Amenințările cu care se confruntă frecvent companiile: malware, spam şi tentative de phishing

04 decembrie 2013

Atacurile care folosesc o varietate de programe malware, atacuri de tip phishing şi spam-ul rămân amenințările cibernetice cu care se confruntă cel mai frecvent companiile.

Amenințările cu care se confruntă frecvent companiile: malware, spam şi tentative de phishing

Atacurile care folosesc o varietate de programe malware, atacuri de tip phishing şi spam-ul rămân amenințările cibernetice cu care se confruntă cel mai frecvent companiile. În același timp, volumul de atacuri malware și spam a crescut substanțial în 2013, față de 2012. Acestea sunt concluziile studiului Global Corporate IT Security Risks 2013, realizat de B2B International, în colaborare cu Kaspersky Lab.

Aproximativ 68% dintre respondenți au declarat că firmele lor au fost ţinte ale atacurilor cu viruși, viermi, spyware și alte tipuri de programe malware. În 2012, acest număr a fost mai mic cu 6% (62%). Volumul de atacuri cu spam a crescut considerabil, afectând 61% dintre companii, față de 41% în 2012. Atacurile de tip phishing au fost lansate împotriva a 36% din companii, cu 1% mai puţin decât în 2012. Astfel, phishing-ul rămâne una dintre cele mai prevalente ameninţări în atacurile externe împotriva corporațiilor.

Companiile din America de Sud au fost cel mai frecvent atacate: 72% dintre respondenţii din această regiune au declarat că viruşii şi programele spyware sunt cel mai grave ameninţări externe. Companiile din Rusia au fost, de asemenea, atacate frecvent, 71% dintre acestea înregistrând incidente. În Japonia, companiile s-au confruntat cel mai puţin cu această problemă, doar 47% dintre cei intervievaţi fiind ţinta atacurilor malware.

Cea mai mare cantitate de mesaje spam a fost înregistrată în companiile din America de Nord şi din Rusia (în 69%, respectiv 67% din cazuri). Companiile care se confruntă cel mai puţin cu mesajele de tip spam sunt cele din Orientul Mijlociu (55%) şi din Japonia (42%).

Companiile din America de Nord s-au confruntat cu atacuri de tip phishing mai frecvent decât cele din alte regiuni (51%), fiind urmate de companiile din Asia Pacifică (46%). Companiile cu cea mai mică rată de atacuri de tip phishing sunt cele din Rusia, Japonia şi din ţările din America de Sud (în medie 26%).

Atacurile malware sunt, de fapt, principala cauză din spatele scurgerilor grave de date confidențiale - 22% dintre companii la nivel global și 24% din Europa de Est au avut de suferit scurgeri de date după acest tip de atacuri. Cel mai adesea, aceste incidente au loc în rândul întreprinderilor mici și mijlocii (23%), în timp ce marile companii sunt atacate mai rar (17%).

Scurgerile de date au loc mai puţin frecvent ca rezultat al atacurilor de tip phishing, o medie de doar 5% dintre companii confruntându-se cu acest tip de incidente la nivel global și 4% din Europa de Est. Cu toate acestea, procentul de companii mari care au pierdut date din cauza atacurilor de tip phishing este ceva mai mare (6%) decât numărul de IMM-uri aflate în aceeași situație (5%).

Numărul de amenințări cibernetice este în continuă creștere. Kaspersky Lab descoperă 200.000 de mostre de malware noi în fiecare zi. Acest lucru determină companiile să acorde mai multă atenție securităţii, mai ales după confruntarea cu un incident cibernetic. Cu toate acestea, potrivit studiului, doar 68% dintre companii au implementat un sistem complet de protecţie anti-malware (anti-virus şi anti-spyware). Această situaţie reprezintă o mică îmbunătăţire faţă de cifra de 51%, înregistrată anul trecut. Astfel, situația securităţii  companiilor se schimbă, tot mai multe firme îndreptându-se către soluţiile complexe de securitate.

Varietatea de atacuri lansate împotriva companiilor indică faptul că nevoia acestora pentru de o soluție de securitate specializată capabilă să contracareze eficient amenințările cibernetice periculoase. Kaspersky Endpoint Security for Business este o soluție care protejează infrastructurile IT ale companiilor. Pe lângă tehnologiile moderne antivirus, acesta include componente care protejează împotriva atacurilor cu ţintă predefinită, phishing și spam. Interacţionând în mod regulat cu serviciul cloud Kaspersky Security Network și cu ajutorul detecției euristice complexe și a tehnologiei de blocare a amenințărilor, soluția Kaspersky Lab oferă securitate solidă pentru infrastructura IT a oricărui tip de companie.

Pentru mai multe informaţii cu privire la soluţia Kaspersky Endpoint Security for Business, accesaţi http://www.kaspersky.ro/business_products.

Despre Kaspersky Lab

Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial*. Pe parcursul celor 15 ani de existenţă, Kaspersky Lab a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii mari. Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaspersky.ro.

* Compania a fost poziţionată pe locul patru în clasamentul IDC „Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2010". Clasamentul a fost publicat în raportul IDC „Worldwide IT Security Products 2011-2015 Forecast and 2010 Vendor Shares - December 2011". Criteriile de clasificare s-au bazat pe veniturile obţinute din vânzările de soluţii de securitate endpoint în 2010.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Digitalizarea elimină munca repetitivă din cadrul companiei Clini-Lab cu până la 80%

Principalele diferențe pe care le aduce digitalizarea în comparație cu procesele clasice de management sunt, în primul rând, legate de eficiență și o disponibilitate mult mai bună a informației, atât pentru manageri, cât și pentru angajați.Digitalizarea aduce beneficii care se văd în zona operațională, prin introducerea unor fluxuri clare și control...

Citește tot arrow_forward

Romanian Software lanseaza versiunea in Cloud a platformei de salarizare si administrare a resurselor umane, colorful.hr, pentru a veni in sprijinul IMM-urilor

Romanian Software, unul dintre liderii pietei romanesti de solutii software dedicate resurselor umane, a lansat in Cloud platforma colorful.hr. Platforma este specializata in salarizarea, recrutarea si administrarea resurselor umane si vine in sprijinul companiilor mici si mijlocii, care doresc sa isi automatizeze o parte din activitatile aferente departamentelor de HR.

Citește tot arrow_forward

Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

V-ați pus vreodată întrebarea care este definiția unei afaceri de succes? Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați, astfel încât business-ul să crească în mod „organic”. Creșterea „organică” presupune timp și suficientă atenție astf...

Citește tot arrow_forward