Start-Up Nation & achiziția unei aplicații software

09 iulie 2017

Companiile nou înființate în anul 2017, mai exact după data intrării în vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017, intră pe ultima sută de metri a depunerii proiectelor pentru Start-up Nationa, perioada de înscrieri finalizându-se în data de 14 iulie.

Start-Up Nation & achiziția unei aplicații software

Companiile nou înființate în anul 2017, mai exact după data intrării în vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017, intră pe ultima sută de metri a depunerii proiectelor pentru Start-up Nationa, perioada de înscrieri finalizându-se în data de 14 iulie.

Pentru companiile care au inclus în planurile de afaceri dezvoltarea unei aplicații software sau a unui website, iată câteva aspecte utile ce ar trebui să fie luate în considerare.

Pentru aplicațiile software (Cloud/desktop/mobile), sunt incluse cheltuieli eligibile pentru sistemele informatice necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare, inclusiv software pentru comerțul online.

Care sunt aspectele de care trebuie să țină cont companiile în contextul cererii ofertelor de preț pentru aplicații software?

  1. Chiar dacă este vorba despre un program adresat start-up-urilor și se presupune că nu există un nivel foarte avansat de management pentru multe dintre situații, cunoașterea industriei în care compania va activa, definirea, însușirea și rafinarea planului de afaceri sunt esențiale. O dată cu acestea, trebuie definită nevoia efectivă și modul în care se dorește ca o aplicație software să răspundă acesteia, care sunt indicatorii de performanță pe termen mediu și lung. Desigur, toate acestea vor fi discutate cu echipa de lucru către care se va trimite solicitarea de ofertă.
  2. Este recomandat ca furnizorul să cunoască toate planurile dedicate dezvoltării companiei (evident, care vizează utilizarea aplicației software), pentru a avea o viziune completă asupra proiectului și pentru a defini cât mai clar structura arborescentă a proiectului.
  3. Includerea în ofertă a serviciilor conexe precum analiză de business, testare, mentenanță, actualizări (update-uri) ale aplicațiilor este recomandat să facă parte dintr-o discuție distinctă cu furnizorul, pentru a nu exista viziuni diferite.
  4. Etapele de plată propuse de dezvoltator trebuie să fie conforme cu primirea investiției de stat și agreate cu beneficiarul. O recomandare în acest sens este structurarea ofertei modular, pentru a facilita accesibilitatea.
  5. Companiile dezvoltatoare trebuie să fie dispuse să explice oferta și costurile dezvoltării.

Din punctul de vedere al companiilor dezvoltatoare de aplicații software, este posibil ca în următoarele luni să primească un flux semnificativ de solicitări pentru crearea ofertelor de lucru prin programul Start-up Nation. Este important să fie stabilit un management eficient și realist al acestora, pentru a face față cu succes atât activităților de analiză de business și de ofertare, cât și de îndeplinire a cerințelor contractuale ulterioare. De asemenea, oferirea serviciilor de consultanță și capacitatea de a rămâne aproape de client cu sfaturi și recomandări poate însemna un plus consistent în decizia de lucru pe termen lung cu beneficiarul.

În ceea ce privește crearea website-urilor, toate cele menționate mai sus se aplică întocmai, cu mențiunea că este important ca furnizorul să poată susține gama completă de servicii, fie în regim intern, fie prin externalizare, fără costuri ascunse, pentru a nu pune în dificultate încadrarea în buget.

Beneficii pentru companiile din industria IT

Conform grilei de selecție, punctajul maxim va putea fi obținut de către o companie care îndeplinește simultan următoarele criterii:

  • activează în domeniul producției sau al programării IT;
  • propune crearea unui număr minim de două locuri de muncă cu normă întreagă, create pentru absolvenți din promoția 2012 (după data de 01.01.2013) sau mai recentă, dar și pentru șomeri sau persoane din categorii defavorizate;
  • cel puțin 50% din buget va fi alocat achiziției echipamentelor tehnologice sau software;
  • bugetul proiectului include cheltuieli inovative, iar minim 25% din valoarea planului de afaceri înglobează tehnologie / tehnologii și / sau softuri necesare desfășurării activității nu mai vechi de 3 ani.

Ai aplicat pentru programul StartUP Nation și ai o idee de aplicație software? Completează formularul de mai jos cu detalii relevante și vei fi contactat pentru un plus de sprijin în alegerea companiei alături de care să lucrezi.

 

 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

5 curiozități privind adoptarea unei soluții de management a documentelor. De ce DocuWare?

Vă confruntați cu dificultăți privind identificarea și organizarea documentelor sau petreceți mult timp pentru obținerea acordurilor legate de contracte sau de plata facturilor? 

Citește tot arrow_forward

Nu te lăsa îngropat în hârtii, utilizează o soluţie inteligentă de document management

Auzim și discutăm tot mai frecvent de transformarea digitală a mediului de afaceri și de necesitatea digitalizării administrației publice. Dar nu băgăm de seamă faptul că în România business-urile se derulează încă preponderent pe bază de hârtie și că documentele în format fizic sunt prezente în orice birou, chiar și după ce ștampila a fost eli...

Citește tot arrow_forward