Schimbările legislative frecvente și dificultatea de a găsi forța de muncă adecvată sunt principalele motive pentru care companiile multinaționale, cu operațiuni în România, decid să externalizeze

29 martie 2017

  • Pentru 67% dintre managerii financiari, schimbările frecvente de legislație reprezintă o provocare în mediul de afaceri din România.
  • Lipsa talentelor, indicată de către 81% dintre managerii de resurse umane din industrii, servicii și comerț este unul dintre principalele motive pentru care companiile aleg să externalizeze.
Schimbările legislative frecvente și dificultatea de a găsi forța de muncă adecvată sunt principalele motive pentru care companiile multinaționale, cu operațiuni în România, decid să externalizeze
  • Pentru 67% dintre managerii financiari, schimbările frecvente de legislație reprezintă o provocare în mediul de afaceri din România.
  • Lipsa talentelor, indicată de către 81% dintre managerii de resurse umane din industrii, servicii și comerț este unul dintre principalele motive pentru care companiile aleg să externalizeze.

Studiul “Tendințe de externalizare a serviciilor în companii multinaționale” și-a propus să identifice principalele tendințe de externalizare a serviciilor în România, Polonia și Ungaria, în rândul companiilor multinaționale cu operațiuni în cele trei țări.

Solicitat de către TMF Group – furnizor global de servicii, cu operațiuni directe în peste 80 de țări -  și realizat de către GfK, agenție dedicată de cercetare de piață, studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari și a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate în industrii, servicii și comerț, de pe piața locală. Studiul este desfășurat în România pentru al treilea an consecutiv.

Cele mai importante rezultate ale studiului includ: 

  • 33% dintre managerii financiari din România se confruntă cu dificultatea de a rămâne în conformitate cu standardele de raportare impuse de către autoritățile române sau de către propria organizație. Este o creștere de 7% față de 2015 - când 26% dintre managerii financiari indicau aceeași provocare în activitatea lor. Mai mult, 30% au sesizat lipsa unei interfețe în comunicarea cu diferite autorități locale.
  • Peste 80% dintre managerii de resurse umane au probleme în găsirea forței de muncă potrivite.

32% admit că au nevoie de asistență în procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultăți din cauza schimbărilor dese în legislația muncii.

Camelia Niță, Managing Director, TMF Romania a observat:

“Nevoia de automatizare și standardizare a diverselor procese de business a crescut considerabil în rândul companiilor multinaționale care și-au extins afacerile în România, determinându-le să apeleze la furnizorii de servicii, cum este TMF Group. Aceste decizii susțin obiectivele companiilor de a-și mări productivitatea și de a contracara dificultatea găsirii forței de muncă potrivite.”

Motivele de externalizare:

Atât managerii financiari, cât și cei de resurse umane au recunoscut că apelează la externalizarea serviciilor din departamentele lor pentru a obține:

  • adaptabilitate sporită la schimbările legislative (60% - dublu față de rezultatele din 2015)
  • conformitate fiscală (peste 60%) și
  • reducerea riscurilor de penalități pentru neconformitate cu reglementările de TVA și contribuții sociale (59%).

Mai mult, 63% dintre respondenții studiului au externalizat cel puțin o funcționalitate, iar 75% dintre companii au declarat că și-au crescut veniturile în 2016.

De asemenea, 31% au plasat contabilitatea și raportarea financiară în topul serviciilor pe care le externalizează, cu 11 procente mai mult, în comparație cu 2015.

Serviciile juridic-administrative (corporate secretarial) sunt pe locul doi în rândul preferințelor de externalizare (28%), urmate de HR și salarizare (25%), cu 15 procente mai puțin decât în 2015.

Rezultatele studiului mai arată că 44% dintre managerii de resurse umane și financiari intervievați iau în considerare externalizarea mai multor servicii adiționale - 18% ar solicita către management susținere externă pentru funcțiile juridic-administrative, iar 12% ar opta pentru conformitate fiscală.

Beneficiile externalizării

În ceea ce privește beneficiile percepute în urma externalizării, atât profesioniștii de HR, cât și cei financiari, apreciază că au câștigat mai mult timp pentru a se dedica activităților de bază din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobândit odată cu reducerea responsabilității administrative.

 În mod firesc, companiile caută să minimalizeze riscurile asociate cu instabilitatea legislativă din România și, în același timp, să rămână în conformitate cu reglementările fiscale”.

“Complexitatea mediului fiscal din 2016 a determinat atât companiile locale, cât și cele globale să apeleze la suportul specialiștilor din domeniu, cum este TMF Group.

“Soluțiile noastre de contabilitate, salarizare, resurse umane și juridic-administrative le oferă clienților noștri stabilitatea necesară administrării companiei și menținerii competitivității lor pe piață”, a adăugat Camelia Niță.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

5 curiozități privind adoptarea unei soluții de management a documentelor. De ce DocuWare?

Vă confruntați cu dificultăți privind identificarea și organizarea documentelor sau petreceți mult timp pentru obținerea acordurilor legate de contracte sau de plata facturilor? 

Citește tot arrow_forward

SAP Business One versiunea 10, ce aduce nou clientul web?

Unul dintre avantajele versiunii 10 a SAP Business One este integrarea unui nou client web. SAP şi-a propus, de ceva vreme, să ofere utilizatorilor o experienţă unitară indiferent de dispozitiv: client desktop, client web sau aplicaţie mobilă. De aceea, în versiunea 10, clientul web a fost îmbunătăţit atât ca funcţionalităţi, cât şi ca ergonomie, cuvântu...

Citește tot arrow_forward

5 Recomandări pentru managementul echipei de vânzări în contextul lucrului de la distanţă

Indiferent dacă este stare de urgenţă sau de alertă, îţi doreşti ca echipa de vânzări să-şi atingă target-ul. Apăsarea este că nu va mai întâlniţi şi interacţionaţi ca de obicei, deoarece oamenii lucrează de acasă. Iar după acum arată situaţia ultimelor două-trei luni, nu e tocmai simplu să coordonezi de la distanţă o echipă.

Citește tot arrow_forward