Vinzi online? Avem soluții!

09 Oct 2016

Fie pentru că reprezintă o modalitate utilă de a se interesa de anumite produse, fie pentru că sunt o alternativă eficientă a magazinelor fizice, din ce în ce mai mulți consumatori aleg online-ul ca destinație a shopping-ului  lor. Platformele de e-commerce sunt un trend în ascensiune peste tot în lume, odată cu ele crescând și importanța aplicațiilor care să le ajute în monitorizare, gestionare și evaluare.

Vinzi online? Avem soluții!

Update: Promovarea conținutului realizat de către consumatori, încurajarea acestora de a participa la crearea design-­ului produselor, posibilitatea de a face achiziții direct de pe platformele Facebook și Instagram și focusul din ce în ce mai mare pe importanța rating-urilor, sunt doar câteva dintre trend-urile e-commerce, specifice Social Media. Companiile care doresc să creeze o strategie în acest sens, pot citi mai multe informații în articolul Floship.com  - business specializat în comerțul electronic și livrări la nivel global - despre top 6 trend-uri în e-commerce pe rețelele sociale.

---

Fie pentru că reprezintă o modalitate utilă de a se interesa de anumite produse, fie pentru că sunt o alternativă eficientă a magazinelor fizice, din ce în ce mai mulți consumatori aleg online-ul ca destinație a shopping-ului  lor. Platformele de e-commerce sunt un trend în ascensiune peste tot în lume, odată cu ele crescând și importanța aplicațiilor care să le ajute în monitorizare, gestionare și evaluare.

E-commerce sau comerțul electronic reprezintă vânzarea și comercializarea bunurilor și serviciilor prin intermediul internetului.  Printre beneficiile comerțului electronic se enumeră:

Totuși, orice platformă de e-commerce are nevoie de un instrument care să ajute la eficientizarea activităților online interne, ce țin strict de comerciant și externe, în scopul facilitării accesului clientului și fidelizării acestuia. Aplicațiile software de e-commerce, pe care le puteți găsi și dintre care puteți alege pe site-ul Softlead, sunt instrumente de automatizare și de eficientizare a activităților de achiziție online. Fiecare dintre acestea îndeplinește nevoile clientului și administratorului platformei de comerț electronic. Un sistem complet poate cuprinde module de listare, filtrare, căutare, sortare, achiziție (prin coșul de cumpărături), de reduceri/discount, de plăți online, de raportare și de monitorizare, precum și multe altele.

Cunoscut peste tot în lume și într-o creștere continuă, comerțul electronic are, la rândul lui, propriile trend-uri.  Mai multe despre ultimele sale noutăți rezultă din cercetarea creată de Remarkety, în care sunt enumerate primele 10 cele mai extinse piețe de e-commerce:

  1. China: mai mult de 562 miliarde de dolari
    • 33% dintre consumatori folosesc tableta, tot 33% - telefonul, iar 67% - laptopul;
    • Vârsta medie a consumatorului este de 25 ani;
    • Shopping-ul este activitatea online cu creșterea cea mai rapidă.
  2. USA: 349 miliarde de dolari
    • 13% dintre consumatori folosesc tableta, 15% - telefonul, iar 72% - laptopul;
    • 72% dintre afacerile mici preferă să nu vândă online.
  3. Marea Britanie: aproape 94 miliarde dolari;
    • 1% dintre consumatori folosesc tableta, 16.5% - telefonul, iar 71.4% - laptopul;
    • 33% dintre vânzările onlune au loc după ora 18.00;
    • vânzările online au un procent de 30% din economia totală.
  4. Japonia: peste 79 miliarde de dolari
    • 6% dintre consumatori folosesc tableta, 46% - telefonul, iar 48% - laptopul;
    • 97% dintre utilizatorii de internet cumpără online;
    • activitatea online preferată este cititul e-mail-ului.
  5. Germania: peste 74 miliarde de dolari
    • 11,5% dintre consumatori folosesc tableta, 16,2% - telefonul, iar 72,3% - laptopul;
    • rata cea mai înaltă de deschidere este dimineața;
    • ½ din totalul cumpărăturilor online se face de pe Amazon & Otto.
  6. Franța: peste 42 miliarde de dolari
    • 8,1% dintre consumatori folosesc tableta, 11,1% - telefonul, iar 80,8% - laptopul;
    • doar 68% dintre francezi utilizează internetul;
    • 19% dintre achiziții sunt realizate de pe site-uri non-franțuzești.
  7. Coreea de Sud: peste 36 miliarde de dolari
    • 1% dintre consumatori folosesc tableta, 50% - telefonul, iar 49% - laptopul;
    • are cea mai mare viteză a internetului din lume;
    • majoritatea consumatorilor cumpără între orele 22.00-12.00.
  8. Canada: peste 28 miliarde de dolari
    • 7,5% dintre consumatori folosesc tableta, 8,7% - telefonul, iar 83,8% - laptopul;
    • 45% dintre achiziții nu se fac de pe site-urile canadiene;
    • Aproape 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri achiziționează de pe telefonul mobil.
  9. Rusia: peste 20 miliarde de dolari
    • 12% dintre consumatori folosesc tableta, 8% - telefonul, iar 80% - laptopul;
    • 13% dintre achiziții se fac online;
    • cea mai populară formă de plată este COD (Cash on Delivery – Plata la livrare).
  10. Brazilia: peste 18 miliarde de dolari
    • 4% dintre consumatori folosesc tableta, 8% - telefonul, iar 88% - laptopul;
    • 18% dintre stocurile online sunt din industria fashion.

Un alt aspect important pentru comercianții platformelor online este rata conversiei. Rata de conversie reprezintă indicatorul principal în funcție de care se măsoară succesul unei campanii din mediul online. Aceasta se definește ca un raport dintre cei ce îndeplinesc o anumită acțiune pe site (direct proporțională cu scopul pe care acel site și-l propune) și numărul total al vizitatorilor.

Rata de conversie este o provocare delicată. Iată câteva motive pe care Brandon Gaille le-a găsit principale pentru lipsa unei conversii:

În același timp, Brandon Gaille oferă și idei ce pot îmbunătăți creșterea ratei de conversie:

Comerțul electronic este una dintre cele mai fulminante industrii ale momentului. Totuși, pe lângă beneficiile pe care le are, se poate observa multitudinea de particularități de care un comerciant ce deține o astfel de platformă trebuie să țină cont pentru eficientizarea afacerii sale. Aplicațiile de e-commerce pot fi un ajutor eficient în această direcție.

Dacă și tu deții o platformă de comerț electronic, alege împreună cu un consultat specializat aplicația software potrivită nevoilor tale prin completarea formularului de mai jos sau prin contact direc la adresa [email protected] sau la numărul de telefon: 0721 697 825.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul