Studiu Ericsson și Vodafone: Chiar și două secunde de întârziere la încărcarea unui selfie pe Facebook provoacă stres utilizatorilor

16 Mar 2017

Ericsson (NASDAQ:ERIC) și Vodafone Germania  au folosit neuroștiința pentru a înțelege ce cred utilizatorii de broadband mobil despre performanța slabă a rețelelor. Cu ajutorul unui electroencefalograf (EEG), au monitorizat activitatea creierului a 150 de utilizatori care au participat ca voluntari la proiectul de cercetare în Düsseldorf, Germania. Rezultatele au arătat că până și cele mai mici întârzieri sau erori cresc nivelul de tensiune și stres și au un impact

Studiu Ericsson și Vodafone: Chiar și două secunde de întârziere la încărcarea unui selfie pe Facebook provoacă stres utilizatorilor

Ericsson (NASDAQ:ERIC) și Vodafone Germania  au folosit neuroștiința pentru a înțelege ce cred utilizatorii de broadband mobil despre performanța slabă a rețelelor. Cu ajutorul unui electroencefalograf (EEG), au monitorizat activitatea creierului a 150 de utilizatori care au participat ca voluntari la proiectul de cercetare în Düsseldorf, Germania. Rezultatele au arătat că până și cele mai mici întârzieri sau erori cresc nivelul de tensiune și stres și au un impact negativ asupra loialității față de operator și asupra brandului acestuia.

Participanții la studiu au fost solicitați să facă 13 acțiuni specifice în 10 minute, folosind un smartphone, în timp ce era simulată o degradare a calității conexiunii la rețea. Printre acțiunile pe care trebuiau să le facă utilizatorii, s-au numărat: accesarea câtorva pagini web, rularea unui conținut video live și încărcarea de selfie-uri pe Facebook. Pe lângă EEG, au fost folosite și echipamente de măsurare a pulsului și de urmărire a ochilor, pentru a monitoriza atenția și ritmul cardiac al utilizatorilor.

Alte aspecte importante din studiu:

Vodafone este cel primul operator de pe piață și din lume care a utilizat noi metode de a studia emoțiile consumatorilor în colaborare cu Ericsson.

„Studiul demonstrează cât de rapid devin utilizatorii de smartphone-uri nemulțumiți atunci când o rețea nu funcționează la întreaga capacitate”, a spus Guido Weißbrich, Director Network Performance, Vodafone Germania. „Chiar și o întârziere de o secundă atunci când descărcăm sau încărcăm conținut a avut un impact negativ asupra experienței utilizatorilor. Astfel, serviciile de conținuț video live trebuie să facă tot posibilul pentru a evita blocarea sau încărcarea întârziată a conținutului.”

Pentru a examina modul în care loialitatea utilizatorilor și percepția brand-ului operatorilor au fost afectate, studiul a presupus și un chestionar pe care participanții l-au completat înainte și după test.

„Este esențial pentru operatori să înțeleagă ce simt oamenii cu adevărat în ceea ce privește serviciile pe care le folosesc și ce fel de impact au acestea asupra vieții lor de zi cu zi”, a spus Badley Mead, Head of Management Services and Network Design and Optimization at Business Unit Network Services, Ericsson. „Deținem date esențiale care pot fi folosite pentru a optimiza și a construi rețele care să ofere  experiențe de înaltă calitate când vine vorda de folosirea aplicațiilor populare.”

Descoperirile studiului au făcut ca Ericsson să lanseze „Ericsson Neurometric Analysis” pentru a-și completa portofoliul de soluții pentru optimizarea experiențelor cu aplicațiile. Această nouă lansare va fi disponibilă pentru operatorii din întreaga lume. Aflați mai multe despre Ericsson Neurometric Analysis

Puteți accesa întregul studiu la adresa: https://www.ericsson.com/assets/local/narratives/networks/documents/ericsson_vodafone_report.pdf 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul