WebSummit sau despre retrospectiva oportunităților celui mai mare eveniment digital și de antreprenoriat

16 noiembrie 2016

Timp de o săptămână, Softlead a fost parte din tot ceea ce a însemnat WebSummit, cel mai mare eveniment dedicat start-up-urilor, pasionaților de tehnologie, marketing online, software sau hardware. Organizat anul acesta în Lisabona, WebSummit poate fi considerat un eveniment care stârnește reacții: motivație pentru cei care se întorc acasă cu idei noi, oportunități și contacte sau indignare pentru cei care nu au reușit să se organizeze suficient de bine între zeci de i

WebSummit sau despre retrospectiva oportunităților celui mai mare eveniment digital și de antreprenoriat

Timp de o săptămână, Softlead a fost parte din tot ceea ce a însemnat WebSummit, cel mai mare eveniment dedicat start-up-urilor, pasionaților de tehnologie, marketing online, software sau hardware. Organizat anul acesta în Lisabona, WebSummit poate fi considerat un eveniment care stârnește reacții: motivație pentru cei care se întorc acasă cu idei noi, oportunități și contacte sau indignare pentru cei care nu au reușit să se organizeze suficient de bine între zeci de investitori, sute de paneluri, zeci de mii de participanți.

Cine și De ce la WebSummit 2016?

În calitate de expozant, companiile care au ales o astfel de expunere au avut acces la un stand în cadrul căruia puteau stabili întâlniri și conexiuni cu potențiali parteneri sau cu participanți interesați de funcționalități sau beneficii ale produselor, serviciilor sau device-urilor prezentate. Au ales astfel de standuri companii precum Facebook, Apple, Bitdefender, Uber, Google, Twitter, Cisco, SalesForce, Spotify, Tesla, Samsung sau IBM.

O zonă de expunere a existat și pentru start-up-urile care vizau stabilirea contactelor directe cu investitori, parteneri sau utilizatori pentru validarea ideii sau chiar pentru extinderea business-ului. Peste 700 de start-up-uri au fost prezente prin acest tip de standuri la WebSummit, beneficiind de o rotație pe toată perioada evenimentului și fiind organizate pe tipuri de industrii sau de interese (IoT, SaaS, Gaming etc.). Un expozant de tip Alpha a achitat la WebSummit 2016 o taxă de 750 Euro, ce a inclus un mini-stand, accesul a 3 persoane din echipă la eveniment și oportunitatea de a fi parte din activitățile de mentorat, întâlniri cu investitorii, workshop-uri dedicate start-up-urilor sau la mese rotunde.

Pentru investitori, WebSummit a pus la dispoziție celor care vizau studierea nișei antreprenoriale, a ideilor sau a echipelor prezente la eveniment spații dedicate, marcate reprezentativ cu Meeting Point Area. Aplicația de mobile a evenimentului a fost un trigger digital important în definirea sesiunilor de pitching informal sau a prezentării ideilor de business, pentru a folosi chat-ul integrat sau baza de date de participanți (marcată cu tag-uri conform intereselor proprii selectate) în stabilirea contactelor relevante pentru ideea de business deținută de un antreprenor sau de nivelul la care se află compania în acest moment.

Pentru participanți, WebSummit 2016 a fost un cumul de oportunități de socializare, stabilire întâlniri cu parteneri, investitori sau start-up-urile din zona Alpha, ca modalitate de creionare a trendurilor pieței în materie de idei dezvoltate și lansate pe piață: aplicații software, tool-uri de marketing, sales, automatizare, eficientizare, gadget-uri sau tehnologii performante aflate la nivel de idee, prototip sau deja cu un impact major la nivelul anumitor piețe de consum.

Din punctul de vedere al panelurilor și dezbaterilor, cele mai multe dintre ele ar putea fi clasificate la un nivel minim sau mediu de informații distribuite. Au fost punctate concluzii și tedințe evidente, despre care se discută deja la nivel global într-un mod intens și accelerat. Cu toate acestea, au fost paneluri cu un conținut bogat în studii de caz, instrumente și strategii de poziționare sau de lucru ce pot fi adoptate în multe dintre companii.

Povestea WebSummit – sau despre cum poate crește un eveniment de 1000 de ori în 7 ani

Prima ediție a evenimentului WebSummit a stat sub semnul unui meet-up între câțiva jurnaliști, bloggeri de tehnologie și pasionați ai domeniului, reuniți într-un hotel din Dublin. Anul acesta, toată capitala Portugaliei și nu numai vorbea despre peste 55.000 de participanți din 166 de țări (reprezentanți ai 15.000 de companii, 65% ocupând poziții de Senior Management) veniți la conferința de la MEO Arena.

