Șase din zece businessuri au suferit o breșă de securitate în ultimii trei ani

03 Oct 2019

Circa șase din zece companii au suferit o breșă de securitate informatică în ultimii trei ani, iar o treime dintre specialiștii în securitate IT care nu au avut de-a face cu incidente spun că e foarte probabil să fie victime fără să știe asta, arată un studiu global al Bitdefender. Ponderea companiilor care s-au confruntat cu incidente în primele șase luni din 2019 este de un sfert, față de 32% pentru întreg anul trecut.

 

Șase din zece businessuri au suferit o breșă de securitate în ultimii trei ani

Angajatul, cea mai slabă verigă

Peste jumătate dintre specialiștii în securitate IT sunt îngrijorați în legătură cu nivelul de pregătire în ansamblu al companiei de a face față unui atac global, deloc de mirare cât timp 57% spun că tocmai managementul respectă cel mai puțin politica de securitate informatică. Cel mai adesea, directorii sunt reticenți la politicile de securitate IT, încercând fie să le întârzie sau să nu le respecte după ce intră în vigoare întrucât se consideră exceptați de la reguli. În plus, o treime dintre respondenți au constatat că angajaților din companiile în care lucrează le lipsesc cunoștințe de bază de securitate informatică. De aceea, 49% dintre respondenți spun că duc și acasă grijile legate de iminența unui atac informatic asupra organizației, în mare parte din cauza constrângerilor legate de buget și de personalul calificat.

„Lipsa resurselor este un factor de stres atât de mare încât specialiștii în securitate IT au luat în calcul inclusiv să-și dea demisia. Investițiile insuficiente în securitate sunt principalul obstacol în fața construirii unei posturi mai solide contra atacurilor informatice din ce în ce mai sofisticate. Securitatea slabă e fără îndoială o amenințare importantă pentru orice business”, spune Liviu Arsene, specialist în securitate informatică la Bitdefender.

Reputația, după buget

Rapiditatea cu care atacurile sunt depistate și izolate este un factor cheie în diminuarea proporțiilor unui atac, conform specialiștilor în securitate IT chestionați. Unul din trei spune însă că ar avea nevoie de o săptămână sau chiar mai mult pentru a depista un atac informatic avansat. Consecințe ale unei breșe nedepistate pot fi întreruperea activității businessului (43%), costurile reputaționale (38%) și scăderea vânzărilor (37%), însă îngrijorarea cea mai mare se leagă de pierderea încrederii clienților.

„Breşele pot afecta ireversibil încrederea clientului în bunurile şi serviciile oferite de o companie. Exemplele de cazuri reale de breşe la competitori pot fi un bun instrument de a iniția discuții cu managementul pe tema securităţii informatice şi totodată pentru a justifica cheltuieli suplimentare necesare securizării infrastructurii IT. Directorii de securitate acum pot oferi dovezi concrete managementului că, fără un buget adecvat, e o chestiune de timp până când infrastructura va fi compromisă”, mai spune Liviu Arsene.

Studiul a fost realizat în iulie 2019 pentru un eșantion reprezentativ de peste 6.000 de specialiști în securitate informatică din Europa, SUA și Australia, din companii cu peste 10.000 de angajați.

Încă de la începutul său în 2001, Bitdefender continuă să ridice ștacheta pentru a stabili noi standarde în prevenirea proactivă a amenințărilor și eliminarii virusurilor, conducând, de cele mai multe ori, la descoperirea celor mai bune tehnici de detecție de securitate care previn extinderea amenințărilor.

Mulțumită produselor de primă clasă și tehnologiilor de ultimă generație, compania s-a extins rapid, devenind lider la nivel mondial. Bitdefender și-a facut apariția pe piața internațională o dată cu înffințarea primelor birouri deschise în Marea Britanie, SUA, Germania, Franța și Spania, dar și cu stabilirea de parteneriate strategice, fiind astfel prezentă în peste 100 de țări în întreaga lume.

La sfârșitul anului 2009, Bitdefender proteja milioane de utilizatori la nivel global și a asigurat utilizarea propriei sale tehnologii alături de mărci foarte bine cunoscute precum IBM și Virgin Media prin încheierea de parteneriate strategice.

2011 a adus cu sine o modificare fundamentală în filozofia companiei Bitdefender, organizația adoptând o nouă identitate organizațională. Acesta a fost de asemenea un an de succes, deoarece produsele Bitdefender destinate consumatorilor au fost primele care au fost votate, în mod simultan, după mulți ani, drept alegerea nr. 1 (în ceea ce privește soluțiile de securitate pentru internet) de trei dintre cele mai importante organizații de testare din lume.

Noua imagine acționează ca o legătură între rădăcinile companiei și viitorul său. Un lucru a rămas neschimbat: capacitatea Bitdefender de a oferi produse antivirus de înaltă calitate. Bitdefender oferă cea mai bună soluție antivirus utilizând aceeași tehnologie premiată pentru clienții individuali și rețelele companiilor, de la micile firme și până la companiile multinaționale, protejând toate stațiile de lucru.

Tehnologiile brevetate Bitdefender, bazate pe idei inovatoare și tendințe fruntașe în industria securității informațiilor, sunt în continuare recunoscute la nivel internațional ca cel mai bun software în securitatea internetului. Organizațiile independente care ne recompensează rezultatele remarcabile prin numeroase premii și certificări sunt: Av-Test.org, Virus Bulletin, ICSA Lab, Checkmark, PC World Top 100, acestea fiind doar câteva.

Bitdefender face tot posibilul să dezvolte constant tehnologiile utilizate pentru a fi mereu cu un pas înainte și pentru a oferi clienților cea mai bună rată de detecție combinată cu performanță și aplicabilitate flexibilă.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul