Retrospectiva anului 2016: 17 achiziții tech de o importanță majoră

13 Dec 2016

Privind în retrospectivă, se poate observa că 2016 a fost anul unor achiziții tehnologice notabile, atât din perspectiva sumelor alocate, precum și prin prisma actorilor importanți implicați și motivelor pentru care au fost realizate. De la Apple la Blackberry, de la Microsoft la IBM, HP și Dell, Google, Oracle, Salesforce și alte companii cu efect major pe piața globală, iată care sunt 17 dintre cele mai importante achiziții tech.

Retrospectiva anului 2016: 17 achiziții tech de o importanță majoră

Privind în retrospectivă, se poate observa că 2016 a fost anul unor achiziții tehnologice notabile, atât din perspectiva sumelor alocate, precum și prin prisma actorilor importanți implicați și motivelor pentru care au fost realizate. De la Apple la Blackberry, de la Microsoft la IBM, HP și Dell, Google, Oracle, Salesforce și alte companii cu efect major pe piața globală, iată care sunt 17 dintre cele mai importante achiziții tech.

 

  1. Open Text și Dell

Open Text va achiziționa divizia de conținut a companiei Dell-EMC, portofoliul său crescând pin Documentum, InfoArchive și familia de produse LEAP.  Prin dobândirea tuturor serviciilor software asociate și a angajaților ECD, Open Text își va consolida poziția de leader în domeniul Management Enterprise Information (managamenentul informațiilor companiei) și speră la extinderea accesului pe pieța de conținut și la construirea unui nou business printre companii mai mari și regiuni mai întinse. 

  1. HP și Samsung

Achiziționarea de către HP a business-ului pentru imprimante marca Samsung, a fost realizată cu intenția de a întrerupe și reinventa industria copiatoarelor, respectiv un segment în cadrul căruia nu s-au produs inovații de foarte mult timp.  În urma acestei realizări, compania speră să poată vinde imprimante multifuncționale (MFP) către companii care nu și-au actualizat în ultimii ani copiatoarele.

  1. Google și Apigee

Platforma de management al API-urilor, Apigee, va sprijini Google în serviciile de backend,  printr-o platformă care să furnizeze capacități de publicare și de analliză sigure, stabile, multilinguale și testabile, prin intermediul cărora gigantul să poată comunica, prin aplicații desktop sau mobile, cu clienții și partenerii săi.

  1. Micro Focus și HPE

Prin achiziția produselor software conexe ale diviziei HP, compania tech Micro Focus va câștiga business-ul software englez Autonomy, prin intermediul cărora se va crea una dintre cele mai mari infrastructuri bazate pe companiile software.

Se așteaptă ca achiziția să fie realizată în al a două parte a anului 2017.

  1. Oracle și NetSuite

Cunoscut pentru serviciile sale software ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Manager) și de eCommerce, NetSuite a fost inițial finanțat de către fondatorul Oracle Larry Ellison, furnizând, în prezent, suport in cloud pentru 24,000 de companii care își desfășoară business-ul prin software-ul acestuia. Achiziția sa a fost una strategică deoarece ea elimină orice tip de conflict de interese care ar fi putut lua naștere, dat fiind faptul că Larry Ellison a deținut 4704% din stocurile totale ale companiei. De asemenea, cumpărarea va crește și profitul Oracle, dat fiind trend-ul în ascensiune de achiziții a serviciilor cloud-based.  

  1. Verizon și Yahoo

În februarie 2016, Yahoo anunța că lucrează intens la alternativele strategice pentru operațiunile sale principale de business, consecințele acestora fiind reflectate în decizia vinderii oprațiunile digitale de bază ale companiei, către Verizon.

  1. ARM și Softbank

Compania ARM este specializată în crearea unor design-uri pentru unitățile centrale de procesare (CPU) de putere mică, care pot fi regăsite în majoritatea smartphone-urilor. Se crede că, în 5 ani, această achiziție va reprezenta pentru compania de telecomunicații și internet SoftBank, un boost în valul următor al arhitecturii folosite în chip-urile destinate tehnologiei IoT.

  1. Microsoft și LinkedIn

LinkedIn este o rețea profesională cu o creștere a comunității de 19%, cu fiecare an, și cu mai mult de 433 de milioane de membri, la nivel global. Achiziția sa de către Microsoft permite accelerarea creșterii rețelei, precum și a aplicațiilor Microsoft Office 365 și Dynamics, care au ca scop facilitarea fluxului activităților fiecărei persoane sau organizații de pe planetă.