Din punctul de vedere al conținutului furnizat prin paneluri și dezbateri, unele dintre cele mai importante aspecte punctate:

  • Produsele tehnologice trebuie să rămână constant relevante pe nișa propusă. Este extrem de important managementul vulnerabilității produselor la nivelul unei industrii, precum și adaptarea la dinamica tehnologică și digitală.
  • Creșterea Artificial Intelligence, care va aduce provocări importante multor business-uri active.
  • Popularitatea aplicațiilor de tip Messenger și a celor de tip Bot.
  • Proactivitatea în relaționarea cu fiecare consumator este o strategie recomandată ca fiind o constantă în fluxul complet al achiziției. Sistemele automatizate care vor învăța din comportamente de consum existente vor ajuta brandurile în inițierea și anticiparea unor trenduri.
  • Reprezentanții Facebook consideră că ecuația câștigătoare în Social Media Management este dată de sistemele Artificial Intelligence + aplicațiile de Messaging + ChatBots, ce vor revoluționa întregul parcurs al consumatorului în procesul de achiziție. Prin Facebook Messenger sunt deja activi peste 34.000 de boți.
  • Se vorbește tot mai mult despre tehnologiile 4D, ce includ Virtual Reality.
  • Inovația nu înseamnă doar a lansa pe piață un produs sau un serviciu nou, ci și capacitatea de a reclădi sau redesena un business. Atenție, însă, la modul în care trebuie adaptați indicatorii de performanță pentru fiecare dintre aceste cazuri.
  • Customer Care este o valoare adăugată produselor de tip SaaS.
  • Securitatea trebuie să fie privită cu același interes de pe orice device funcțional, este mult mai important să vorbim despre securitatea datelor din cloud.
  • Se simte o mare nevoie de educare a publicului consumator în ceea ce privește securitatea.
  • Rodolphe Gelin, Chief Science Officer în cadrul Softbank Robotics a vorbit despre tendința robotizării job-urilor în condițiile în care angajații își exercită în mod eficient și corect sarcinile. Aici intervine și diferența efectivă între un robot și un om: robotul poate eficientiza un proces de lucru, dar nu poate înlocui total capacitățile umane.
  • Primul port pentru drone va fi construit în Rwanda, Africa, și va avea menirea de a transporta bunuri și alimente între sate.
  • CTO-ul cunoscutului brand de ceasuri Fossil a vorbit despre piața extrem de permisivă și atractivă a gadget-urilor de tip wearable. Acestea pot face mult mai mult decât să trimită alerte și notificări utilizatorilor, provocarea fiind aceea de a face acțiuni la care oamenii nu s-au gândit vreodată prin perspectiva unui ceas, de exemplu.
  • Hyperloop, un proiect lansat de Elon Musk (co-fondator PayPal și fondator Tesla Motors), a fost reprezentat de 2 co-fondatorii, Shervin Pishevar și Josh Giegel și a fost una dintre cele mai apreciate sesiuni. Hyperloop este un proiect anunțat încă de acum 3 ani, ce are în vedere capacitatea de a face ca deplasarea să fie mai rapidă prin intermediul unui sistem de transport ce suportă o viteză de 1200 de km/h, asemănătoare celei a unei aeronave, dar la costul unui bilet de autobuz. În siguranță și eficient din punctul de vedere al costurilor, un traseu Dubai – Abu Dhabi, ceea ce înseamnă 159.4 km, poate fi făcut în 12 minute.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

SAP Business One versiunea 10, ce aduce nou clientul web?

Unul dintre avantajele versiunii 10 a SAP Business One este integrarea unui nou client web. SAP şi-a propus, de ceva vreme, să ofere utilizatorilor o experienţă unitară indiferent de dispozitiv: client desktop, client web sau aplicaţie mobilă. De aceea, în versiunea 10, clientul web a fost îmbunătăţit atât ca funcţionalităţi, cât şi ca ergonomie, cuvântu...

Citește tot arrow_forward

5 curiozități privind adoptarea unei soluții de management a documentelor. De ce DocuWare?

Vă confruntați cu dificultăți privind identificarea și organizarea documentelor sau petreceți mult timp pentru obținerea acordurilor legate de contracte sau de plata facturilor? 

Citește tot arrow_forward

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.

Citește tot arrow_forward