Soluții software pentru provocările de business ale anului 2021!

04 ianuarie 2021

2020 a fost un an atipic, iar efectele pandemiei se vor simÅ£i ÅŸi anul viitor. Economia s-a contractat cu 6.1% în primele nouă luni,  însă unele sectoare de activitate au fost afectate mult mai puternic (industrie, agricultură, horeca). Pentru a compensa rezultatele economice slabe din acest an, companiile trebuie să depăşească o serie de provocări curente. Dincolo de viziunea managerială ÅŸi mobilizarea resurselor, utilizarea intensivă a tehnologiei este un element necesar.

Soluții software pentru provocările de business ale anului 2021!

Care sunt principalele subiecte pe lista de priorități a managementului?

Identificarea de noi clienţi

Atragerea de noi clienÅ£i este o provocare permanentă, care a ajuns însă la un nivel critic în pandemie. Oamenii ÅŸi-au schimbat obiceiurile de consum, multe interacÈ›iuni vânzător - cumpărător s-au mutat în online, iar interesul pentru anumite produse ÅŸi servicii a crescut brusc. SoluÅ£ia stă în conturarea cât mai exactă a profilului clientului ideal, înÈ›elegerea nevoilor acestuia pentru a-i oferi produsul sau serviciul potrivit ÅŸi abordarea pieÈ›ei pe cât mai multe canale. Pentru aceasta este nevoie de un sistem CRM (medialine.ag) care să consolideze toate informaÅ£iile ÅŸi să ofere o perspectivă unică asupra relaÅ£iilor cu clienÅ£ii.

Recomandarea Medialine: CAS genesis World, un CRM dezvoltat în Germania, uÅŸor de implementat ÅŸi utilizat, cu o interfaţă prietenoasă ÅŸi mobilitate extinsă.

Digitalizarea proceselor de business. Primul pas către digitalizarea este eliminarea hârtiei sau limitarea circulaÅ£iei acesteia. Procesele de business care implică circulaÅ£ia informaÅ£iilor pe suport hârtie sunt lente, ineficiente ÅŸi costisitoare. Eliminarea hârtiei nu este simplu de realizat, mai ales intro piaÅ£a cu un sistem fiscal anacronic, unde stampila este încă la putere.

Recomandarea Medialine: Documentele fizice pot fi însă uÅŸor digitalizate cu ajutorul unei soluÅ£ii ca ELO Profesional, care poate gestiona un document pe întreg ciclul sau de viaţă. Spre exemplu, o factură fiscală, de la primire ÅŸi înregistrare, până la aprobare ÅŸi plată. AccesaÈ›i Gestionarea eficientă a documentelor cu ELO ( https://www.medialine.ag/ro/business-solutions/ecm-dms/) pentru mai multe informaÅ£ii.

Gestiune buget ÅŸi flux numerar

Vânzările slabe, diminuarea profitabilității ÅŸi creÅŸterea termenelor de încasare a creanÅ£elor au acutizat deficienÅ£ele de lichiditate în 2020. De aceea, managementul financiar ÅŸi asigurarea fluxului de numerar rămân unele dintre principalele provocări de business ale companiilor mici ÅŸi medii. Blocajul financiar este un risc real, care însă poate fi diminuat sau chiar înlăturat cu ajutorul unui sistem ERP matur. Optimizarea stocurilor pentru a nu bloca inutil resurse, stabilirea ÅŸi respectarea limitelor de credit, notificări automate la depăşirea termenelor de plată, consolidarea informaÈ›iilor financiare sunt doar câteva dintre funcÈ›ionalitățile cu efect direct asupra fluxului numerar.

Recomandarea Medialine: sistemul ERP mesonic WinLine acoperă toate fluxurile de lucru ale unei companii şi stă la baza creşterii performantei economice. Un sistem ERP, care vă ajută gestionaţi bugetul şi performanţa economică. Accesaţi pagina dedicată ERP/PPS (medialine.ag)

Gestionarea facilă a muncii de la distanţă.

Pandemia ne-a arătat că putem fi productivi ÅŸi dacă avem un regim de muncă mixt, care combină prezenÅ£a la birou cu lucrul de la distanţă. Acest model se va generaliza în următorii ani ÅŸi că contribui păstrarea echilibrului viaţă profesională-viaţă privată. Succesul stă însă în utilizarea unei platforme profesionale pentru comunicare ÅŸi colaborare la distanţă, atât în interiorul echipei, cât ÅŸi cu clienÅ£ii. Dacă doriÅ£i eficienţă ÅŸi coerenţă, nu este loc pentru improvizaÅ£ii.

Recomandarea Medialine: mergeÅ£i pe soluÅ£ii validate de piaţă, care integrează toate uneltele necesare unui angajat. Microsoft Teams a depăşit 120 milioane utilizatori ÅŸi este de la distanţă cea mai apreciată platformă de colaborare. De asemenea, pentru echipele de vânzări, marketing ÅŸi support, CAS CRM este o opÅ£iune viabilă. În acest sens, citiÅ£i ÅŸi articolul 5 Recomandări pentru managementul echipei de vânzări în contextul lucrului de la distanţă https://www.medialine.ag/ro/.

Asigurarea protecţiei datelor şi angajaţilor

În 2020, Securitatea informatică s-a transformat din preocupare în grijă, atât pentru management cât ÅŸi pentru echipele IT. Atacurile Cibernetice nu doar că s-au înmulÈ›it, dar au devenit mai diversificate ÅŸi mai complexe: ransomware, phishing, CEO fraud etc. Realitatea arată însă că specialiÅŸtii în cybersecurity sunt scumpi ÅŸi greu de găsit, ceea ce îi face inaccesibili multor companii medii ÅŸi chiar mari.

Recomandarea Medialine: apelaÅ£i la o companie specializată pentru tehnologie ÅŸi competenÅ£e. Spre exemplu, suita Sophos Synchronized Security asigură protecÈ›ia de la nivel de staÈ›ie de lucru È™i terminale mobile, până la reÈ›ea È™i servere, È™i comunică între ele în timp real pentru a interveni rapid atunci când depistează un potenÈ›ial risc sau un incident de securitate. Totul automat, fară să aveÅ£i nevoie de o echipă internă de securitate. Cu Medialine ÅŸi Sophos BeneficiaÈ›i de protecÈ›ie de nivel enterprise la costuri accesibile IMM-urilor (medialine.ag)

Reducerea costurilor

Sunt multe metode pentru a Å£ine costurile sub control ÅŸi realiza economii. Una dintre acestea este migrarea de la un mediu IT on premises la servicii cloud, indiferent dacă vorbim despre aplicaÅ£ii sau infrastructura. Astfel, evitaÅ£i invesÅ£iile de capital (CAPEX) ÅŸi vă orientaÅ£i către cheltuieli operaÅ£ionale (OPEX). Nu cumpăraÅ£i, ci închiriaÅ£i.

Recomandarea Medialine: Dacă doriÅ£i să reduceÅ£i costurile, nu cumpăraÅ£i ci închiriaÅ£i. Medialine Cloud Infrastructure Services È™i Company Cloud sunt soluÅ£ii complete pentru orice tip de arhitectură: privată, hibridă sau publică. PuteÅ£i găzdui sau migra mediul IT în propriul nostru Centru de Date sau în Microsoft Azure, iar cu pachetul de managed services scăpaÅ£i de grija administrării ÅŸi vă bucuraÅ£i de o disponibilitate maximă. Astfel, reduceÅ£i costurile cu IT-ul, fără să afectaÅ£i performanÅ£a sau continuitatea afacerii. Pentru detalii accesaÅ£i https://www.medialine.ag/ro/managed-cloud-services

Tehnologia are un impact major ÅŸi direct asupra performanÅ£ei economice, culturii organizaÅ£ionale ÅŸi imaginii de piaţă a unei companii. Indiferent de dimensiunea companiei sau domeniul de activitate, există soluÅ£ii accesibile, indiferent dacă vă raportaÅ£i la costuri sau la uÅŸurinÅ£a de utilizare ÅŸi administrare. Beneficiile livrate soluÅ£iile Medialine sunt atât tangibile (creÅŸterea productivităţii, optimizarea costurilor) cât ÅŸi intangibile (creÅŸterea nivelului de mulÅ£umire a clienÅ£ilor, creÅŸterea coeziunii echipei) important este să vedeÅ£i tehnologia ca o investiÅ£ie ÅŸi nu ca un cost.

Medialine Romania

Medialine Romania este un important furnizor de solutii de business IT&C, valorificand experienta dobandita in cadrul grupului german Medialine AG, in cei peste 12 ani de activitate pe piata locala.Avand un palmares important de clienti atat pe plan national cat si international, suntem un jucator strategic pe piata IT&C axat pe soluti...

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

BeeFast mută peste noapte afacerile offline în online printr-o soluție integrată shop – livrare

Un start-up concentrat la început pe segmentul de curierat rapid eco-friendly È™i-a extins activitatea pe fondul contextului pandemic, oferind soluÈ›ii integrate de mutare a business-urilor din offline în online, rezolvând È™i problema livrărilor. SoluÈ›ia tehnică propusă de BeeFast se implementează în 24 de ore, iar infrastructura businessului poate asigura livrarea a ...

Citește tot arrow_forward

Doriţi mai mult capital de lucru? Optimizaţi stocurile cu Mesonic Winline

Asigurarea capitalului de lucru devine principala preocupare pentru mulÅ£i antreprenori în contextul crizei generate de Covid-19. Atât Guvernul României cât ÅŸi Comisia europeană au anunÅ£at o serie de măsuri prin care companiile mici ÅŸi mijlocii ar putea primi primi credite bancare È™i capital de lucru, însă aceste instrumente financiare reprezintă o perspectivÄ...

Citește tot arrow_forward