Atacurile cibernetice care duc la pierderea fişierelor media l-ar putea costa pe un utilizator aproximativ 378 dolari

14 martie 2014

Valoarea medie a fișierelor multimedia pe care un utilizator le-ar putea pierde de pe dispozitivul personal, ca urmare a unui atac cibernetic sau a altor incidente, este estimat la 378 dolari în Europa, potrivit analizei Consumer Security Risks Survey, realizate de B2B International în parteneriat cu Kaspersky Lab. Multe dintre aceste pierderi ar putea fi prevenite, însă utilizatorii, după

Atacurile cibernetice care duc la pierderea fişierelor media l-ar putea costa pe un utilizator aproximativ 378 dolari

Valoarea medie a fișierelor multimedia pe care un utilizator le-ar putea pierde de pe dispozitivul personal, ca urmare a unui atac cibernetic sau a altor incidente, este estimat la 378 dolari în Europa, potrivit analizei Consumer Security Risks Survey, realizate de B2B International în parteneriat cu Kaspersky Lab. Multe dintre aceste pierderi ar putea fi prevenite, însă utilizatorii, după ce achiziționează conținut digital, adesea nu iau măsurile necesare pentru a se asigura că acest conținut este securizat.

Utilizatorii pot pierde fișiere în diferite moduri: în cazul în care dispozitivele lor sunt pierdute sau furate, sau dacă devin victime ale infractorilor cibernetici. Aceştia din urmă ştiu că fișierele utilizatorilor sunt valoroase pentru ei, de aceea dezvoltă constant noi tipuri de malware care pot cripta datele de pe un hard disk și apoi cer o recompensă pentru returnarea lor.

Potrivit sondajului B2B International, pe parcursul anului trecut, 22% dintre respondenţii din Europa s-au confruntat cu un atac cibernetic. În același timp, peste 60% dintre victimele programelor malware care fie au deteriorat sau distrus date personale, au spus că nu au reuşit să recupereze integral fișierele respective. În aceeași perioadă, aproximativ 12% în dintre utilizatori s-au confruntat cu pierderea, furtul sau deteriorarea dispozitivului lor.

Studiile au arătat ca pierderile potenţiale, rezultate din pierderea de conținut multimedia (cu alte cuvinte, valoarea monetară a fișierelor care nu pot fi recuperate) este mai mare în rândul respondenților mai tineri, care descarcă în mod constant muzică și filme. De exemplu, respondenții din grupa de vârstă 16-24 de ani s-ar putea confrunta cu o pierdere medie de 670 dolari, pe când cei din grupul de 25-34 ani ar suporta o pierdere medie de 455 dolari, iar utilizatorii cu vârsta de peste 45 de ani ar pierde în medie 227 de dolari.

Când vine vorba despre valoarea datelor pierdute în diferite țări, locuitorii din China și Rusia au avut cele mai mari pierderi medii, de 816 dolari și, respectiv, 807 dolari per utilizator. Această cifră este mult mai mică în Europa (378 dolari) și în America de Nord (342 dolari).

Pentru a-şi proteja bunurile digitale, utilizatorii trebuie nu doar să-şi facă în mod regulat un back-up al datelor personale, ci, de asemenea, să îşi protejeze dispozitivele personale împotriva atacurilor malware concepute pentru a fura sau pentru a sustrage informaţii. Proprietarii de smartphone-uri și tablete ar trebui să utilizeze, de asemenea, instrumente suplimentare menite să ajute la localizarea dispozitivului pierdut sau să reducă daunele potenţiale ale furtului unui dispozitiv.

Astfel, Kaspersky Lab a creat Kaspersky Internet Security - Multi-Device, o soluție cuprinzătoare care oferă protecție maximă utilizatorului împotriva tuturor tipurilor de amenințări cibernetice.

Soluția include produse individuale de protecție a computerelor care rulează sistemele de operare Microsoft şi Mac, precum şi a smartphone-urilor și a tabletelor care rulează Android. Proprietarii de iPhone și iPad pot descărca aplicația gratuită Kaspersky Safe Browser, pentru a accesa în condiții de siguranță conținut web pe dispozitivele lor.

Pe lângă setul de tehnologii antivirus, fiecare produs integrat în Kaspersky Internet Security - Multi-Device include caracteristici speciale pentru o protecţie de încredere împotriva amenințărilor specifice dispozitivului. De exemplu, versiunea soluției concepute pentru a proteja PC-urile care rulează pe Windows include o funcție anti-blocare, care contracarează troienii de tip Blocker - programe malware care blochează accesul utilizatorilor la computer și cer o răscumpărare pentru a restabili accesul.

Versiunea produsului pentru smartphone-uri și tablete include funcții pentru a urmări de la distanță dispozitivul, pentru a activa un semnal mai puternic și a face fotografii ale presupusului hoț folosind camera dispozitivului, precum și o serie de alte caracteristici utile în cazul furtului sau pierderii unui dispozitiv.

Despre Kaspersky Lab

Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial*. Pe parcursul celor 15 ani de existenţă, Kaspersky Lab a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii mari. Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaspersky.ro.

* Compania a fost poziţionată pe locul patru în clasamentul IDC „Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2010". Clasamentul a fost publicat în raportul IDC „Worldwide IT Security Products 2011-2015 Forecast and 2010 Vendor Shares - December 2011". Criteriile de clasificare s-au bazat pe veniturile obţinute din vânzările de soluţii de securitate endpoint în 2010.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Interviurile Softlead – De ce este esențială alegerea unei soluții de Securitate pentru compania ta?

Cu o experiență validată de clienți recunoscuți la nivel local și internațional, Sandline (compania care a dezvoltat aplicația Centraleyezer)  este un vector reprezentativ pentru industria securității datelor, anul acesta celebrând 12 ani de existență pe piața de profil. Sandline este o companie de consultanță full-service în domeniul securității, oferin...

Citește tot arrow_forward

Eșecul AVON în implementarea aplicației de management a comenzilor

Efectele eșecului au fost direct resimțite de agenții de vânzări, precum și la nivelul fluxului general dedicat, inclusiv în pierderile companiei (resurse de timp, costuri de achiziție, implementare, training angajați etc.).Aceasta nu a fost singura problemă de acest fel a companiei AVON, cu 2 ani în urmă, subsiduara din Brazilia a gigantului având parte de un eșe...

Citește tot arrow_forward

Particularitățile unui WMS dedicat industriei de distribuție

Numeroasele implementări de sisteme informatice (ERP și WMS) ne-au ajutat să descoperim împreună cu clienții noștri elemente de detaliu care particularizează fluxurile de lucru din distribuție, astfel încât acum să avem o viziune de ansamblu asupra activităților de aprovizionare, care ne permite să înțelegem perfect nevoile companiilor de distribuție.FluxVisio...

Citește tot arrow_forward