Studiu Ericsson ConsumerLab: aproape că nu mai există diferențe între numărul de persoane care urmăresc TV online și cele care urmăresc TV tradițional

09 octombrie 2014

Cea mai nouă ediție a studiului anual Ericsson ConsumerLab TV & Media arată că numărul de persoane care urmăresc streaming video online a ajuns aproape la egalitate cu numărul de telespectatori ai televiziunii obișnuite.

Cea mai nouă ediție a studiului anual Ericsson ConsumerLab TV & Media arată că numărul de persoane care urmăresc streaming video online a ajuns aproape la egalitate cu numărul de telespectatori ai televiziunii obișnuite. Mai exact, 75% dintre consumatori urmăresc conținut online de câteva ori pe săptămână, în timp ce 77% urmăresc programe TV tradiționale (programate la ore fixe) de câteva ori pe săptămână.

Ajuns la cea de-a cincea ediție, studiul a arătat și că 1 din 5 telespectatori (19% mai exact) sunt pregătiți să plătească pentru posibilitatea de a-și urmări conținutul preferat de pe orice dispozitiv. Cifrele din acest an sunt cu 25% mai mari decât cele raportate acum doar doi ani.

Rezultatele studiului au la bază 23.000 de interviuri din 23 de țări diferite și dovedesc cum comportamentul utilizatorilor se schimbă, trecând de la formate și modele de business vechi la o nouă formă de divertisment, disponibilă la cerere.

Studiul ConsumerLab indică și o creștere a perioadei de timp petrecută urmărind conținut de pe smartphone-uri și tablete. În plus, respondenții consideră atât canalele TV tradiționale, cât și canalele de tip Pay TV ca fiind „depozite de conținut” din care consumatorii pot alege selectiv și pot urmări mai târziu bucățile de conținut pe care și le doresc, folosind echipamentele DVR (digital video recorder). Funcționalitatea DVR contribuie, de asemenea, la fenomenul de vizionare „în masă” a conținutului TV, fenomen care a apărut odată cu apariția seturilor de seriale TV și a filmelor în mai multe părți, și care este foarte diferit de experiența TV tradițională de a aștepta o săptămână pentru a vedea un nou episod al serialului preferat.

În plus, mulți telespectatori au devenit clienți ai unor servicii de video on demand ce oferă abonament, precum Netflix sau Hulu, și 48% dintre ei spun că ar vrea ca episoadele din serialele preferate precum „Breaking Bad” sau „House of Cards” să fie lansate pe piață laolaltă, astfel încât ei să poată alege când să le urmărească.

Niklas Heyman Rönnblom, Senior Advisor Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Cercetarea realizată de noi ne arată că 56% dintre cei care plătesc abonamente pentru a avea acces la conținut video la cerere preferă ca toate episoadele unui seriale să fie disponibile odată, astfel încât să le poată urmări în ritmul pe care și-l doresc. Procentul celor de aceeași părere scade la 45% în cazul celor care nu plătesc pentru un astfel de serviciu. Această diferență subliniază impactul pe care acest tip de servicii le au asupra comportamentului de vizionare și asupra cerințelor fiecărui consumator în parte.”

„Există diferite moduri în care cineva poate urmări volume mari de conținut: unii telespectatori nu descoperă un serial TV decât la jumătatea sezonului și de aceea vor urmări mai multe episoade unul după altul pentru a ajunge la zi cu episoadele înainte de terminarea sezonului. Alții, însă, preferă să urmărească întregul sezonul în propriul lor ritm, ceea ce înseamnă că trebuie să aștepte ca acesta să fie disponibil în totalitate.”

Deși 41% dintre consumatori și-au exprimat dorința de a putea să își urmărească serialele preferate de oriunde, există încă 2 probleme majore în această privință: costul traficului de date și costul conținutului în sine. Studiul ConsumerLab arată că mulți nu sunt dispuși să facă compromisuri în ceea ce privește calitatea imaginii, 43% dintre respondenți mărturisind că disponibilitatea conținutului UHD (Ultra High Definition) este importantă pentru ei.

Heyman Rönnblom a adăugat: „Rezultatele studiului nu lasă nici un dubiu – companiile de media trebuie să regândească modul în care creează și lansează conținut, în timp ce furnizorii de servicii TV ar trebui să se concentreze pe calitatea oferită telespectatorilor, indiferent de dispozitivul de pe care aceștia urmăresc conținutul. Peisajul media se schimbă rapid, iar modelele de business și de livrare vor trebui să țină pasul cu schimbarea dacă vor să continue să ofere valoare adăugată consumatorilor.”

DESPRE RAPORT

Raportul Ericsson ConsumerLab TV & Media 2014 are la bază 23.000 de interviuri online desfășurate cu utilizatori de broadband din Brazilia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Emiratele Arabe Unite, Franța, Germania, Grecia, Indonezia, Irlanda, Italia, Malaezia, Marea Britanie, Mexic, Portugalia, Rusia, Singapore, Spania, SUA, Suedia, Taiwan și Turcia. Aproape toți respondenții utilizează Internetul în fiecare zi. Rezultatele studiului sunt reprezentative pentru peste 620 milioane de oameni.

Datele adunate astfel au fost completate cu 22 de interviuri în detaliu realizate în San Francisco, Londra și Stockholm, precum și cu 11 interviuri cu profesioniști ai industriei de media.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Interviurile Softlead – De ce este esențială alegerea unei soluții de Securitate pentru compania ta?

Cu o experiență validată de clienți recunoscuți la nivel local și internațional, Sandline (compania care a dezvoltat aplicația Centraleyezer)  este un vector reprezentativ pentru industria securității datelor, anul acesta celebrând 12 ani de existență pe piața de profil. Sandline este o companie de consultanță full-service în domeniul securității, oferin...

Citește tot arrow_forward

Peste o treime (37%) dintre organizațiile din România au trecut prin cel puțin un atac cibernetic, cu diferite consecințe, în ultimele 24 de luni

Creșterea complexității infrastructurii IT de business și a amenințărilor le creează factorilor de decizie din domeniul IT din ce în ce mai multe dificultăți în a-și proteja organizațiile de amenințări cibernetice. Astfel, peste jumătate dintre organizațiile din Europa (54%) s-au confruntat cu cel puțin un atac cibernetic în ultimele 24 de luni, care le-a creat pr...

Citește tot arrow_forward

Vulnerabilități severe în camere de supraveghere permit controlul acestora de către atacatori

Atacatorul poate porni camerele video de la distanță și obține imagini live din locuințele în care sunt amplasate și le poate da diverse comenzi. Modelul este suficient de bine vândut pentru a stârni interesul criminalilor informatici, aplicația de instalare a camerei fiind descărcată de peste 100.000 de utilizatori, doar din magazinul Google Play. Cercetările Bitdefend...

Citește tot arrow_forward