3 întrebări de calificare a intenției de achiziție software. Implementarea eșuată a NetSuite

28 noiembrie 2019

În cele mai multe dintre cazuri, ultimul trimestru al fiecărui an este decisiv atât în planificarea unei achiziții software, cât și în bugetarea pe termen scurt și mediu a unei noi implementări.

3 întrebări de calificare a intenției de achiziție software. Implementarea eșuată a NetSuite

Decizia achiziției. Când e nevoie de o aplicație software într-o companie?

Cu certitudine, orice companie are nevoie de minim o aplicație software, indiferent de industria în care își desfășoară activitatea. Fie că este vorba despre retail, agricultură, construcții, producție, fie că este un salon de beauty, o clinică medicală sau un start-up, secolul XXI stă sub semnul dinamicii datelor, eficienței și productivității. Așadar, prioritatea în achiziția aplicațiilor software este dată de obiectivele fiecărei companii și nu de o decizie de achiziție.

Cum știi că ai nevoie de o aplicație software?

În cele peste 10.000 de solicitări de aplicații software colectate prin Softlead, în peste 98% dintre situații, companiile au identificat o problemă la nivelul întregii sfere de business. Incapacitatea de a colecta toate datele centralizat, de a le interpreta, pierderea resurselor de timp, de forță de lucru, expirarea unor stocuri de materii prime sau angajarea ineficientă a unui număr prea mare de oameni sunt doar câteva probleme de management ușor rezolvabile prin achiziționarea și implementarea unei aplicații software.

 Decizii emoționale versus cifre?

Și în achizițiile software poate exista un factor emoțional care să influențeze o decizie de implementare, dar acesta este mai puțin prezent comparativ cu alte industrii. În cele mai multe dintre cazuri, rapoartele financiare sau analiza de business sunt cei doi indicatori relevanți ai deciziei.

Eșecul NetSuite în implementarea soluției ERP pentru producătorul de materiale textile, Kentwool

Eșecurile în implementarea aplicațiilor software nu sunt cel mai des întâlnit subiect din media de profil și, cu toate acestea, ele există chiar în cazul unor nume mari din industria software. Unul dintre acestea este NetSuite, care în 2014 a încheiat un contract de implementare a aplicației ERP proprii pentru compania producătoare de textile Kentwool, soluție ce urma să gestioneze managementul activității de inventariere, depozitelor, vânzări, financiare și de expediere a comenzilor, toate într-o platformă unică, integrată.

Suita de module NetSuite nu includea, însă, toate funcționalitățile specificate în contract, iar anumite module nu erau personalizate fluxurilor de lucru pe care Kentwool le opera din punctul de vedere al modelului de business. Deși confirmarea de a duce la bun sfârșit dezvoltarea, personalizarea și implementarea funcționalităților venise din partea companiei NetSuite, iar clientul plătea constant conform etapelor de facturare impuse prin contract, livrarea modulelor nu se apropia de standardele de calitate și nici de nevoiele acestuia.

Aproximativ 320.000 de dolari au fost investiți în această implementare (mult peste evaluarea inițială a proiectului, de 246.000 de dolari), iar la un an de la semnarea contractului, vendorul nu reușise să livreze cerințele inițiale către client. În acest context, Kentwool a decis stoparea contractului și încheierea acestuia, cerând NetSuite daune conform etapelor de plată efectuate.

Ai nevoie de o aplicație software și nu știi ce să alegi pentru compania ta? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]

 

Softlead

Softlead este singurul marketplace cu rol de generator de lead-uri din România, peste 600 de soluții software fiind listate în cadrul platformei. 

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea în Horeca – ce tipuri de aplicații sunt recomandate restaurantelor, pensiunilor și hotelurilor?

Conform celor mai noi previziuni oferite de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, 10% dintre restaurante se vor închide, ca urmare a efectelor provocate de pandemia din acest an. 

Citește tot arrow_forward