Rutina în utilizarea aplicațiilor software

25 Sep 2018

În ultimii 3 ani, apetitul pentru aplicațiile software este în continuă creștere în mediile organizaționale. Dacă în anul 2015 media era de 8 aplicații folosite constant în companii, în 2017 vorbim despre o medie de 16, conform studiului Trends in Cloud IT, publicat de bettercloud.com.

Rutina în utilizarea aplicațiilor software

Cum se naște, însă, decizia de a achiziționa o aplicație într-o companie?

  1. Nevoia efectivă – cu siguranță, nevoia de utilizare apare fie dintr-o gestionare deficitară a resurselor existente, fie dintr-o implementare eșuată, fie prin existența unei soluții care nu mai răspunde cerințelor actuale ale companiei.
  2. Serviciile suplimentare nu ajută suficient de mult utilizatorii – serviciile de mentenanță, support, customer care sau de outsourcing sunt un factor esențial în perspectiva globală a modului în care o aplicație și performanțele sale sunt privite. Așadar, o dată ce ele devin neconforme cu așteptările, schimbarea furnizorului este inevitabilă.
  3. Dezvoltarea companiei la nivel global – În acest caz, deciziile de schimbare a unei aplicații existente sau a unei suite complete se iau la nivel global, pentru o uniformizare a modului de stocare, colectare, interpretare și management al datelor, precum și de asigurarea condițiilor optime de training și de utilizare intern, prin angajații proprii.

Care sunt criteriile care stau la baza achiziției unei aplicații software?

Conform unui studiu publicat de bettercloud.com, efectuat pe un eșantion de aproape 2000 de respondenți din companii ce aparțin diverselor industrii de activitate, costul unei soluții software este principalul element care face diferența între 2 soluții (59%), fiind urmat de aspectele care vizează securitatea (47%). Folosirea facilă a aplicației, interfața prietenoasă și modul în care aceasta este percepută de utilizator este, de asemenea, esențială, așa cum au stabilit 38% dintre respondenți.

Rutina în utilizarea aplicațiilor software

În cazul utilizării unei aplicații software într-un mediu organizațional, rutina este definită ca folosirea din inerție a soluției, fără a acorda importanță nevoilor esențiale de uz tehnologic.

Din experiența celor peste 5000 de lead-uri generate prin platforma Softlead, pentru a dezbate problema rutinei în decizia de schimbare a unei aplicații software este important să analizăm următorii factori:

Pentru prima dintre cele două întrebări menționate, în cazul în care decizia de implementare vine din primul rând decizional, rutinarea în cazul utilizării intense a unei aplicații și reticența la schimbare nu vor fi aspecte care să facă diferența, decizia nemaiputând fi influențată.

În cazul în care solicitarea vine dintr-un flux de execuție dedicat (marketing, HR, sales, producție), cresc riscurile ca lead-ul să nu fie calificat și decizia ce stă la baza cerinței să aibă în vedere o cercetare, analiza unui demo sau bugetare. Desigur, există și varianta ca lead-ul să fie valid, fapt care direcționează abordarea către un alt flux.

De asemenea, motivele care stau la baza schimbării sau înlocuirii unei aplicații software sunt esențiale în definirea importanței unui grad de rutinare pentru utilizator. Astfel, în măsura în care decizia de implementare a unei aplicații software are la bază eficientizarea resurselor companiei sau creșterea productivității, reticența devine total nesemnificativă.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul