Strategii de comerț electronic: Distribuie în fiecare colet un plus de experiență

07 Feb 2016

Pentru cei mai mulți dintre deținătorii platformelor de comerț electronic, perioada imediat următoare este una extrem de importantă și cu un nivel al dinamicii de achiziție ridicat. Comercianții se pregătesc pentru câteva zile ce fac parte din calendarul de maximă activitate: Valentine’s Day, Dragobete, 1 și 8 Martie.

Strategii de comerț electronic: Distribuie în fiecare colet un plus de experiență

Pentru cei mai mulți dintre deținătorii platformelor de comerț electronic, perioada imediat următoare este una extrem de importantă și cu un nivel al dinamicii de achiziție ridicat. Comercianții se pregătesc pentru câteva zile ce fac parte din calendarul de maximă activitate: Valentine’s Day, Dragobete, 1 și 8 Martie. 

Se pregătesc campanii dedicate, reduceri de preț, remarketing, funcționalități suplimentare (posibilitatea de a introduce Wishlist), segmentarea unor categorii de produse considerate de maxim interes pentru perioada vizată și pentru tipurile de public ce vor accesa platformele de comerț electronic, precum și pregătirea serverelor.

Toate acestea vor avea în vedere restabilirea indicatorilor de performanță în raport cu fiecare dintre competitorii platformelor vizate.

Cum trebuie să se pregătească magazinele online?

Procesul de cumpărare este o experiență în sine, ce nu pornește de la primul click pe site, ci din canalele de promovare  care direcționează vizitatorii spre platformele online. Între timp, acestea trebuie să aibă un timp de încărcare bun, să fie scalabil pentru numărul de utilizatori vizați, să fie prietenos, intuitiv, accesibil de pe toate sistemele e browsing și de pe toate device-urile și să ofere o experiență completă de achiziție, pe care utilizatorul să își dorească să o repete.

Rapiditatea

Creșterea semnificativă a numărului platformelor de comerț electronic a însemnat perfecționarea celor mai importante atribute ale acestora. Pentru că diversificarea produselor nu este un obiectiv de atins pentru cele mai multe dintre acestea (în afara marketplace-urilor), website-urile de tip ecommerce investesc în rapiditatea încărcării paginilor web, în funcționalități ce fac ca platforma să fie prietenoasă și facil de utilizat.

Lipsa aspectelor de mai sus duce la o scădere a utilizatorilor cu 75%.

Studiu de caz: După ce Walmart a optimizat website-ul, a reușit o creștere a profitului platformei cu 1% la fiecare 100 de milisecunde de îmbunătățire a experienței de consum.

Cu siguranță, un sistem complet de comerț electronic include o listă principală și una secundară de funcționalități pe baza cărora se construiesc platformele electronice.

Setul complet de funcționalități include: module de listare, filtrare, căutare, sortare, achiziție (prin coșul de cumpărături), aplicare reduceri/discount,  plăți online, raportare și  monitorizare. Din punctul de vedere al aspectelor opționale, acestea pot fi date de: instrumente de marketing, integrare cu aplicații de contabilitate, cu aplicații de gestionare a livrărilor sau a relației cu clienții.

Achiziția de pe orice device

O tendință globală definită prin creșterea cumpărăturilor online de pe tabletă sau de pe smartphone este tot mai vizibilă și în România. Utilizatorii au depășit barierele impuse de lipsa credibilității în sistemele de plată online sau în nevoia de a ști că pot returna facil și fără costuri suplimentare produsele. Așadar, sunt mult mai deschiși ideii de a cumpăra rapid și altfel decât din fața monitoarelor cu dispay mare, orientându-se spre telefoanele inteligente și chiar spre tablete. Având în vedere acest aspect, platformele de comerț electronic trebuie să aibă un conținut optimizat pentru aceste dispozitive electronice, facilitând parcursul comercial al utilizatorului și anticipând constant nevoi, în raport cu industria din care face parte comerciantul.

Industria face diferența

Ceea ce se aplică pentru un anumit domeniu de activitate nu este, însă, valabil pentru orice business online, așadar managerii de produs, specialiștii în marketing online sau deținătorii platformelor de comerț electronic vor planifica în mod targetat campanii de conținut, de discount sau de preț în funcție de perioadele și de segmentele de public vizat.

Analiza constantă a cifrelor

Analiza constantă a performanțelor, în raport cu perioade importante (sărbători legale, zile libere, sezonalitate, chiar starea meteorologică, dar și multe altele) poate duce la strategii autentice de îmbunătățire a indicatorilor ce vizează nu doar creșterea traficului, ci și a ratei de conversie.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare