Strategii de marketing aplicate industriei software

24 septembrie 2013

Strategiile si tacticile personalizate cresc, in mod evident, rata de raspuns a consumatorilor si apropie momentul achizitiei finale. Acesta este si motivul pentru care tot mai multe companii aleg sa personalizeze produse, oferte sau modalitati de comunicare, pentru ca fiecare dintre cosumatorii vizati sa se simta special si sa fie incurajat sa cheltuiasca mai mult.

Strategiile si tacticile personalizate cresc, in mod evident, rata de raspuns a consumatorilor si apropie momentul achizitiei finale. Acesta este si motivul pentru care tot mai multe companii aleg sa personalizeze produse, oferte sau modalitati de comunicare, pentru ca fiecare dintre cosumatorii vizati sa se simta special si sa fie incurajat sa cheltuiasca mai mult.

Cele mai intalnite astfel de strategii sunt cele de tip analitic, incluzand motoarele de recomandare, modele de business sau posibilitatea de filtrare colaborativa, toate acestea favorizand interactiunile dintre brand si consumator sau chiar dintre grupurile de consumatori.

Din multe puncte de vedere, industria software se bazeaza pe acelasi tip de instrumente si de obiective precum produsele de larg consum, necesitand un anumit grad de implicare din partea segmentelor de public direct interesate de achizitie.

Cateva dintre cele mai importante sfaturi pe care specialistii in marketing le ofera, conform unui studio Forrester din anul 2012, cuprind aplicarea tacticilor in contextul canalelor digitale (impactul pe care il ofera mediul online unui mesaj de promovare, precum si rapiditatea propagarii acestuia in sistem viral l-au facut sa devina zona ideala in vederea personalizarii eforturilor de crestere a notorietatii), focusarea asupra caracteristicilor superficiale ale segmentului de consumatori (nume, particularitati demografice, obiceiuri de consum, rapiditatea luarii unei decizii – factor extrem de important in industria software).

Aparent un paradox, personalizarea mesajelor de promovare sau a strategiilor ce urmeaza a fi implementate pot duce la un real esec al unei campanii in mediul digital, iar acest fapt este cauzat de inexistenta unor metrici de identificare a impactului, la nivelul conversiilor, loialitatii fata de brand sau notorietatii create in jurul acestuia.

Crearea unui echilibru constant intre tacticile implementate si obiectivele vizate este un factot vital, in special in industria aplicatiilor informatice de tip software. In acest sens, sfaturile Forrester vizeaza prioritizarea instrumentelor ce urmeaza a fi personalizate, anticiparea asteptarilor si nevoilor segmentelor de utilizatori, diferentele regasite intre atributele cunoscute si necunoscute ale comportamentelor consumatorilor, intelegerea corecta a nivelului de complexitate al sistemului de analiza a indicatorilor unei campanii, identificarea contextului ideal de interactiune si generare de lead-uri.

Una dintre cele mai eficiente strategii este aceea a coordonarii coerente a instrumentelor si canalelor dedicate, printr-un sistem complet, prin care utilizatorii si potentialii consumatori pot identifica rapid rezultatele campaniilor implementate.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.Solicitările și Condițiile Inițiale.Înaintea introducerii sistemului de management al documentelor (DMS), DocuWare, departamentul de a...

Citește tot arrow_forward

Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro în 2018, cu 30% mai mult decât în 2017 | Raportul Pieței de E-Commerce GPeC 2018

Potrivit lui Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, „creșterea de aproape 30 de procente este una dintre cele mai mari din Europa pentru al doilea an consecutiv, fapt care demonstrează potențialul uriaș al pieței românești de e-commerce. Dacă facem o medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în cre...

Citește tot arrow_forward

SonicWall: La început de an, infractorii informatici caută noi tipuri de atacuri. Trebuie să fim vigilenți în lunile următoare

În paralel cu scurgerile masive de date care au avut loc încă de la începutul anului, atacurile malware s-au situat la un nivel foarte ridicat. Există însă și câteva vești bune: numărul total al atacurilor de tip malware și ransomware au manifestat o tendință descrescătoare. Potrivit ultimelor rapoarte generate cu ajutor SonicWall Capture Threat Network, re...

Citește tot arrow_forward