Studiu SAP: Consumatorii din generația X se vor întorce la obiceiurile de cumpărare pre-pandemie

28 ianuarie 2021

Potrivit unui nou studiu lansat de SAP împreună cu The Economist Intelligence Unit, Generațiile X și Baby Boomers sunt mai predispuse să abandoneze unele dintre noile comportamente referitoare la shopping-ul online și să se întoarcă vechile obiceiuri, comparativ cu cei mai tineri.

Studiu SAP: Consumatorii din generația X se vor întorce la obiceiurile de cumpărare pre-pandemie

Raportul Influential Shopper, al cărui sondaj s-a desfășurat în septembrie 2020 și a analizat peste 4.000 de consumatori la nivel global, a examinat, dintr-o perspectivă generațională, nivelurile de cheltuieli ale consumatorilor, obiceiurile de cumpărare și canalele preferate înainte de pandemie, în timpul acesteia, dar și după ce restricțiile s-au relaxat. Raportul arată o tendință clară de schimbare a comportamentelor în direcția cumpărăturilor online, atât pentru articole esențiale, cât și neesențiale, iar prin intermediul cercetării s-au constatat următoarele:

  • Deși totalul cheltuielilor lunare din țările chestionate a scăzut cu 9% din primul trimestru al anului 2020 până în al doilea trimestru, cheltuielile online au crescut, în medie, cu 15%
  • În timpul pandemiei, cumpărăturile online de produse esențiale, cum ar fi alimentele și produsele de curățare, au devenit mult mai căutate, cheltuielile medii lunare crescând cu 78%, respectiv 49% pentru cele două categorii
  • Odată ce restricțiile se relaxează, este posibil ca noile comportamente de shopping online să continue, scăzând ușor în rândul celor mai tineri (4 puncte procentuale pentru Millennials și Gen Z), și semnificativ în cazul generațiilor mai în vârstă (9% pentru Baby Boomers și 6% pentru Gen X).
  • Capacitatea de a face cumpărături oriunde și în orice moment este motivul pentru care respondenții din toate generațiile apreciază cumpărăturile online (un avantaj menționat de 49% dintre respondenți). Acest criteriu a fost menționat la cote semnificativ mai mari de către Baby Boomers (59%) și Gen X (51%), comparativ cu Millennials și Gen Z (42% fiecare).

Raportul poate fi accesat gratuit aici.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Kaspersky Lab protejează companiile care folosesc tehnologia blockchain împotriva atacurilor cibernetice și a fraudei

Kaspersky Lab a lansat noi pachete de servicii destinate companiilor care lucrează în industria blockchain și în cripto-economie. Proiectele de atragere de capital (ICO / STO) și casele de schimb de criptomonede au acum la dispoziție servicii personalizate, cum ar fi evaluarea securității site-ului și a aplicațiilor, training în domeniul securității, protecție îm...

Citește tot arrow_forward

56% dintre organizațiile din România ar apela prima dată la furnizorul lor de securitate cibernetică, după un atac

Pe fondul unui peisaj al amenințărilor cibernetice care evoluează permanent, peste jumătate dintre organizațiile europene (57%) consideră că este ușor pentru atacatori să își ducă la bun sfârșit planurile fără a lăsa vreo urmă. În plus, 79% dintre respondenți ar vrea să știe cine se află în spatele unui atac – conform unui studiu[1] recent Kaspersk...

Citește tot arrow_forward

SonicWall: Școlile românești se confruntă tot mai des cu probleme de securitate din cauza configurării improprii a rețelelor WiFi și a punctelor mobile de acces

Pierderile unei singure instituții de învățământ pot ajunge la sute de mii de euro, iar refacerea unei rețele și recuperarea datelor poate dura chiar și jumătate de an

Citește tot arrow_forward