STUDIU > Clienții români cumpără mai mult și mai des de la magazinele online care inspiră încredere

07 decembrie 2018
Mărcile afișate pe site-urile magazinelor online influențează decizia de cumpărare a clienților români, potrivit unei cercetări realizate de Eureka Insights și TRUSTED.RO. Mărcile de încredere sunt un factor care influențează pozitiv încrederea în magazine pentru 77% dintre respondenți.

De asemenea, oamenii au încredere mai mare în magazinele online de la care au mai cumpărat sau care sunt recomandate de rude, prieteni sau cunoștințe. Alte elemente care conferă încredere în magazinele online sunt:

  • design-ul site-ului - 66%
  • funcționalitatea site-ului (cât de ușor se poate naviga) - 79%
  • au mai făcut cumpărături în trecut de la acel magazin - 93%
  • articole favorabile magazinelor în presa online - 83%
  • descrierile și pozele din paginile de produs corespund realității - 89%.

Oamenii cumpără mai curând de la magazine online despre care alți cumpărători au lăsat preponderent recenzii favorabile. Clienții caută aceste opinii peste tot pe Internet - pe site-ul magazinului online respectiv în primul rând (75%), iar apoi pe motoarele de căutare  pe rețelele de socializare și pe site-urile de recenzii independente, cum este sistemul “Opinii de Încredere” de la TRUSTED.RO.

80% dintre respondenți asociază marca TRUSTED.RO cu încrederea, iar 33% o recunosc când o văd afișată pe un magazin online. Aproape 200 de magazine online românești și cross-border dețin acum Marca de Încredere TRUSTED.RO. Marca se obține în urma unui audit bazat pe 26 de criterii juridice și de bune practici și magazinele candidate primesc permanent ajutor și consultanță din partea TRUSTED.RO în vederea îndeplinirii condițiilor de obținere a mărcii. În plus, site-urile de e-commerce atestate primesc la pachet sistemul “Opinii de Încredere”, care colectează și pubică review-uri de la clienți reali și verificați ai magazinelor.

“Observăm că opiniile clienților despre piața de e-commerce din România se rafinează pe măsură ce afacerile online se dezvoltă. Deja cumpărătorii autohtoni se uită mai cu atenție la design-ul magazinului online, la prezența unor distincții sau a unor mărci de încredere pe site etc. Aceste elemente pot fi transformate de către magazinele online în diferențiatori reali. Într-o piață în care aproape oricine oferă transport gratuit după o anumită sumă sau un cadou la comenzi de valori mari, trebuie să găsești și alte lucruri care să te evidențieze în ochii clienților”, a declarat George Hari Popescu, Project Manager la TRUSTED.RO.

Din studiu reiese că majoritatea clienților au așteptări continue de la magazinele online. Printre ele se află:

  • implementarea plății cu cardul și mai multe explicații privind securitatea tranzacțiilor;
  • oferirea de reduceri semnificative pe site;
  • experiențe de cumpărare mai plăcute, navigare mai ușoară;
  • oferirea garanției că produsele sunt de calitate și originale.

În general, clienții români sunt mulțumiți de serviciile magazinelor online autohtone și sunt pregătiți pentru sezonul de reduceri de Crăciun. 43% dintre respondenți au spus că sunt mai mulțumiți față de cea mai recentă achiziție online și 49% intenționează să mai cumpere de pe Internet cel puțin o dată până la sfârșitul anului.

Metodologia studiului:

Chestionarul a fost realizat de Eureka Insights și a fost aplicat online pe 507 respondenți de peste 18 ani, din mediul urban, cu acces la Internet, care au vizitat în ultimele 12 luni site-urile magazinelor online în scop informativ sau de achiziție. Studiu realizat în perioada 22-29 octombrie 2018. Marja de eroare este de +/- 4,3%, pe un interval de încredere de 95%.

studiu->-clientii-romani-cumpara-mai-mult-si-mai-des--de-la-magazinele-online-care-inspira-incredere 

2018-12-07 10:15:47 

STUDIU > Clienții români cumpără mai mult și mai des de la magazinele online care inspiră încredere

Softlead

Ai nevoie de o aplicație?

1
2

alte articole it&c

ContentSpeed: Magazinele online își pot crește vânzările cu 20-30% în perioada sărbătorilor de iarnă

Deși finalul de an este încărcat pentru magazinele online, impactul acestei perioade asupra vânzărilor totale este semnificativ, dacă retailerii dispun de o strategie de marketing bine pusă la punct.

citeste tot

Amadeus menține o tendință de creștere pozitivă în trimestrul al treilea al anului

Amadeus IT Group S.A a realizat un profit ajustat de 886,6 milioane EUR în primele nouă luni ale anului 2018, reprezentând o creștere cu 5,1% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile Amadeus au crescut cu 4,6% până la 3.683,8 milioane EUR, în timp ce EBITDA a crescut cu 8,6% până la 1.588,0 milioane EUR.

citeste tot

IT-ul, partener de nădejde al sportului. Compania românească EXE Software ne arată cum domeniul tehnic poate fi un sprijin pentru performanță

EXE Software devine sponsorul echipei de curse de motociclism viteză Team BMR, definitivând un parteneriat inedit pentru următorul an. Astfel, asocierea dintre cele doupă părți ne arată că poate exista un numitor comun între domenii aparent total diferite: IT și sportul cu motor.

citeste tot