protecție extinsă, noul Kaspersky Security Cloud oferă o soluție flexibilă, care se adaptează automat pentru a oferi utilizatorului protecția adecvată la momentul potrivit, în funcție de activitățile sale online.

Pentru mai multe detalii despre cercetare și pentru a citi raportul ”Legături periculoase.Toate lumea procedează astfel în mediul online? ”, accesați acest  link.

Kaspersky Lab este unul dintre furnizorii de soluții de securitate informatică cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. În prezent, compania este una dintre cele mai importante patru companii de securitate IT*, continuând să-și îmbunătățească poziția pe piață. Potrivit rezultatelor financiare ale companiei în 2012, înainte de a fi auditate, profitul a crescut cu 3%, în comparație cu anul anterior și a ajuns la 628 milioane de dolari. Kaspersky Lab este în prezent cel mai mare furnizor privat de soluții de securitate endpoint din lume.  

Kaspersky Lab este o companie internaţională cu operaţiuni în peste 200 de ţări la nivel mondial. Birourile centrale se află în Moscova, Rusia, iar compania este înregistrată în Marea Britanie. Kaspersky Lab are în prezent peste 2.800 de angajaţi, cu toţii specialişti calificaţi. Compania deţine birouri locale în 29 de ţări, iar produsele şi tehnologiile Kaspersky oferă protecţie pentru peste 300 de milioane de utilizatori și peste 250.000 de companii, la nivel global. Compania furnizează o gamă variată de produse și soluții pentru diferite tipuri de clienți, punând un accent important pe marile companii, precum şi pe afacerile mici și mijlocii. 

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Digitalizarea în producție: Care sunt diferențele între aplicațiile software de tip ERP și MRP?

Conform Software Suggest, 33.66% dintre utilizatorii soluțiilor software de tip ERP sunt companii de producție, acesta fiind unul dintre domeniile de activitate în care beneficiile implementării unei astfel de soluții înseamnă o...

Citește articolul
Softlead

5 activități din construcții care pot fi optimizate cu ajutorul aplicațiilor software potrivite

În industria construcțiilor, companiile se confruntă cu diverse provocări legate de eficiența proceselor și gestionarea proiectelor. Aplicațiile software enterprise pot juca un rol esențial în abordarea acestor provocări, oferind...

Citește articolul