To update or not to update

22 ianuarie 2015

Cu siguranță, tot mai multe companii aleg să investească în crearea unei extensii a propriei afaceri printr-o aplicație desktop sau mobile, cu ajutorul căreia să reușească să extindă segmente relevante de public consumator.

Cu siguranță, tot mai multe companii aleg să investească în crearea unei extensii a propriei afaceri printr-o aplicație desktop sau mobile, cu ajutorul căreia să reușească să extindă segmente relevante de public consumator.

Ceea ce se omite, de cele mai multe ori, este, însă, anticiparea nevoilor viitoare în raport cu direcția dezvoltării companiei. Pentru soluțiile software dedicate, din acest punct de vedere, nevoile ulterioare atrag un flux de costuri suplimentare ce se pot îndrepta către mentenanță sau către eventuale actualizări de sistem (module și funcționalități extinse sau update-uri).

Generarea unei actualizări semnificative pentru o aplicație software este un aspect ce poate fi privit diferit, întrucât problema poate fi pusă din perspectiva consumatorului final, a beneficiarului direct sau  din cea a producătorului de aplicații software.

Pentru primul segment de public vizat, cel al end-user-ului, un update înseamnă un set de beneficii, care, de cele mai multe ori, sunt trecute cu vederea. Problema semnificativă vine, însă, din ignorarea avantajelor pe care le poate o aduce o actualizare de soft, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o adresare B2B, iar compania-utilizator nu poate avansa.

Conform unei statistici realizate de membrii YouGov Plc GB din Statele Unite ale Amercii, Anglia și Germania, 75% dintre consumatorii aplicațiilor software au în vedere update-urile,  dar doar 50% dintre aceștia conștientizează beneficiile reale, așteptând alte 2-5 notificări suplimentare, care să le reamintească de pasul următor, cel al instalării efective a actualizărilor.

Conform securityweek.com, în topul motivelor pentru care utilizatorii aleg să instaleze un update se află: siguranța gadget-urilor proprii în raport cu protecția anti-malware sau împotriva hackerilor, eliminarea problemelor cauzate de eventuale disfuncționalități ale aplicațiilor software, decizia de a avea cea mai nouă versiune software, dar și faptul că cele mai multe dintre update-uri sunt gratuite.

La polul opus, în topul motivelor care stau la baza deciziei de a nu instala noi actualizări ale aplicației se numără: teama constantă de a nu instala versiuni nesigure, incapacitatea de a identifica un avantaj real, timpul petrecut în contextul procesului de download, lipsa informațiilor referitoare la modificările pe care le aduce fiecare update.

Având în vedere toate aceste aspecte, producătorii soluțiilor software au aplicat un set de strategii pentru a veni în sprijinul end-user-ilor, oferind o componentă educațională fiecărei funcționalități lansate și facilitând întregul proces de descărcare. De asemenea, pe piața internațională au apărut soluții care testează vulnerabilitatea și siguranța aplicațiilor software și, implicit, a actualizărilor de sistem pe care fiecare dintre acestea le oferă.

Potrivit unui studiu efectuat de Business Insider, lansarea unui număr important de update-uri de către companiile producătoare este asociat cu o creștere a numărului de review-uri și de interacțiuni cu produsul.

Cu siguranță, acceptarea actualizării celor mai noi versiuni ale soluțiilor software este o opțiune pe care consumatorul final încă o ține sub semnul întrebării, iar o dovadă a acestui fapt este dată de numărul rezultatelor pe care îl returnează Google la căutarea structurii de cuvinte-cheie “to update or not to update” - aproximativ 2.190.000.000 (de) rezultate.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Susţineţi performanţa în business cu ajutorul sistemului ERP – Winline

Pe la jumătatea anului trecut, Institutul Naţional de Statistică a făcut publică o analiză foarte relevantă pentru mediul local de afaceri. Companiile romaneşti din Top 1000 au reuşit să genereze venituri medii mai mari cu +8% deşi au înregistrat o scădere cu 14% a numărului de angajaţi.

Citește tot arrow_forward

Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

V-ați pus vreodată întrebarea care este definiția unei afaceri de succes? Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați, astfel încât business-ul să crească în mod „organic”. Creșterea „organică” presupune timp și suficientă atenție astf...

Citește tot arrow_forward

Zitec oferă acces gratuit la Mirro, soluția sa de creștere a performanței echipei

Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, recunoscut ca unul dintre cei mai apreciați angajatori din România, anunță că le va oferi companiilor doritoare, timp de trei luni, acces gratuit la aplicația Mirro, prima soluție completă de performance management din țară. În contextul în care din ce în ce mai mulți angajați sunt nevoiți s...

Citește tot arrow_forward