Testarea proactivă- succesul aplicației pentru mobil

18 iulie 2016

Succesul unei aplicații pentru telefoanele mobile este dat și de testarea proactivă a aplicației. Dezvoltatorii de top de aplicații pentru mobil din Los Angeles propun câteva modalități de testare a aplicațiilor pentru anul 2016:

Testarea proactivă- succesul aplicației pentru mobil

Succesul unei aplicații pentru telefoanele mobile este dat și de testarea proactivă a aplicației. Dezvoltatorii de top de aplicații pentru mobil din Los Angeles propun câteva modalități de testare a aplicațiilor pentru anul 2016:

1. Testare înainte de dezvoltare: cei care testează aplicațiile trebuie să cunoască nevoile utilizatorilor, ce își doresc aceștia de la aplicațiilor lor și cum pot interacționa cu ei:
• Testarea prototipului de hârtie: schițarea unei interfețe pentru utilizator
• Testarea aplicațiilor competitorilor: identificarea punctelor forte și punctelor slabe
• Stabilirea unui orar/ program de testare cel puțin o dată pe săptămână

2. Testarea utilizabilității
• Prin cererea opiniei unei terțe părți
• Statistici
• Testarea prototipurilor design-ului și problemelor de navigație
• Verificarea și rezolvarea erorilor 

3. Testarea compatibilității: dispozitivele noi utilizează platforme diferite, dimensiuni diferite, astfel că, testarea compatibilității este esențială.
• Crearea unor liste de verificare
• Identificarea categoriei care deține numărul maxim de dispozitive
• Reproducerea unei erori în alte dispozitive înainte de a crea un raport de eroare

4. Testarea Interfeței Utilizatorului
• Rezoluția ecranului: este esențial ca aplicația de mobil să fie versatilă și să se potrivească dimensiunilor diverselor ecrane. Testarea se face pornind de la ecranele de mici dimensiuni și până la cele mari, atât în landscape, cât și în modul portret, pe telefoanele de orice tip și prin verificarea orientării ecranului.
• Funcționalitatea touch-screen: testarea opțiunilor de scroll, a modului în care fiecare buton are o destinație.
• Testarea funcționalității aplicației: fiecare aplicație este construită să îndeplinească un obiectiv. Testarea funcționalității ei cuprinde trei procese: un proces nescris, un proces scris (crearea unor cazuri de test pentru fiecare funcționalitate a aplicației) și testarea în interiorul procesului.
• Testarea încărcării
• Identificarea problemelor de compatibilitate cu timpul/ ora pentru fiecare zonă
• Identificarea problemelor de locație
• Integrarea socială (cu rețelele sociale)

5. Testarea senzorilor și rețelei
• Probleme de compatibilitate externă: dacă aplicația solicită conectivitate externă, e necesară testare dispozitivelor de: Bluetooth, WiFi, USB și NFC
• Opțiunea GPS: dacă aplicația are funcționalități de GPS trebuie testat modul în care aceasta reacționează atunci când opțiunea de GPS a telefonului este închisă.
• Accelerometrul
• Senzori adiționali: adăugare eventualilor senzori adiționali pentru sincronizare.
• Conectivitatea rețelei: verificarea modului în care aplicația reacționează la diferite modificări de rețea: 3F, 4G, WiFI.

6. Testarea costurilor în aplicație
• Testarea costurilor pentru Android
• Testarea costurilor pentru iOS (prin crearea unui cont în iTunes)
• Testarea modului în care se comportă aplicația când apar anunțuri (și sunt accesate de utilizator)
• Testarea securității aplicației mobile: verificarea securității detaliilor personale ale utilizatorului, identificarea exclusivă a acelor rețele sigure.
• Testarea operațională: testarea modului în care aplicația recuperează informații în caz de accident
• Testarea instalării (verificarea duratei instalării)

Dezvoltarea unei aplicații specializate, dedicate unui domeniu de activitate și care se concentrează pe nevoile unei afaceri beneficiază de o analiză de business anterioară deciderii alegerii soluției optime. Pentru mai multe detalii, ne puteți contacta la [email protected]

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

România, cea mai afectată țară din lume de amenințarea informatică a momentului

Scranos sustrage toate parolele și informațiile bancare ale victimelor și le compromite activitatea pe rețelele de socializare

Citește tot arrow_forward

Cât costă o aplicație software CRM și ce beneficii aduce unei companii?

Predicții, trenduri și idei de transformare digitală pentru următorii 2 ani

Citește tot arrow_forward

Beneficiile tehnologiei Business Intelligence pentru companii

Business Intelligence (BI) este o platformă smart de grafice interactive, instrumente de analiză a datelor și rapoarte intuitive concepute pentru colectarea informațiilor, analiza activității și gestionarea datelor aferente operațiunilor de afaceri în timp real.

Citește tot arrow_forward