  1. Salesforce și MetaMind

După achiziționarea în luna aprilie a start-up-ului pentru inteligență artificială – MetaMind, Salesforce plănuiește îmbinarea dintre capacitățile de machine learning dezvoltate de către MetaMind cu produsele software CRM proprii. Tehnologia sa de autopropulsare poate ajuta companiile să facă sugestii către alte companii în scopul obținerii unor noi clienți și a unor date actualizate despre aceștia.

  1. Oracle și Textura

Activitățile Textura se concentrau în sectorul de inginerie și construcții pentru a sprijini managementul proiectelor desfășurate în această arie. Deoarece industria globală de inginerie și construcții are nevoie de modernizare digitală în maniera automatizării proceselor manuale și utilizării cloud-ului pentru conectarea resurselor, reducerea costurilor și îmbunătățirea productivității, Oracle s-a gândit că achiziționarea Textura ar fi un plus pentru extinderea suitei sale Primavera – portofoliul de soluții software cloud, pentru managementul proiectului. 

  1. Oracle și Opower

La câteva zile de la achiziția Textura, Oracle a cumpărat și business-ul Opower, specializat în SaaS (software as a service) în scopul creșterii serviciilor sale în cloud în sectorul utilităților. Opower analizează în cadrul platformei sale cantitățile imense de date venite de la 60 de milioane de consumatori în scopul funrizării unei înțelegeri aprofundate asupra consumului de energie și sprijinului companiilor în respectarea standardelor necesare, în acest domeniu.

  1. IBM și The Weather Company

The Weather furnizează previziuni în timp real despre vreme și este a 4-a cea mai folosită aplicație mobilă, în USA.  Platforma de date cloud a companiei va servi drept „coloana vertebrală” a platformei IBM – Watson, care rulează în jurul centrelor de date IBM. Combinația dintre numărul mare de date al platformei achiziționate, cuplată cu IBM Cloud și capacitățile informatice cognitive avansate ale Watson, vor reprezenta un trio de nedepățit în cadrul IoT (Internetului tuturor lucrurilor), prin sprijinul companiilor în câștigarea unei viziuni clare și realizarea unor acțiuni strategice eficiente prin utilizarea datelor generate în jurul lor. 

  1. IBM și Truven Health Analytics

Truven Health Analytics furnizează informații, analize și servicii de cercetare către sectorul medical. Achiziția sa de către IBM a fost realizată în scopul îmbunătățirii unității Watson Health, gigantul câștigând acces la peste 215 milioane de arhive despre pacienți, stocae în baza de date Truven și își va mări portofoliul cu peste 8.500 de clienți, care fuseseră contactați anterior, pentru a primi a rezultatele analizelor întreprinse. Prin această investiție, IBM va deveni unul dintre cei mai importanți lideri pentru gestionarea și furnizarea datelor, analizelor și insight-urilor din domeniul medical, precum și singurul care va livra capacități cognitive unice, prin intermediul platformei Watson.

  1. MasterCard și VocaLink

Deținut de către unele dintre cele mai mari bănci și business-uri financiare, printre care Barclays, HSBC și Lloyds, VocaLink este un operator ATM care controlează LINK – rețeaua de mașinării pentru gestionarea banilor din Marea Britanie. Odată cu achiziția, unii dintre shareholderii VocaLink vor deține 7,6% din totalul acțunilor, restul de 92,4%, fiind primite de către MasterCard , în următorii trei ani, cel puțin.

  1. Microsoft și Solair

În mai, Microsoft a achiziționat compania italiană bazată pe IoT – Solair, care folosea deja platforma sa cloud Azure, pentru serviciile proprii. Solair va fi în totalitate integrată suitei IoT Azure, pentru a furniza clienților un pachet complet de produse și servicii ale internetului tuturor lucrurilor.

  1. Apple și Emotient

Emotient utilizează tehnologia IA (Inteligență artificială) pentru a citi sentimentele oamenilor, prin analiza expresiilor faciale. Nu se știe încă despre motivul pentru care Applea făcut această achiziție, încă de la începutul acestui an, dar software-ul său este adesea utilizat de către publicitari pentru a arăta succesul campaniilor, bazate pe reacțiile privitorilor.

  1. BlackBerry și Encription

În februarie, BlackBerry a achiziționat compania engleză de consultanță în cybsersecuritate în scopul creșterii siguranței produselor software și serviciilor BlackBerry, astfel încât compania să menține standarde înalte dată fiind complexitatea în creștere a mobilității și securității organizației.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul